چطور برای سفر 3 روزه به پاتایا برنامه ریزی کنیم؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، برنامه سفر 3 روزه به پاتایا

یکی از پر بازدیدترین و پر توریست ترین شهرهای ساحلی جهان، شهر پاتایا بوده که در کشور تایلند قرار گرفته است. در این مطلب مجله اینترنتی خبرنگاران، شما را با یکی از روش هایی که می توانید در برنامه سفر 3 روزه به پاتایا داشته باشید، آشنا می نماییم. بیشتر گردشگران و جهانگردانی که به تنهایی و بدون تور به پاتایا سفر نموده اند از تمام جاذبه هایی که ما در اینجا به شما معرفی می کنیم، بازدید می کنند. حتی تور پاتایا نیز شما را به دیدن چنین جاذبه هایی می برد. بنابراین تنها دیدن آن ها اولویت دارد و مهم نیست که شما برنامه روز سوم را در روز اول اجرا کنید یا در برنامه روزهای سفر 3 روزه به پاتایا جابه جایی داشته باشید. با این وجود سعی شده است که جاذبه های نزدیک به یکدیگر را در یک روز بگنجانیم. در ادامه با ما همراه باشید تا برنامه سفر به پاتاپا در 3 روز را بخوانید:

چطور برای سفر 3 روزه به پاتایا برنامه ریزی کنیم؟

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

روز اول - رسیدن به تایلند

عموما تمام پروازهایی که برای پاتایا از ایران برگزار می شوند، مخصوصا در تور پاتایا، ابتدا به سمت بانکوک رفته و از آنجا و با پرواز داخلی تایلند به سمت پاتایا حرکت می نمایند. پرواز های ایران به سمت بانکوک یک روز کامل طول می کشد و شما در برنامه سفر 3 روزه به پاتایا خود باید حداقل یک روز را برای راستا رفت خود در نظر بگیرید. پس از رسیدن به فرودگاه سوارنابهومی بانکوک، برای پاتایا پرواز داخلی بگیرید و در نهایت در آخر شب به پاتایا خواهید رسید. در فرودگاه سوارنابهومی پس از انجام کارهای خروج و دریافت چمدان هایتان، به طبقه اول و ورودی شماره 8 بروید. در اینجا می توانید مستقیم برای بانکوک به پاتایا بلیط هواپیما بگیرید. بلیط هواپیما پاتایا از بانکوک، حدود 130 بات است. جدای از هواپیما می توانید با ماشین یا تاکسی که در بیرون فرودگاه بانکوک وجود دارند، مستقیم برای پاتایا ماشین بگیرید. اگر تعداد شما 3 نفر است، طبعا دریافت تاکسی تا پاتایا به صرفه تر خواهد بود. ساعات کار این تاکسی ها از 7 صبح تا 10 شب است. طی این راستا با تاکسی 2 ساعت و با اتوبوس 4 ساعت طول می کشد. تاکسی های پاتایا از فرودگاه بسیار راحت بوده و در طول راستا می توانید استراحت کنید.

بهتر است برای شب اول، هتلی را انتخاب کنید که برای شما ترانسفر فرودگاهی داشته باشد، در این صورت در آخر شب، که به پاتایا رسیدید، از فرودگاه پاتایا به راحتی می توانید به هتل رفته، اتاقتان را بگیرید و برای فردا، استراحت کنید. یکی دیگر از پروازهایی که از ایران به سمت بانکوک می روند، صبح زود به بانکوک می رسند. انتخاب بین این دو پرواز به توانایی شما بستگی دارد.

اگر پروازی را انتخاب کنید که صبح زود به بانکوک برسد، در این صورت می توانید تا ساعت 10 صبح خود را به پاتایا برسانید. وسایلتان را در هتل بگذارید و در نهایت بازدید خود را آغاز کنید. در هر صورت برنامه سفر 3 روزه به پاتایا از زمانی برای شما آغاز می گردد که گشت شهری خود را آغاز کنید. در هر صورت بدانید که شاید زمانی بیش از 12 ساعت را در هواپیما باشید و خسته به پاتایا برسید.

روز دوم - آغاز گشت شهری

پیاده روی در کنار سواحل پاتایا، پس از مدت زمان سفری طولانی می تواند اولین حرکت شما در گشت و گذارهایتان باشد. همچنین تماشای بازارها و مغازه های فروش سوغاتی و مردمی که بسیار پرشورند، می تواند، اولین تجربه شما در پاتایا را به خوبی بسازد. پاتایا به خاطر سواحل تمیز و دریای شفافش مشهور است. در این آب ها شنا کنید. همچنین پاراگلایدر در ساحل تجربه ای هیجانی خواهد بود. پس از گذشت یک روز در سفر 3 روزه به پاتایا، زمانی که هوا تاریک شد، به سمت رستوران های پاتایای جنوبی بروید. در اینجا می توانید خیابان هایی پر از رستوران ها، کافه ها و غذاهای خیابانی را پیدا کنید. سففارش یکی از غذاهای معروف تایلندی همانند غذای سومتوم (Somtum) و غذای محلی تومیوم (Tomyum) کاسه ای 100 بات قیمت دارد. به جز این غذاها، غذاهای دیگری باب میل خود پیدا خواهید کرد که می تواند خاتمه دهنده روز اول گشت و گذار شما در پاتایا باشد.

روز سوم - سفر به جزیره کورال

کورال آیلند دارای 6 ساحل اصلی به نام های سامئا بیچ (Samea Beach)، تاوائن بیچ (Tawaen Beach)، تیان بیچ (Tien Beach)، نوآل بیچ (Nual Beach)، تونگلانگ بیچ (Tonglang Beach) و تایای بیچ (Tayai Beach) است. بسیاری از گردشگران برای رفتن به این جزیره قایق سوار شده و در آنجا، خود را برای شنا در میان آب های فیروزه ای آماده می نمایند. در برنامه سفر 3 روزه به پاتایا و بعد از صبحانه در روز سوم بلیت قایق به سمت کورال آیلند را بگیرید. در تورهایی که برای این جزیره ثبت نام می نمایند، می توانید غواصی، تخته سواری بر روی موج، پاراگلایدرینگ و … را درخواست دهید. ما به شما پیشنهاد می دهیم که در این جزیره حتما 5 تفریح ساحلی را انجام دهید: پیاده روی در اعماق دریا، پاراگلایدر، سوار شدن بر قایق های موزی، اسکوبا دایوینگ و سوار شدن بر قایق کف شیشه ای. در کنار ساحل می توانید وعده غذایی خود را سفارش دهید.

روز چهارم - بازدید از موزه ها و بازارهای پاتایا

قطعا یکی از بهترین کارهایی که در روز چهارم سفر 3 روزه به پاتایا می توانید انجام دهید، مخصوصا اینکه روز آخر سفرتان به این شهر است، دریافت عکسی در فضای 3 بعدی است. بنابراین به دیدن موزه هنرهای 3 D بروید. این موزه در مرکز شهر پاتایا واقع شده است. آدرس دقیق آن را در پایین متن مشاهده می کنید. این موزه به شما این امکان را می دهد که عکس های سه بعدی بی نظیری را بگیرید و با دیگر دوستانتان به نمایش بگذارید. بخش نقاشی های سه بعدی می تواند مکان جذابی برای شما در این موزه باشد. اگر هم با بچه ها به این موزه آمده اید، به بخش دایناسورهای آن سری بزنید. بسیاری از افرادی که به این موزه می آیند، ساعت ها مشغول عکاسی در کنار تابلوهای مختلف می شوند.

در اینجا حس شوخ طبعی خود را بیازمایید. ببینید که چگونه می توانید عکس های جالب و بامزه بهتری بگیرید. خود را در برابر دهان پیراناها قرار دهید یا از میان گدازه های آشتشفشانی عبور کنید. سوار بر قالیچه پرنده شوید یا در میان تابلوهای نقاشی، ژست بگیرید. همچنین اتاق سوررئال در این موزه جهانی متفاوتی از مقیاس ها را در مقابل شما قرار می دهد. برای این قسمت، بهتر است که 2 نفره وارد صحنه شوید.

آدرس: Moo 9 78/34 پاتایا Sai 2 Rd

پس از تماشای موزه برای صرف ناهار به سمت خیابان وال استریت پاتایا بروید. یکی از جذابیت ها و تفریحات در سفر، بخش غذاخوردن آن است. این منطقه غذاخوری پاتایا نیز در پاتایا جنوبی واقع شده است. در اینجا می توانید انواع مرغ های گریل شده، انواع غذاهای کبابی و همچنین غذاهای دریایی را امتحان کنید. در این منطقه با قیمتی حدود 1000 تا 1500 بات می توانید یک پرس غذای کامل را سفارش دهید.

آدرس: Soi 13-16 South پاتایا

یکی دیگر از تجربه های بی نظیری که در پاتایا به شما پیشنهاد می دهیم، بازدید از باغ وحش ببر سری راچا (Sri Racha Tiger Zoo) است. در این باغ وحش می توانید به دیدن انواع حیوانات بروید. حیواناتی که در کمتر باغ وحش های جهان دیده می شوند. در میان طوطی های رنگارنگ می توانید بنشینید و به آن ها تخمه و غذا بدهید. کروکودیل ها را در حاشیه آب و از نزدیک تماشا کنید. ببرها را ببینید. مسلما اینکه همه زمان و وقت خود را صرف رسیدن به این شهر ساحلی کرده اید اما فیل ندیده اید، سفرتان را کامل نخواهید کرد. می توانید در سافاری های فیل سواری در میان جنگل شرکت کنید و در نهایت راه برگشت را به صورت رفتینگ در رودخانه برگردید. هیجان و شوق سوار شدن بر فیل ها و شناور شدن بر روی رودخانه در میان درختان گرراستای یکی از بی نظیرترین تجربیات شما در سفر 3 روزه به پاتایا خواهد بود.

در نهایت پس از صرف ناهار باید با پاتایا خداحافظی کرده و خود را به بانکوک برسانید. در همین جا سفر 3 روزه به پاتایا را تمام کرده و برای بانکوک ماشین سوار شوید. اگر جزو افرادی هستید که با یک چمدان کوچک یا یک کوله پشتی به سفر می روند، همان صبح زود که از هتل بیرون آمده اید، می توانید با هتل تسویه کنید و گرنه پس از صرف ناهار به هتل برگشته و چمدان های خود را ببندید. به سمت فرودگاه پاتایا تاکسی بگیرید یا یک ماشین به سمت بانکوک بگیرید.

در آخر برای خرید بلیط هواپیما مستقیم برای پاتایا و یا رزرو هتل در این شهر می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید. همچنین اپلیکیشن خبرنگاران، انجام تمام این فرایندها را برای شما آسان تر کرده است. در نهایت یادتان باشد که این شما هستید که سفر خود را می ریزید و تمام برنامه بالا در سفر 3 روزه به پاتایا برای آشنایی بیشتر شما و حکم یک جدول و چهارچوب را دارد که خودتان باید خانه های خالی آن را پر کنید. نوشتن سفرنامه را از تجربیات خود نباید فراموش کنید.

منبع: viator.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 544

به "چطور برای سفر 3 روزه به پاتایا برنامه ریزی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور برای سفر 3 روزه به پاتایا برنامه ریزی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید