مهمانخانه دیوانه ویتنام،خانه هانگ نگا (Hang Nga Crazy House)

به گزارش تور ارمنستان ارزان، آیا تا به حال شده که بخواهید جایی اقامت داشته باشید که همه جزئیاتش متفاوت باشد؟ آیا شده که بخواهید کمی از حالت عادی دنیا خارج شوید و اصول و قواعدی که در همه جا حکم فرماست را بشکنید؟ اگر این فکرها به سرتان زده و از این نوع ایده ها خوشتان می آید، در این متن از خبرنگاران یکی از عجیب ترین مهمانخانه های دنیا را مشاهده خواهید کرد. خانه هانگ نگا یک اقامتگاه بسیار عجیب و غریب در ویتنام است که از نمای بیرونی گرفته تا نمای داخلی آن، قواعد یک خانه استاندارد را شکسته و به یک اثر سورئال تبدیل گشته است. با ادامه متن همراه باشید تا در خصوص این خانه بیشتر بدانیم.

مهمانخانه دیوانه ویتنام،خانه هانگ نگا (Hang Nga Crazy House)

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

خانه هانگ نگا، یک اثر سورئال زنده

زمانی که سبک سورئال وارد هنر شد، بسیاری از آثار هنرمندان مانند نقاشان به این سبک، تغییر جهت دادند و با پیدایش این سبک در هنر معماری، مهندسان معمار دنیا شروع به ساخت خانه هایی کردند که به سبک سورئال ساخته می شدند. خانه هانگ نگا هم یکی از آن خانه هایی است که به این سبک طراحی شده است. این مهمانخانه که به خانه دیوانه مشهور است، یک اقامتگاه جالب و هیجان انگیز است که هنر زیبای سورئالیسم در آن پیداست. شما می توانید در تمام این خانه، جزئیات این سبک را مشاهده نمایید.

در این مهمانخانه، اتاق های مجسمه کاری شده وجود دارد که توسط پل های بسیار باریک به بیرون و به یک محلی شبیه به گلخانه متصل می شوند. این گلخانه که به صورت آبشاری درست شده است، اشکالی دارد که شبیه به لاوای کوه های آتشفانی با رنگ های جیغ و عجیب و غریب است. پنجره های این خانه شبیه به تارهای عنکبوت است و همه چیز به گونه ای درست شده که به شما حس طبیعت و ارگانیک بودن بدهد. علاوه بر این ها میله های دستی موجود در خانه هانگ نگا شبیه به درختان تاک جنگلی است.

ایده اولیه این بنا توسط مالک آن یعنی خانم دانگ ویت نگا (Mrs Dang Viet Nga) شروع شد. او که در ویتنام به هانگ نگا معروف است، دکترای معماری از دانشگاه مسکو دارد و خانه های زیادی در شهر دالات ویتنام ساخته است که بسیاری از آن ها معروف هستند.

معمار هانگ نگا، این پروژه را به این دلیل شروع کرد که اعتقاد داشت مردم باید بیشتر با طبیعت ارتباط برقرار نمایند و فاکتورهایی نظیر درخت باید در معماری روزمره به کار گرفته گردد. با اینکه مدیران شهری این خانه را نمی پسندیدند و در ابتدا اجازه ساخت او را نمی دادند، اما با کنار گذاشتن مسائل فراوان، هانگ نگا توانست آن ها را مجاب کند که این خانه بسیار معروف و محبوب خواهد شد.

طراحی خانه هانگ نگا

همانطور که گفته شد، مهمانخانه هانگ نگا توسط معمار ویتنامی دانگ ویت نگا ساخته شد و از سال 1990 برای بازدید و اقامت مردم باز گشت. او گفته است که طراحی این خانه از طبیعت اطراف دالات و همچنین کارهای معمار کاتالانی به نام آنتونی گائودی برگرفته شده است. ساختمان به طور کلی شبیه به یک درخت است که فاکتورهای طبیعی گوناگونی در آن به کار گرفته شده تا مردم با آن ارتباط برقرار نمایند.

معماری

نگا، برای نقشه اولیه این طرح، به جای استفاده از طرح های معماری استاندارد، به نقاشی پرداخت و هنرمندان محلی آماتور را برای تبدیل آن نقاشی ها به عناصر ساختاری استخدام کرد. زوایای صاف اندکی در سراسر ساختمان وجود دارد که به جای آن، این بنا دارای یک ساختار پیچیده است که طبیعت کره زمین را در خود جای داده است. علاوه بر ساختار کلی ساختمان، به هر جزئی که نگاه کنید تمام عناصر طبیعت را خواهید دید.

نمای خارجی این مهمانخانه، یک 5 طبقه را نشان می دهد و در آن پنجره هایی مشاهده خواهید کرد که اصلا شبیه به پنجره های معمولی نیستند و ساختاری غیر عادی دارند. علاوه بر اینها، ساختارهای شاخه ای را می بینید که تا سقف رشد نموده و انگار به سمت آسمان می روند.

افرادی که از این مهمانخانه بازدید نموده اند، آن را یک خانه افسانه ای خوانده اند که انگار چیزی میان کارهای نقاش معروف سورئال، سالوادور دالی و کارهای والت دیزنی است. بعضی از گردشگران نمای آن را رویایی می دانند و می گویند که این قبیل معماری ها باید در سراسر دنیا باشد. بعضی دیگر نیز اعتقاد دارند که این ساختمان به قوی شدن قوه تخیل انسان یاری می نماید.

نمای داخلی

خانه هانگ نگا دارای 10 اتاق موضوع دار است که هر کدام یک حیوان را به عنوان تم در خود دارند؛ برای مثال اتاق ببر، اتاق عقاب، اتاق مورجه و اتاق کانگورو. همه این اتاق ها با حیوان مربوط به خود ارتباط دارند و تمام دکور و لوازم داخل آن ها، مرتبط با همان حیوان است. مثلا دیوارهای اتاق ببر، یک ببر بزرگ را با چشمان درخشان نشان می دهد، اتاق کانگورو یک مجسمه کانگورو دارد که در کیسه خود، شومینه ای جای داده است و داخا اتاق عقاب یک تخم عقاب بسیار بزرگ است.

بسیاری از اتاق ها دارای سطح بالایی از نمادگرایی هستند که موضوع حیوانی به یک ملیت خاص مرتبط است. به عنوان مثال نگا، اتاق ببر را با نقاط قوت چین توصیف می نماید و اتاق مورچه به عنوان نماینده یک ویتنامی سختکوش شناخته می گردد.

تمام مبلمان و لوازم داخل اتاق ها، کار دست است و حتی بعضی از آن ها، داخل همان اتاق ساخته شده تا دقیقا اندازه و متناسب با فضای غیر استاندارد و غیر هندسی اتاق ها باشد. دکوراسیون سنگی داخل اتاق ها حیوان هایی مانند خرس، ببر، زرافه، قورباغه، عنکبوت و مورچه است که در کنار آن ها، عناصر طبیعی شبیه به قارچ و تارهای عنکبوت درست شده است. حتی راهروها و پله هایی که در اینجا مشاهده می کنید، به گونه ای طراحی شده اند که شبیه به غار و تونل های طبیعی باشند.

یک نکته برای آن هایی که با کودک خود می خواهند از خانه هانگ نگا بازدید نمایند:

خانه هانگ نگا را می توان یک هزارتوی عجیب و غریب دانست که دارای پلکانی است که میله های کوتاه دارند و نردبان های شیب داری که در داخل آن مشاهده می کنید، اصلا برای استفاده بچه ها مناسب نیست.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 436

به "مهمانخانه دیوانه ویتنام،خانه هانگ نگا (Hang Nga Crazy House)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانخانه دیوانه ویتنام،خانه هانگ نگا (Hang Nga Crazy House)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید