حذف تعاون روستایی لطمه ای جدی برای کشاورزی و روستانشینی است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، حسن شیرزاد در نشست مشترک با مسئولان تعاون روستایی استان یزد و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر، مهم ترین چالش امروز بخش کشاورزی از منظر سیاستگذاری، طراحی یک نظام الگویی جامع و فراگیر است که بتواند تکثر و تنوع فعالیت های مدرن در بخش کشاورزی را تضمین کند.

حذف تعاون روستایی لطمه ای جدی برای کشاورزی و روستانشینی است

وی اضافه کرد: از این منظر تنها سازمان تعاون روستایی با بیش از نیم قرن حیات خود از چنان توان، ارتباط و اعتمادی برخوردار شده که با تعاملی که با کشاورزان و روستائیان در قالب یک سیاست و سنت هماهنگ درون بخشی دارد، می تواند در این راستا اقدام کند.

شیرزاد اعلام کرد: بر این اساس، حذف سازمان مرکزی تعاون روستایی و قطع روابط این سازمان با کشاورزان و روستایی و به هم خوردن سنت های جاری، به طور قطع موجب بروز مسائل بسیاری برای بخش کشاورزی و کاهش سرمایه اجتماعی در جامعه روستایی خواهد شد.

شیرزاد اعلام کرد: به طور قطع صدمات این امر به طور مستقیم متوجه کشاورزان و روستاییان کشور خواهد بود و این مسئله موجب کاهش تولیدات بخش کشاورزی شده و در مجموع ضایعه ای برای کشور محسوب خواهد شد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن قدردانی از کوشش های اجرا شده توسط سازمان و شبکه تعاون روستایی در منطقه گفت: با توجه به حضور شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی در اقصی نقاط منطقه و نقش موثر سازمان تعاون روستایی در راهنمایی، حمایت و نظارت این شبکه عظیم مردمی، باید ضمن توجه ویژه به ظرفیت ها و توانمندی های منطقه و شبکه تعاونی ها، با همکاری و تعامل کارآمد در راستای برطرف مسائل روستانشینان و کشاورزان و توسعه هرچه بیشتر روستاها کوشش کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در این نشست، درخواست مشترک امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم شهرستان میبد در مجلس شورای اسلامی و مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد مبنی بر ارتقاء نمایندگی تعاون روستایی شهرستان میبد به اداره شهرستان مطرح شد که موافقت مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اعلام و دستور پیگیری صادر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 140

به "حذف تعاون روستایی لطمه ای جدی برای کشاورزی و روستانشینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف تعاون روستایی لطمه ای جدی برای کشاورزی و روستانشینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید