پل شارل دوگل و رویال بر روی رود سن

به گزارش تور ارمنستان ارزان، پل شارل دوگل یکی از پل های مشهور بر روی رودخانه سن است. این پل در سال 1986 برای برداشتن فشار از روی پل Austerlitz ساخته شد تا شلوغی آن بکاهد. این بسیار مشهور بوده و جاذبه‌های خاص خود را دارد.

پل شارل دوگل و رویال بر روی رود سن

پل شارل دوگل طراحی مدرنی داشته و بسیار زیبا است. این پل بر روی دو پایه بتن مستحکم قرار دارد. عرشه‌ی این پل از فولاد ساخته شده است و 270 متر طول دارد و عرض آن به 35 متر می‌رسد و یک پل یک طرفه چهار بانده برای تردد خودروها است.

بر خلاف پل‌های قدیمی که بر روی رود سن قرار دارند و از بتن ساخته شده‌اند این پل از فولاد ساخته شده است و در عین حال استحکام بالایی دارد. این پل در بخش شرقی و در قسمت زیبای شهر پاریس قرار داشته و در بازدید از شهر پاریس و تور ارزان فرانسه می‌توانید این پل زیبا را نیز مشاهده خواهید کرد.

 پل Royal نیز بر روی رود سن در نزدیکی مراکز دیدنی و جاذبه های توریستی پاریس قرار دارد. این پل به نام پل رویال یا پل سلطنتی شناخته شده است و سومین پل قدیمی رود سن است. موقعیت این پل را بر روی نقشه مشاهده نمایید. همانگونه که مشاهده می‌نمایید این پل در نزدیکی باغ تویلری و موزه اورسای و در نزدیکی مرکز توریستی پاریس واقع شده است.

در سال 1632 در این منطقه که پل رویال را ساخته بودند، پل قدیمی و چوبی ساخته بودند که 15 دهانه و قوس داشت. این پل در آن زمان به نام پل قرمز یا پل rouge یا پل Sainte-Anne معروف بود و در طول تاریخ و در جریان طغیان‌های رود سن بارها و بارها تخریب شده است. حتی یک بار هم این پل توسط سیل شسته شده بود. پل رویال سرانجام در سال 1689 و به دستور  Louis XIV ساخته شده است. بر خلاف پل‌های قبلی که با استفاده از چوب ساخته می‌شدند که استحکام نیز نداشتند، این پل را با سنگ ساختند. حتما در تور فرانسه از این پل دیدن نمایید.

انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 853

به "پل شارل دوگل و رویال بر روی رود سن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل شارل دوگل و رویال بر روی رود سن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید