اگر قیمت اعلام شده برای یک خودرو نمی ارزد، آن را نخرید!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، رضا شیوا در گفتگویی با اشاره به بیشترین شکایت مردم از خودروهای داخلی، گفت: کوئیک، شاهین و پژو 207 پاناروما، حدود 300 شکایت داشتند به همین دلیل جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت های خودروساز و رئیس سازمان گسترش برگزار گردید تا به این شکایات رسیدگی گردد. در آن جلسه توافقی به عمل آوردیم تا کمیته ای برای رسیدگی به شکایت به خصوص برای این 3 خودرو تشکیل گردد.

اگر قیمت اعلام شده برای یک خودرو نمی ارزد، آن را نخرید!

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: جلسات متعددی هم با خریداران و هم با تولیدنمایندگان برپا شده است. اولین جلسه در سال جدید دوشنبه هفته آینده برگزار می گردد که در آن نتیجه آنالیز کمیته شکایت پیگیری می گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: بیشتر شکایت ها مربوط به قیمت کوئیک است. قیمت دست ما نیست و بر اساس ضوابط مشخص می گردد. بیشتر شکایت مربوط به مبلغ واریزی در زمان خرید خودرو است. در زمان خرید خودرو افراد مقداری پول پرداخت می نمایند به امید اینکه این مقدار پول، نصف قیمت خودرو باشد، اما با توجه به تورمی که ایجاد شده پول پرداختی نصف قیمت خودرو هم نمی گردد و آن پول شاید یک چهارم قیمت خرید خودرو گردد.

رئیس شورای رقابت گفت: خریداران امیدوار بودند که نصف قیمت خرید خودرو را پرداخت نموده اند در صورتی که افراد خودرو را به قیمت روز می خرند. شاید این قرار داد منصفانه نباشد.

شیوا تشریح کرد: برای قیمت گذاری خودرو کلینیک تجاری تشکیل شده است و 12 نفر از افراد خبره خودرو شناس در آن فعالیت می نمایند. مشخصات کوئیک در این جلسه آنالیز و تصمیمات لازم برای قیمت آن در نظر گرفته می گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: شورای رقابت سه قیمت، حداکثر، حداقل و منصفانه برای خودرو اعلام می نماید و بر اساس نظر خبرگان قیمت نهایی مشخص می گردد. اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می نمایند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی ارزد آن را خریداری ننمایند و خودروی دیگری را بخرند.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1928

به "اگر قیمت اعلام شده برای یک خودرو نمی ارزد، آن را نخرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر قیمت اعلام شده برای یک خودرو نمی ارزد، آن را نخرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید