سامسونگ نمایشگر 17 اینچی اسلایدی برای کامپیوترهای شخصی را به نمایش گذاشت

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سامسونگ در جریان رویداد شب گذشته اینتل از نمایشگر اسلایدی برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کرد؛ نمایشگری 17 اینچی که در حالت عادی فقط 13 اینچ میزان دارد.

سامسونگ نمایشگر 17 اینچی اسلایدی برای کامپیوترهای شخصی را به نمایش گذاشت

اینتل شب گذشته رویدادی را برگزار و طی آن از پردازنده های نسل 13 خود رونمایی کرد. اما این تمام ماجرا نبود. در بخشی از این رویداد مدیرعامل سامسونگ دیسپلی، JS Choi به صحنه آمد تا از جدیدترین فناوری این شرکت کره ای در بخش نمایشگر رونمایی کند. نمایشگر اسلایدی 17 اینچی که نه برای گوشی ها یا تبلت ها بلکه برای کامپیوترهای شخصی است.

این نمایشگر در حالت عادی 13 اینچ میزان دارد اما در صورتی که کاملا آن را باز کنید، به یک نمایشگر 17 اینچی بزرگ تبدیل می گردد. تا کنون طرح های مفهومی محصولاتی مثل این را از شرکت های دیگری نظیر LG هم دیده بودیم که البته LG با خروج خود از بازار گوشی های هوشمند هیچگاه فرصت این را پیدا نکرد که این محصول را رسما راهی بازار کند. این در حالی بود که گوشی اسلایدی این شرکت در دست ساخت قرار داشت.

تا قبل از اینکه سامسونگ از نمایشگر اسلایدی 17 اینچی خود رونمایی کند، هیچوقت محصولی با چنین نمایشگری راهی بازار نشده بود. البته حالا هم محصولی با این نمایشگر عرضه نشده و همچنان در مرحله طرح مفهومی واقع شده است. اما از آن جایی که سامسونگ در زمینه فراوری نمایشگرهای این چنینی مهارت و تجربه لازم را دارد، انتظار می رود در آینده ای نزدیک از محصولاتی مجهز به نمایشگرهای اسلایدی رونمایی کند.

البته به نظر می رسد یک سری موانع بر سر راه سامسونگ قرار داشته باشد. ظاهرا نمایشگری که سامسونگ فراوری نموده بیشتر برای تبلت ها مناسب است تا لپ تاپ و اگر هم قرار به تعبیه آن در یک لپ تاپ باشد باید یک سری تغییراتی در طراحی آن اعمال گردد. مثلا یک تبلت چون صفحه کلید مغناطیسی دارد و می گردد آن را به راحتی جدا کرد، هیچ دخالتی با باز و بسته شدن نمایشگر نمی کند. اما یک لپ تاپ چون صفحه کلید ثابتی دارد، باید حتما یک سری تغییرات در نمایشگر اسلایدی آن به وجود بیاید تا مسئله ای برای کاربران هنگام باز و بسته کردن آن پیش نیاید.

طی چند سال اخیر شرکت های فعال در زمینه فراوری گجت های هوشمند محصولاتی را با نمایشگر تاشو راهی بازار نموده اند. از جمله این شرکت ها می توان به سامسونگ و گوشی های سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ آن اشاره نمود. اما یک سری دیگر از شرکت ها نظیر لنوو و ایسوس پا را از گوشی فراتر گذاشته و تبلت و لپ تاپ هایی را هم با نمایشگر تاشو رونمایی نموده اند که البته فعلا تمام آن ها در مرحله آزمایشی به سر می برند تا معین گردد آیا در بازار خواستار دارند که به فراوری انبوه برسند یا خیر.

اما در جریان رویداد دیشب اینتل، مدیرعامل سامسونگ دیسپلی ادعای جالبی را بیان کرد. او گفت با نمایشگر اسلایدی، فناوری تاشو کنار گذاشته خواهد شد. این یعنی به احتمال زیاد آنچه که در لپ تاپ ها و تبلت ها قرار است مورد استفاده قرار بگیرد، نمایشگر اسلایدی است و نه تاشو؛ حتی چند وقت پیش هم خواندیم که استفاده از نمایشگر تاشو با فناوری UTG برای محصولاتی بزرگ تر از گوشی هوشمند بسیار سخت است.

حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی شرکت ها تصمیم به عرضه محصولاتی با نمایشگر اسلایدی می گیرند و آیا اصلا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. پیش تر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه احتمالا سال 2023 سال محصولات تاشو و رول شونده خواهد بود. بنابراین این احتمال وجود دارد که در نمایشگر CES 2023 شاهد رونمایی از محصولات متنوعی با این فناوری ها باشیم.

منبع:XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2490

به "سامسونگ نمایشگر 17 اینچی اسلایدی برای کامپیوترهای شخصی را به نمایش گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ نمایشگر 17 اینچی اسلایدی برای کامپیوترهای شخصی را به نمایش گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید