خراسان شمالی قهرمان مسابقات منطقه 4 پیرامید کشور شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بنیان گذار پیرامید کشور و داور این دور از مسابقات در حاشیه برگزاری این همایش در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: پیرامید یک رشته ذهنی است که به صورت گروهی اجرا و بیشتر در مراسم افتتاحیه ها انجام می گردد.

خراسان شمالی قهرمان مسابقات منطقه 4 پیرامید کشور شد

محمد فرزین فر توضیح داد: پیرامید حرکات ورزشی نمایشی گروهی است که حرکات با ریتم و آهنگ انجام می گردد.

فرزین فر اضافه کرد: با توجه به اینکه نخستین دوره این رقابت ها است سختگیری داوری انجام نشد و آیتم های موردنظر چندان موردتوجه قرار نگرفت.

وی بابیان اینکه باید 15 آیتم در داوری لحاظ می شد اما با توجه به نخستین دوره این رقابت ها تنها به هفت آیتم اکتفا کردیم، گفت: طرح اجرایی که در زمین ایجاد می کردند، نوع حرکات بر طرح، هماهنگی افراد در اجرای حرکات، هماهنگی و اجرا با موزیک، شیوه های اجرا به صورت همگانی، گروهی و ترتیبی، طراحی لباس و استفاده از ابزاردست از مهم ترین آیتم های موردنظر برای اجرای این طرح به شمار می رود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه تیم های شرکت نماینده نخستین تجربه خود را در این رشته ورزشی کسب نموده اند، حضورشان امتیاز است و تیم های نخست و دوم خود را برای مسابقات کشوری که دهه فجر در تهران برگزار می گردد آماده می نمایند.

به گفته فرزین فر تیم های خراسان شمالی و خراسان جنوبی به عنوان تیم های نخست و دوم در دهه فجر سال جاری باید برای رقابت های قهرمانی کشور آماده شوند.

برگزاری کارگاه آموزشی ورزش پیرامید

رئیس هیئت ورزش های همگانی خراسان شمالی نیز در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگاران گفت: پیرامید از اسفندماه سال گذشته آغاز به کارکرد و برای آشنایی مربیان کارگاه آموزشی برگزار گردید و مربیان در مسابقات استانی توانستند با یکدیگر به رقابت بپردازند.

مجید جودت اظهار کرد: اگر در تمام جشنواره و افتتاحیه ها بتوانیم از تیم های پیرامید استان استفاده کنیم پیرامید صندلی خود در کشور را تثبیت خواهد نمود.

جودت بابیان اینکه در ایران 9 ماه است که این رشته ورزشی در هیئت ها فعال شده، اضافه کرد: برگزاری میزبانی این رقابت ها سبب استقبال و تبلیغ این رشته ورزشی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی کارگاهی به منظور برطرف مسائل و به روزرسانی اطلاعات مربیان در این رشته ورزشی در خراسان شمالی برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 142

به "خراسان شمالی قهرمان مسابقات منطقه 4 پیرامید کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان شمالی قهرمان مسابقات منطقه 4 پیرامید کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید