برنامه ریزی برای ورود گوشی هوشمند ایرانی به بازار منطقه

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ستار هاشمی در تبادل نظر با خبرنگاران، ورود به بازار منطقه را به عنوان چشم انداز زیست بوم توسعه تلفن همراه هوشمند در کشور بیان کرد و گفت: طرح حمایت از فراوری و توسعه زیست بوم موبایل ایرانی دی ماه سال جاری در کشور کلید خورد و چشم انداز اجرای این اکوسیستم علاوه بر برطرف احتیاج داخل، طراحی برنامه ای برای تبدیل ایران به قطب فراوری گوشی موبایل در منطقه است.

برنامه ریزی برای ورود گوشی هوشمند ایرانی به بازار منطقه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی گفت: زیست بوم توسعه گوشی تلفن همراه در کشور، بستری را برای بازیگران مختلف در حوزه موبایل فراهم می نماید تا بتوانند در رقابتی کاملا عادلانه و در فضایی کاملا شفاف، به فراوری محصول کیفی بپردازند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دغدغه ما به عنوان حاکمیت در اکوسیستم فراوری گوشی موبایل، صیانت از حریم خصوصی افراد است، اضافه کرد: نباید اپلیکیشن های کاربردی که در این بستر از سوی افراد مورد استفاده قرار می گیرند در معرض تهدید باشند. براین اساس ما معتقدیم که همانطور که صیانت از حریم خصوصی افراد مورد تاکیدمان است، برای استمرار فعالیت کسب و کارهای مرتبط با زیست بوم توسعه گوشی موبایل در کشور نیز، باید به مساله حریم خصوصی توجه شود.

وی بر لزوم افزایش بازیگران در اکوسیستم فراوری گوشی موبایل تاکید نمود و در خصوص طراحی و فراوری سیستم عامل بومی اندروید و استفاده از آن روی گوشی های فراوری داخل، گفت: در این زمینه دغدغه مان صیانت از حریم خصوصی کاربران است و اینکه این موضوع چطور از سوی فراورینمایندگان مدیریت شود، به ابتکار عمل خود آنها بازمی شود.

هاشمی ادامه داد: نگاه ما این است که باید این امکان وجود داشته باشد که ضمن اینکه از برنامه های کاربردی و اپلیکیشن های داخلی در لایه خدمات مناسب روی این گوشی ها استفاده می شود، کاربر از پتانسیل ها و ظرفیت های خارج از کشور نیز بهره مند شود.

وی گفت: در توسعه اکوسیستم گوشی هوشمند، حتما به فکر ورود به بازار منطقه ای نیز هستیم و نگاهمان از ابتدای طراحی این زیست بوم این بوده که در توسعه ظرفیت بازار، صرفا توجه مان به بازار داخلی نباشد و به بازار منطقه هم فکر کنیم.

معاون وزیر ارتباطات تاکید نمود: البته به هیچ عنوان در توسعه زیست بوم گوشی موبایل، قصد تصدی گری نداریم و این بستر را فراهم نموده ایم تا شرکت های فعال در حوزه زیست بوم تلفن همراه، بتوانند به ارائه خدمات در یک بازار رقابتی بپردازند و خودشان انتخاب نمایند که چه خدماتی را می توانند با توجه به شرایط، ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1034

به "برنامه ریزی برای ورود گوشی هوشمند ایرانی به بازار منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای ورود گوشی هوشمند ایرانی به بازار منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید