پنس: برای هر تحقیق و آنالیز درباره مقاله نیویورک تایمز آماده ام

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکاگفته است اگر از او خواسته گردد که آزمایشی با دروغ سنج بدهد تا معین گردد او نویسنده مقاله مناقشه برانگیز مقام ارشد دولت ترامپ در روزنامه نیویورک تایمز نبوده، فورا این درخواست را قبول می نماید تا ثابت گردد او این مقاله را ننوشته است.

پنس: برای هر تحقیق و آنالیز درباره مقاله نیویورک تایمز آماده ام

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه هیل، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز گفت: من فورا چنین درخواستی را قبول می کنم و برای هرگونه تحقیق و آنالیز که دولت آمریکا بخواهد در این زمینه انجام دهد، مشارکت می نماید.

او ادامه داد: اینکه تصمیم گرفته گردد مقام های دولت برای فاش شدن نویسنده این مقاله تست دورغ سنج بدهند، تصمیمی است که باید رئیس جمهور آمریکا بگیرد.

مایک پنس تاکید نمود: کار شرافتمندانه ای که این فرد در این زمینه می تواند انجام دهد این است که تصدیق کند که چنین افرادی در تیم مقاومت سوگندشان را نقض می نمایند و در صورتی که تمامی آن ها مقام های ارشد دولت باشند نه فقط در قبال رئیس جمهور بلکه در قبال قانون اساسی سوگندشان را زیر پا گذاشته اند.

روزنامه نیویورک تایمز بعد از انتشار مقاله مناقشه برانگیز مقام ارشد ناشناس دولت آمریکا در روز چهارشنبه گذشته که در آن خبر از وجود یک جنبش مقاومت در مقابل تصمیمات ترامپ در دولت داده بود، اخیرا در گزارش دیگر نوشت که مقام های دولت ترامپ در حال آنالیز امکان دریافت تست دروغ برای یافتن نویسنده این مقاله هستند.

عده ای گمانه زنی کردند که مایک پنس نویسنده این مقاله است چون در این مقاله عبارت ستاره قطبی که زیاد مورد استفاده مایک پنس قرار می گیرد به کار گرفته گردیده بود.

مایک پنس در مصاحبه اش گفت: نمی داند آیا نویسنده این مقاله این عبارت را به منظور صحنه سازی نسبت به مطرح شدن نام مایک پنس به عنوان نویسنده در این مقاله به کار برده است یا خیر.

وی اضافه کرد: تمامی این تحولات هدفشان انحراف حواس از اقتصاد در حال شکوفایی کشور و سابقه قدرتمند موفقیت های رئیس جمهور است.

در عین حال مایک پنس در مصاحبه اش با فاکس نیوز گفت: اساس حقوقی برای اجرای تحقیقاتی به منظور تعیین کردن هویت نویسنده این مقاله ممکن است وجود داشته باشد.

پنس تاکید نمود: ما خواهیم فهمید آیا کار مجرمانه ای در این زمینه اتفاق افتاده است یا خیر.

معاون ترامپ گفت: من فکر می کنم نگرانی رئیس جمهور آمریکا این است که این فرد ممکن است مسئولیت هایی در حوزه امنیت ملی داشته باشد. همچنین حالا که آن ها با انتشار مقاله ای به صورت ناشناس می گویند که خودشان را به غلط در دولت جلوه می دهند، اساسا خود را یک دروغ در داخل دولت نشان می دهند و کوشش دارند که دستورکاری که رئیس جمهور برای پیشبردش انتخاب گردیده را مختل نموده و براندازند و این یک مساله مهم است.

در این مصاحبه کریس والاس مجری شبکه فاکس نیوز به پنس گفت: هر چند که این مقاله یک موضوع مطمئنا آزار دهنده است ولی غیر قانونی نیست.

پنس در پاسخ گفت: جنبه دیگری نسبت به آن وجود دارد و این است که مقام های ارشد دولت قبل از شروع به کار در قبال قانون اساسی سوگند یاد می نمایند.

او ادامه داد: قانون اساسی آمریکا تمامی قدرت های اجرایی را در دستان رئیس جمهور ایالات متحده قرار می دهد. این مغایر دموکراسی است که فردی در دولت داشته باشیم که سوگند به جا آورده، اما می گوید هر روز برای به هم زدن کوشش های رئیس جمهور به منظور پیشبرد دستور کاری که برایش انتخاب گردیده کوشش می نماید. این نه تنها فریب آمیز، بلکه حمله ای به دموکراسی ما است.

مایک پنس در عین حال در مصاحبه دیگری با شبکه سی بی اس با موضوع همین مقاله مناقشه برانگیز گفت که مطمئن است که هیچ یک از کارمندان دولتی که تحت امر او کار می نمایند، این مقاله را ننوشته اند.

وی گفت: بگذارید واضح بگویم من صد در صد مطمئن هستم که هیچ یک از کارمندان دفتر معاون رئیس جمهور ارتباطی با نویسنده ناشناس این مقاله ندارند.

پنس تاکید نمود: من نیروهایم را می شناسم، آن ها هر روز که سر کار می آیند به همان اندازه خود من متعهد هستند به اینکه دستورکار رئیس جمهور را پیش ببرند و هر آن چیزی که دونالد ترامپ برای مردم این کشور انجام می دهد را حمایت نمایند.

مایک پنس اعلام نمود که حتی از کارمندانش درباره این مقاله سوال نپرسیده و علتش اعتماد به شخصیت و تعهد آن ها بوده است.

او گفت: صادقانه باید بگویم که لازم نبود حتی سوالی از آن ها بپرسم، زیرا آن ها را می شناسم و از شخصیت و تعهد آن ها خبر دارم و کاملا مطمئن هستم که هیچ یک از نیروهای دفتر معاون رئیس جمهور ارتباطی با این مقاله ندارند، اما در ضمن باید گفت هر کسی که این مقاله را نوشته باید در اقدامی شرافتمندانه استعفا دهد.

همچنین مایک پنس در خصوص ادعای یک کتاب افشاگرانه متعلق به خبرنگاری به نام باب وود وارد در خصوص اینکه دونالد ترامپ به اعضای کابینه اش توهین می نماید، گفت که چنین گفته ای برای او بسیار عجیب و غریب بوده است.

او ادامه داد: من به شما می گویم که این رئیس جمهور را می شناسم و او احترام زیادی برای مردان و زنانی که در کابینه اش خدمت می نمایند، قائل است و چنین روایت هایی برای من بسیار عجیب و غریب است و اصلا تا آن جا که من می دانم چنین مواردی اتفاق نیفتاده اند.

او دونالد ترامپ را یک شخص سرسخت و مطالبه گر خواند که از نظر او کامل ترین رئیس جمهوری است که در کل عمرش می شناسد و یکی از موفق ترین روسای جمهور تاریخ آمریکا است.

پنس ادامه داد: در روایت مطرح گردیده در کتاب وود وارد به غلط گفته گردیده که افراد پیرامون رئیس جمهور کوشش می نمایند کشور را از کارهای او محافظت نمایند.

او ادامه داد: این روایت یک درک کاملا غلط از نحوه فعالیت کاخ سفید به دست می دهد و رئیس جمهور هر روز یک رهبری قاطع و قدرتمند را در کاخ سفید در قبال کشورش ارائه می دهد.

در عین حال مایک پنس اذعان کرد که با کمال میل در ارتباط با تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه فدرال در پرونده ادعای ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه نزد مولر خواهد رفت.

مولر در پاسخ به این که آیا با درخواست احضار به منظور شرکت در پرسش و پاسخ با رابرت مولر موافقت خواهد نمود، گفت: من این کار را خواهم کرد و با کمال میل هرگونه حمایتی را به عمل خواهم آورد و ما مشاورینی داریم که مطابق با آن به من توصیه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 190

به "پنس: برای هر تحقیق و آنالیز درباره مقاله نیویورک تایمز آماده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنس: برای هر تحقیق و آنالیز درباره مقاله نیویورک تایمز آماده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید