محصولات زیبایی با این ترکیبات را هرگز مصرف نکنید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، در محصولات آرایشی بهداشتی مانند ضدآفتاب و خوشبو کننده ها مواد مضری وجود دارد که به سلامت پوست آسیب می رسانند.

محصولات زیبایی با این ترکیبات را هرگز مصرف نکنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک، پوست یکی از گسترده ترین و مهم ترین اعضای بدن می باشد که دارای چندین عملکرد حیاتی برای بدن است ، از جمله :محافظت از اعضای بدن ، استخوان ها ، ماهیچه ها ، رباط ها و اعصاب.

به همین علت در مراقبت از پوست باید کوشا باشیم . 90 درصد از آنچه که ما برروی پوست خود قرار می دهیم جذب می گردد واین بدان معناست که هرآنچه که برروی پوست اعمال می گردد ارتباط مستقیمی با سلامت آن دارد.

بسیاری از مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست از جمله ، شستشو دهنده های صورت ، لوسیون ها و ضد افتاب ها ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند . بهتر است هنگام خرید از محصولاتی که حاوی این 12 ماده عنوان شده در بخش سلامت پوست و موی می باشند ، اجتناب کنید.

مواد مضر موجود در محصولات زیبایی

1. آلومینیوم :

آلومینیوم یک فلز سمی است که بر هورمون استروژن تاثیر گذاشته و عملکرد غدد درون ریز بدن را مختل می نماید . این فلز در بعضی محصولات مراقبت های شخصی مانند دئودورانت های ضدتعریق به کار می رود.

2. دی اتانول آمین ، مونو اتانول آمین و تری اتانول آمین :

این مواد مایعات شفاف ، بی رنگ و چسبناکی هستند که بویی شبیه آمونیاک داشته و در پاک نماینده های صورت و فرمالیسیون صابون ها باعث ایجاد کف شده و همچنین در محصولات آرایشی چشم ، عطرها ، محصولات مراقبتی مو و ضدآفتاب ها یافت می گردد.

3. ایمیدازولدینیل :

این ماده جزو مواد نگهدارنده در محصولات مراقبتی پوست ، مواد آرایشی ، شامپو ها ، نرم نماینده ها و مواد شوینده می باشد و غالبا باعث آزاد سازی فرمالدئید خواهد شد . این ماده باعث ایجاد مسائلی از قبیل دردهای مفصلی ، حساسیت های پوستی ، سردرد و اختلال در خواب می گردد.

4. روغن های معدنی :

این فرآورده ها نفتی می باشند و هنگام استفاده از آن ها برای پوست شبیه پلاستیکی شده و پوست را می پوشانند و در نتیجه منافذ پوست مسدود و پوست آسیب می بیند. این فرآورده ها در بعضی از کرم ها ، لوسیون ها ، پماد ها و مواد آرایشی یافت می گردد و باعث اختلال در پوست شده و در پی آن آکنه و سایر مسائل پوستی ایجاد خواهد شد.

5. پلی اتیلن گلیکول :

این ترکیب باعث تغییر در رطوبت پوست و حتی کاهش آن می گردد . معمولا به عنوان حلال و یا یاری حلال در محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

6. پارابن ها (متیل ، بوتیل ، اتیل و پروپیل) :

این مواد نگهدارنده می باشند و در مرطوب نماینده ها و دئودورانت ها یافت می شوند . در نتیجه استفاده از آن ها در تعادل هورمون ها اختلال ایجاد می نماید.

7. فتالات ها :

این ماده شیمیایی به عنوان ماده ای که سیستم غدد درون ریز را مختل می نماید شناخته می گردد و معمولا در عطر های مصنوعی یافت می گردد.

8. پروپلین گلیکول و بوتیلن گلیکول :

این مواد هیدروکربن های گازی هستند که به حالت مایع و مانند سورفاکتانت عمل می نمایند . این مواد به سرعت در پوست نفوذ نموده و می توانند پروتئین و ساختار سلولی را تضعیف نمایند و معمولا در عصاره های گیاهان یافت می شوند.

9. سیلوکسان ها :

این ماده در انواع محصولات آرایشی به عنوان نرم نماینده ، پوشاننده و مرطوب نماینده یافت می گردد و می تواند غدد درون ریز بدن را مختل نموده و سمومی مانند سیکلو تترا سیلو کسان را فراوری کند که حتی برای ماهی ها و حیات وحش نیز مضر می باشد . پس به دنبال خرید محصولاتی باشید که در آن ها سیلوکسن و متیکون به کار نرفته نباشد.

10. سولفات لوریل سدیم - سولفات سدیم لاوره :

موادی هستند که باعث ایجاد کف و حباب در محصولات شوینده می شوند و معمولا در 90 درصد از از محصولات مراقبت شخصی که کف می نمایند یافت می گردد.

11. خوشبو نماینده های مصنوعی :

هرآنچه که مصنوعی باشد یک پرچم قرمز خطر محسوب می گردد زیرا از چندین هزار ماده مختلف ساخته شده که حتی نام آن ها در برچسب محتویات ذکر نشده است.

بنابراین هرگز ازمحتویات آنچه که مطمئن نیستید خریداری نکنید . این ماده در محصولات مراقبتی ، بهداشتی و آرایشی وهمچنین در بسیاری از کالاهای خانگی مانند شمع، خوشبونماینده های هوا و کیسه های زباله معطر نیز یافت می گردد.

12. تریکلوسان ها :

این ماده یک ضد باکتری مصنوعی حساب شده و باعث اختلال در عملکرد تیروئید می گردد و حتی می تواند سرطان زا نیز باشد . این ماده در صابون ها ، دهانشویه ها ، فوم های اصلاح و دئودورانت ها یافت می گردد.

با در نظر دریافت تمامی موارد ذکر شده دفعه بعد که قصد خرید محصولات مراقبتی پوست و شوینده ها را داشتید دقت لازم را به عمل آورده و لیست مواد تشکیل دهنده آن ها را به طور کامل بخوانید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1716

به "محصولات زیبایی با این ترکیبات را هرگز مصرف نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات زیبایی با این ترکیبات را هرگز مصرف نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید