نتایج ایمنی زایی واکسن کرونای کووپارس به زودی اعلام می گردد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از مؤسسه رازی، محمد حسین فلاح مهرآبادی درباره آخرین شرایط کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس گفت: دوز اول و دوم واکسن به تمام 133 نفر داوطلب فاز نخست تزریق شده و 28 نفر از داوطلبین نیز نوبت سوم واکسن یعنی دوز استنشاقی را دریافت نموده اند.

نتایج ایمنی زایی واکسن کرونای کووپارس به زودی اعلام می گردد

وی اضافه نمود: به لحاظ ایمنی، فرایند خوبی که تا کنون از این واکسن گزارش شده در ادامه نیز مشاهده شده و فقط عارضه هایی خفیف مانند درد مختصر محل تزریق یا کمی سردرد بوده و خوشبختانه از نظر آنزیم های کبدی مشکل خاصی اتفاق نیفتاده است.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس همچنین با بیان اینکه امروز چهارشنبه جلسه آنالیز و ارزیابی ایمنی زایی واکسن برای آغاز فاز دوم کارآزمایی برگزار می گردد، اضافه نمود: نتایج ایمنی زایی واکسن پس از این نشست اعلام خواهد شد، گرچه مشاهدات و گزارش ها تا کنون، حاکی از ایمنی زایی مورد انتظار و خیلی خوب واکسن کووپارس است.

فلاح مهرآبادی اضافه نمود: با توجه به اینکه فاز یک بالینی واکسن کرونای مؤسسه رازی، در دوزهای 5، 10 و 20 میکروگرم در 200 میکرولیتر انجام گرفته، دوز مناسب به لحاظ میزان اثربخشی و دوز مؤثر برای ادامه کارآزمایی بالینی نیز پس از این جلسه تعیین خواهد شد.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس از ثبت نام بیش از 6 هزار و 800 نفر تا روز گذشته برای مجموع هر دو فاز اطلاع داد و گفت: در فاز یک 700 نفر غربالگری شدند و برای فاز دوم نیز تا کنون حدود 300 نفر غربالگری شده اند که بلافاصله پس از دریافت مجوزهای آغاز فاز دو، تزریق واکسن به این داوطلبان آغاز می گردد.

فلاح مهرآبادی همچنین تاکید نمود: واکسن رازی کووپارس تنها در صورتی فراوری انبوه خواهد شد که تمام مراحل بالینی و فاز سوم را به طور کامل و با موفقیت پشت سر بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1975

به "نتایج ایمنی زایی واکسن کرونای کووپارس به زودی اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج ایمنی زایی واکسن کرونای کووپارس به زودی اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید