برای پرداخت وام ازدواج، یک ضامن کافی است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت: بانک ها برای پرداخت وام ازدواج به جوانان از یک ضامن استفاده نمایند.

برای پرداخت وام ازدواج، یک ضامن کافی است

الیاس حضرتی رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ، در واکنش به بعضی خبر ها مبنی بر اعلام بانک ها درباره پرداخت وام ازدواج در ازاء حداقل 2 ضامن به زوج ها گفت: مدیران بانک ها برای تسهیل در موضوع ازدواج جوانان باید با درخواست یک ضامن کارمند یا کسبه وام را پرداخت نمایند.

رئیس کمیسیون مالی مجلس با اشاره به اظهارات بانک ها مبنی بر وجود قانون درباره تعداد ضامن ها برای پرداخت وام ازدواج، تأکید کرد: هیچ مشکل قانونی در این مورد وجود ندارد و اعلام نشده که باید دو یا سه ضامن برای پرداخت وام ازدواج باید وجود داشته باشند، بلکه استفاده از تعداد ضامن ها در آئین نامه اجرایی و دستورالعمل های مدیریتی خود بانک ها وجود دارد.

حضرتی اضافه نمود: بر اساس این دستورالعمل بانک ها برای پرداخت وام حتی به صورت میلیاردی باتوجه به اطمینان به مشتری خود میزان سفته، چک یا اسناد را برای پرداخت تسهیلات معین می نمایند.

او توضیح داد: مدیران بانک ها از این موضوع آگاه هستند که بیشتر معوقات و بدهکاران بانکی عمدتا جزء دریافت نمایندگان وام های کلان بوده و نه وام های خرد برای مصارف ازدواج یا وام کالا، بنابراین بانک ها در پرداخت وام ازدواج باید با تساهل بیشتری اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون مالی مجلس بیان نمود: البته بانک ها به دنبال سوء استفاده یا تخلف درمورد موضوع پرداخت وام ازدواج نیستند، بلکه آن ها می خواهند سپرده های مردم که به صورت امانت در اختیار آنهاست را با اطمینان و آسودگی خیال به افرادی به عنوان وام پرداخت نمایند که بازگشت آن تضمین شده باشد.

حضرتی گفت: معمولا برای پرداخت وام های 30 میلیونی بانک ها دو ضامن می خواهند که البته در خصوص پرداخت وام ازدواج با تدبیر آنها می توان تنها از یک ضامن استفاده کرد.

او تأکید کرد: جامعه جوان کشورمان برای تشکیل خانواده با مسائل مالی متعددی روبرو است، بنابراین برای تهیه احتیاج های اولیه، احتیاجمند وام ازدواج است. وظیفه همه نهاد ها و ارگان هاست تا همت نموده و یاری نمایند با استفاده از ساده ترین روش ها زندگی جوانان شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس در انتها اظهار کرد: بانک ها به دلیل لطمات و صدمات زیادی که از حجم بالای معوقات خورده اند، مجبورند حداکثر سخت گیری را درباره استفاده نمایندگان از تسهیلات داشته باشند، اما با وجود این مسائل باید در پرداخت وام ازدواج با استفاده از یک ضامن کار را برای جوانان تسهیل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 860

به "برای پرداخت وام ازدواج، یک ضامن کافی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پرداخت وام ازدواج، یک ضامن کافی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید