خبرنگاران خودباوری جوانان ایرانی با کسب 4 مدال در المپیاد شیمی دانش آموزی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تهران-خبرنگاران- کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز در پنجاه دومین المپیاد جهانی شیمی دانش آموزان ایرانی فرصتی شد تا بار دیگر جوانان ایرانی با اطلاع از ظرفیت های خود به خود باوری بیشتری برسند.

خبرنگاران خودباوری جوانان ایرانی با کسب 4 مدال در المپیاد شیمی دانش آموزی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران، برگزاری المپیادهای علمی جهانی در 6 رشته علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم و فیزیک، کامیپوتر و زیست شناسی در واقع یکی از مهم ترین رویدادهای دانش آموزی محسوب می شود.

کشف استعدادها و ایجاد دوستی و رقابت علمی میان دانش آموزان کشورهای مختلف جهان را می توان مهم ترین اهداف برگزاری المپیادها دانست.

همچنین این که فراگیری یک رشته از دروس اختصاصی به طور ویژه می تواند نقش موثری در پیروزیت کنکور دانش آموزان در کنکور سراسری نیز داشته باشد.

دانش آموزان جوان ایرانی تقریبا از دهه 70 تا کنون توانسته اند نتایج پیروزیت آمیزی در المپیادهای جهانی کسب کنند که سبب ایجاد اعتماد به نفس آنها شده است.

پیروزیت جوانان ایرانی در المپیادهای جهانی باعث می شود که علاوه بر شرکت کنندگان، عموم مردم ایران نیز توانایی های خود را باور کنند و با اعتماد و اطمینان در صحنه های بین المللی حاضر شوند.

المپیاد شیمی نیز یکی از عرصه هایی است که دانش آموزان ایرانی از سال های گذشته توانسته اند به خوبی در این زمینه بدرخشند.

المپیاد شیمی دانش آموزی در ایران در پنج مرحله برگزار می شود که در این پنج مرحله از میان بیش از 40 هزار نفر شرکت کننده، در نهایت 4 نفر برگزیده به المپیاد جهانی شیمی راه پیدا می یابند.

اما امسال چهار کننده دانش آموز ایرانی در پنجاه دومین المپیاد جهانی شیمی دانش آموزی که چهارم مرداد در کشور ترکیه به صورت مجازی برگزار گشت، توانستند یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کنند.

محمد شهاب الدین دانشور مدال طلا، محمد آریان تقوایی عربی و رامین عاصم پور مدال نقره و امیر محبوبی مدال برنز را کسب کردند.

در واقع اعلام خبر این پیروزیت در آستانه عید قربان خوشحالی مردم ایران را به همراه داشت، چراکه جمهوری اسلامی ایران چهار کننده به این مسابقات اعزام کرده بود که هر چهار کننده اعزامی توانستند مدال کسب کنند.

به دنبال این پیروزیت در عرصه بین المللی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در توئیتی کسب چهار مدال ارزنده(یک طلا، دونقره و یک برنز) توسط تیم علمی چهار نفره ایران در پنجاه و دومین دوره المپیاد جهانی شیمی را به نخبگان علمی، عموم ملت ایران، خانواده و معلمان شان تبریک گفت.

وی در صفحه توییتر خود نوشت: در آستانه عید قربان کسب چهار مدال ارزنده(یک طلا، دونقره و یک برنز) توسط تیم علمی چهار نفره ایران در پنجاه و دومین دوره المپیاد جهانی شیمی را به نخبگان علمی، عموم ملت ایران، خانواده و معلمان شان تبریک گفته و برای این افتخارآفرینان آرزوی پیروزیت و سربلندی در تمامی عرصه ها را دارم.

پیروزیت در المپیادهای علمی و ایجاد روحیه خودباوری در دانش آموزان

فاطمه مهاجرانی رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره کسب مدال دانش پژوهان ایرانی در پنجاه و دومین المپیاد شیمی گفت: المپیاد های علمی دانش آموزی یکی از عرصه های مسابقه و ایجاد شبکه های علمی در جهانست که هر کشوری بنا به مصالح ملی از آن بهره های متفاوتی می برند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین استفاده های جمهوری اسلامی ایران جدای از عملکرد و اثر علمی، ایجاد روحیه خودباوری و ما می توانیم است.

پیروزیت دانش آموزان ایرانی از میان 270 شرکت کننده

رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان ادامه داد: در این المپیاد علمی شیمی بیش از 60 کشور شرکت کردند که دانش پژوهان ایرانی توانستند نتیجه قابل توجهی کسب کنند.

مهاجرانی با بیان این که کسب مدال در المپیادها براساس استاندارد جهانی است، مطرح کرد: از میان 270 شرکت کننده در جهان تنها به 26 نفر مدال طلا داده شده که یکی از آنها دانش پژوه ایرانی بوده است، همچنین مدال های نقره و برنز نیز به صورت محدود اعطا می شود، در واقع براساس استاندارد جهانی رنگ مدال ها پس از رسیدن نمرات به حد مشخصی تغییر می کند.

وی با بیان اینکه حضور دانش پژوهان ایرانی در این المپیاد شیمی ارزشمند بوده است، گفت: دانش آموزان ایرانی از دهه 70 تا کنون هرسال با شرکت در المپیاد شیمی نتایج پیروزیت آمیزی کسب می کنند.

شیوه فعالیت دانش پژوهان پیروز در المپیادهای جهانی

رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان در ادامه درباره شیوه فعالیت دانش آموزان پیروز در المپیادهای علمی گفت: فرایند برگزاری المپیاد وآموزش های دوره های تابستان و طلا جزو وظایف ذاتی سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان است که کمیته علمی و سایران همکاران زحمت آن را می کشند.

مهاجرانی اضافه کرد: کتاب درسی در مرحله اول برای دانش آموزان اصل و پایه است، اما موقعی که دانش پژوه می شوند و مدال طلای کشوری کسب می کنند، محتوای متفاوتی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: سعی سازمان بر این است که محتوای دیگری را در حوزه غیر تخصصی خود را به دانش پژوهان انتقال دهد تا تربیت تمام ساحتی آنها حفظ شود اما اینکه در این دوره تمرکز بر موضوعات درسی است، تردیدی وجود ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1498

به "خبرنگاران خودباوری جوانان ایرانی با کسب 4 مدال در المپیاد شیمی دانش آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خودباوری جوانان ایرانی با کسب 4 مدال در المپیاد شیمی دانش آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید