جدال قهرمانی بین ایران، چین و قزاقستان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خبرنگاران: تیم ایران، چین و قزاقستان برای رسیدن به عنوان قهرمانی رقابت بسیار نزدیکی با هم دارند.

جدال قهرمانی بین ایران، چین و قزاقستان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در شرایطی که روز پایانی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سالن اسپایر دوحه قطر در حال برگزاری است و فینالیست های روز پایانی مشخص شده اند، تیم های ایران و قزاقستان و البته چین رقابت بسیار نزدیکی برای رسیدن به عنوان قهرمانی خواهند داشت.

تیم ایران در اوزان 66، 80 و 98 کیلوگرم 3 فینالیست دارد و کشتی گیران اوزان 75 و 130 کیلوگرم نیز باید در ملاقات رده بندی به مصاف رقبا بروند. قزاقستان نیز در وزن 130 کیلوگرم فینالیست دارد و در اوزان 66، 75، 80 و 98 کیلوگرم شانس کسب مدال برنز را دارند. به این ترتیب هر دو تیم در روز پایانی شانس کسب 5 مدال را دارا هستند و با توجه به اینکه در روز نخست مسابقات نیز هر دو تیم با 18 امتیاز در رده پنجم ایستاده بودند، رقابت امروز برای رسیدن به عنوان قهرمانی بسیار حائز اهمیت است. جالب است که رقابت مستقیم ایران و قزاقستان در اوزان 80 و 75 کیلوگرم برای مشخص تکلیف تیم قهرمان بسیار مهم خواهد بود.

از سوی دیگر تیم چین نیز در اوزان 80، 98 و 130 کیلوگرم 3 فینالیست دارد که به جز سنگین وزن در دو وزن دیگر باید با نمایندگان ایران سرشاخ شوند. چینی ها در وزن 66 کیلوگرم نیز شانس کسب یک مدال برنز را دارند تا به این ترتیب آنها نیز با توجه به 18امتیازی بودن در روز نخست مسابقات برای رسیدن به مقام قهرمانی کم شانس نباشند.

ازبکستان نیز که در روز اول مسابقات با 28 امتیاز صدرنشین بود در روز پایانی شانس کسب تنها 3 مدال برنز دارد و 2 کشتی گیر این تیم از دور رقابت ها کنار رفتند. کره جنوبی 20امتیازی نیز 2 فینالیست دارد و برای رسیدن به عنوان سومی باید با چین، ازبکستان و شاید ایران یا قزاقستان کوشش کند.

اسامی فینالیست های روز پایانی به توضیح زیر است:

66 کیلوگرم: محمدعلی گرایی (ایران) - هان سو ریو (کره جنوبی)

75 کیلوگرم: عطابیک عزیزبیکف (قرقیزستان) - کیم هیون وو (کره جنوبی)

80 کیلوگرم: یوسف قادریان (ایران) - آیشا آیشان (چین)

98 کیلوگرم: مهدی علیاری (ایران) - دی ژیائو (چین)

130 کیلوگرم: تینالیف (قزاقستان) - کیانگ منگ (چین)

در وزن 75 کیلوگرم پیغام بویری با ژاژیلیکوف از قزاقستان و در وزن 130 کیلوگرم نیز بشیر باباجان زاده با ناوین ناوین از هند برای کسب مدال برنز جدال خواهند داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 918

به "جدال قهرمانی بین ایران، چین و قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال قهرمانی بین ایران، چین و قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید