21 شرکت فراوری کننده میکر و ماکرو جلبک ،دانش بنیان شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بوشهر-خبرنگاران- دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در ایران اکنون 32 شرکت در حوزه میکرو جلبک و 13 شرکت در حوزه ماکرو جلبک فعال است که از این شمار 21 شرکت دانش بنیان شده است.

21 شرکت فراوری کننده میکر و ماکرو جلبک ،دانش بنیان شد

به گزارش خبرنگاران، مصطفی قانعی روز آدینه در حاشیه نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر در جمع خبرنگاران اضافه نمود: در زمان حاضر حدود 62میلیون دلار معادل 2هزار و 590 میلیارد ریال بازار فعالان کشور در حوزه جلبک است.

وی اعلام کرد: با وجود 55 شرکت فعال در فراوری میکرو جلبک و ماکرو جلبک اکنون میزان واردات جلبک 2هزار و 440 میلیارد ریال و فراوری داخل تنها 150 میلیارد ریال است.

قانعی ادامه داد: سهم کنونی جلبک در بازار جهانی حدود 32 میلیارد دلار است که با نرخ رشد مرکب 5.2 در سال 2023 به 44 میلیارد دلار افزایش می یابد.

وی گفت: بسیاری از کشورها برنامه جدی برای بازار جلبک دارند و ایران نیز تصمیم دارد در این حوزه با نگاهی متفاوت تر از گذشته برنامه ریزی کند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هدف گذاری ایران در این حوزه این است که سه درصد بازار جهانی را داشته و حدود 500 میلیون دلار در این حوزه رقم بزند.

قانعی ادامه داد: عمده بازار جلبک تغذیه حوضچه های پرورش آبزیان، رنگ دانه ها، مکمل های دارویی و خوراکی هستند با این وجود راهنمایی شرکت ها به بازارهای بزرگ بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: بازار جهانی ماکرو جلبک نیز 20 میلیارد دلار است که عمده آنها در صنایع غذایی، کشاورزی و قوام دهنده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

قانعی ادامه داد: تناژ فراوری بیومس خشک ایران در سال 50 تن و غیر خشک 500 تن است که نسبت به اقتصاد جهانی این محصول در کشور هنوز عقب ماندگی هایی دارد و باید زمینه افزایش فراوری آن فراهم گردد به همین دلیل به همین دلیل در این زمینه بصورت عمده کارهای تحقیقاتی در دست انجام است.

7212/6047

منبع: ایرنا
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 438

به "21 شرکت فراوری کننده میکر و ماکرو جلبک ،دانش بنیان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 شرکت فراوری کننده میکر و ماکرو جلبک ،دانش بنیان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید