پردازشگر کوانتومی 127 کیلوبیتی به نام عقاب رونمایی شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، این شرکت مدعی است پردازشگر مذکور برای نخستین بار فراوری می گردد و هیچ ابررایانه کلاسیکی نمی تواند آن را شبیه سازی کند.

پردازشگر کوانتومی 127 کیلوبیتی به نام عقاب رونمایی شد

به عبارت دیگر این شرکت می گوید برای شبیه سازی تراشه عقاب به بیت های کلاسیک بیشتری نسبت به اتم های موجود در هر انسان روی این سیاره احتیاج است. آی بی ام این پیشرفت را به طراحی جدیدی نسبت می دهد که اجزای کنترلی پردازنده را در چندین سطح فیزیکی قرار می دهد، این درحالی است که کیوبیت ها در یک لایه قرار دارند. به گفته شرکت با یاری این طرح می توان قدرت رایانش را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

یکی از وجوه تراشه مذکور که به آن اشاره نشده، حجم کوانتوم است. این پارامتر عملکرد کوانتوم را با توجه به چشم اندازی کلی از بخش های مختلف میزان می گیرد. در این شرایط نه تنها کیوبیت ها، بلکه شیوه برخورد آنها با یکدیگر نیز آنالیز می گردد. هرچه حجم کوانتوم بالاتر باشد، رایانه کوانتومی مذکور قادر به حل مسائل سخت تری خواهد بود.

جری چو مدیر واحد توسعه سیستم های سخت افزاری کوانتوم در آی بی ام می گوید: نخستین تراشه عقاب 127 کیوبیتی ما در یک سیستم آزمایشی در آی بی ام کلود برای تعداد محدودی از اعضای شبکه کوانتوم این شرکت مهیا است. سیستم های آزمایشی دسترسی اولیه به جدیدترین فناوری های ما را فراهم می نمایند.

البته بدون اطلاع از حجم کوانتوم پردازشگر عقاب، به سختی می توان آن را با فناوری های امروز مقایسه کرد.

نکته جالب دیگر درباره این تراشه آن است که آی بی ام ادعای رجحان کوانتومی نمی کند. طبق این شرکت توسعه چنین تراشه ای یک نقطه عطف به شمار میرود، اما ابزار مذکور هنوز به میزان ای توسعه نیافته که بتواند مسائلی را حل نماید که رایانه های معمول قادر به حل آنها نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2236

به "پردازشگر کوانتومی 127 کیلوبیتی به نام عقاب رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازشگر کوانتومی 127 کیلوبیتی به نام عقاب رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید