چین، ورود خودروهای آلاینده به اورست را ممنوع می نماید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، در اثر رفت و آمدهای مکرر کوهنوردان به اورست و رعایت نکردن اصول بهداشتی، تراکم زباله و آلودگی این منطقه به حدی رسیده که مقامات چین را به واکنش واداشته است.

چین، ورود خودروهای آلاینده به اورست را ممنوع می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

چین به شدت کوشش می نماید تا استفاده از وسایل نقلیه آلاینده گردشگری در کمپ های پایه کوه اورست در تبت را از سال 2019 ممنوع کند. این کار بخشی از کوشش های این کشور برای کاهش آلودگی در منطقه است که محیط زیستی به شدت شنماینده و آسیب پذیر دارد.

به گزارش چاینا-تبت آنلاین، قرار است به جای ماشین های آلاینده، از خودروهای الکتریکی مشابه آن چه که در بازی های گلف کاربرد دارند، در این منطقه استفاده گردد تا درآمد محلی ها افزایش یابد. به این ترتیب، بومیان منطقه که عمموما زیر خط فقر زندگی می نمایند، این فرصت را به دست می آورند که به عنوان راهنمای تور و راننده خودروهای الکتریکی جدید مشغول به کار بشوند و درآمد کسب نمایند.

یکی از مقامات محلی چین در این خصوص گفت:

این کار به کاهش آلودگی در منطقه و افزایش درآمد مردم محلی یاری می نماید.

او ضمن اشاره به این موضوع که اورست، محیط زیستی شنماینده دارد و شرایط طبیعی آن توانایی های محدودی برای پردازش زباله و فاضلاب دارد، می گوید که یک شرکت متخصص در امر پاکسازی استخدام شده است تا از این منطقه حفاظت نمایند و برای ترویج نظافت، یک کیسه زباله به هر بازدیدنماینده داده می گردد.

خبرگزاری شین هوا گزارش داده است که سال گذشته، بیش از 100 هزار نفر و 4 هزار کوهنورد و صعودنماینده از کمپ پایه اورست بازدید نموده اند. از ابتدای آوریل، در حدود 2.26 تن زباله های انسانی، یک تن زباله های کوهنوردی و 5.24 تن زباله های خانگی از مرتفع ترین قله دنیا جمع آوری شده است. این گزارش همچنین مدعی شده است که هشت تن زباله دیگر نیز از ارتفاعات 5200 تا 6500 متری بالاتر از سطح دریا پاکسازی شده است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 812

به "چین، ورود خودروهای آلاینده به اورست را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، ورود خودروهای آلاینده به اورست را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید