10 اشتباه رایج در سفر به اسپانیا و نحوه اجتناب از آن ها

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اگر قصد دارید به اسپانیا سفر کنید، بهتر است از قبل با بعضی نکات و تفاوت های فرهنگی این کشور آشنا شوید تا از اشتباهات رایج در سفر به آن جلوگیری کنید. اسپانیا با تاریخچه غنی، معماری شگفت انگیز، فرهنگ پرجنب وجوش و غذاهای لذیذ خود، مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر دنیا است. با این حال، تفاوت های فرهنگی و عادات خاص مردم اسپانیا از ساعات دیرهنگام صرف غذا گرفته تا سنت سیستا و قوانین سواحل، همگی ممکن است برای مسافران چالش برانگیز باشد. از همین رو در این مطلب، به آنالیز 10 اشتباه رایج در سفر به اسپانیا که بسیاری از گردشگران مرتکب می شوند می پردازیم و راهکارهایی را برای اجتناب از آنها ارائه می دهیم:

10 اشتباه رایج در سفر به اسپانیا و نحوه اجتناب از آن ها

آنچه در این مطلب می خوانید

  • 1. انتظار سرو غذا زودتر از موعد نداشته باشید!
  • 2. برای جلوگیری از گرسنگی ناهار را مفصل نوش جان کنید!
  • 3. برخلاف انتظار، بیشتر اسپانیایی ها انگلیسی بلد نیستند!
  • 4. به جز ساحل در هیچ جای دیگری پیراهن خود را در نیاورید!
  • 5. پرچم های ساحل را جدی بگیرید!
  • 6. انتظار نداشته باشید مغازه ها و رستوران ها تمام روز باز باشند!
  • 7. انتظار نداشته باشید که روز یکشنبه جایی باز باشد!
  • 8. بلیط ها را از قبل رزرو کنید!
  • 9. در دادن انعام زیاده روی نکنید!
  • 10. مقداری پول نقد همراه داشته باشید!

1. انتظار سرو غذا زودتر از موعد نداشته باشید!

اولین اشتباه رایج در سفر به اسپانیا این است که بخواهید خارج از زمان بندی مردم محلی غذا نوش جان کنید! اسپانیایی ها عادات غذایی خاصی دارند و اصلا نباید از دیر غذا خوردنشان تعجب کنید. معمولا ناهار بین ساعت 2 تا 4 بعدازظهر صرف می گردد و این اصلی ترین و مفصل ترین وعده غذایی روز است. شام نیز اغلب بین ساعت 9 تا 10 شب خورده می گردد اما خیلی سبک تر از ناهار باید باشد. بیشتر رستوران ها تا قبل از ساعت 1 ظهر برای ناهار و قبل از ساعت 8 شب برای شام، باز نیستند. اگر زودتر گرسنه شدید، می توانید از تاپاس (tapas)، پیش غذای محبوب اسپانیایی، لذت ببرید.

2. برای جلوگیری از گرسنگی ناهار را مفصل نوش جان کنید!

در اسپانیا، بهتر است عادات غذایی خود را با محلی ها هماهنگ کنید. همان طور که گفتیم ناهار در این کشور وعده ای بزرگ و مفصل و شام معمولاً سبک و ساده است. اگر به وعده های شام سنگین عادت دارید، ممکن است در اسپانیا با مشکل روبرو شوید، زیرا بیشتر رستوران ها شام مفصلی سرو نمی نمایند! بنابراین بهتر است ناهار مفصل را در برنامه خود قرار دهید و برای شام وعده های سبکتری مانند سالاد یا تاپاس میل کنید.

دو نکته مهم در باب عادات غذایی مردم اسپانیا:

  • پایلا (paella)در اسپانیا به عنوان یک غذای مناسب ناهار در نظر گرفته می گردد، نه برای شام. این غذا معمولاً در ساعات ناهار سرو می گردد و در وعده شام، بیشتر غذاهای سبک ترجیح داده می شوند.
  • سس شکلات را سر نکشید! چورو یکی از خوراکی های محبوب اسپانیایی است که همراه با شکلات داغ غلیظ سرو می گردد. برخلاف شکلات داغ معمولی، این نوع بسیار غلیظ است و نباید آن را مانند یک نوشیدنی بنوشید. بهتر است آن را به عنوان سس برای چورو بهره ببرید.

3. برخلاف انتظار، بیشتر اسپانیایی ها انگلیسی بلد نیستند!

بسیاری از گردشگران تصور می نمایند که مردم اسپانیا به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما این طور نیست. اسپانیا پنج زبان رسمی دارد که اسپانیایی (کاستیل)، کاتالانی، باسکی، گالیسی و آرانی را شامل می گردد. حتی در منطقه ها توریستی، سطح زبان انگلیسی مردم محلی ممکن است از حد انتظار بسیار کم تر باشد. بنابراین، توصیه می گردد قبل از سفر، حداقل کمی زبان پایه اسپانیایی را یاد بگیرید تا بتوانید راحت تر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. در مطلب آموزش زبان اسپانیایی برای سفر: عبارات ضروری که باید بدانید می توانید از چند اشتباه رایج در سفر به اسپانیا جلوگیری کنید.

4. به جز ساحل در هیچ جای دیگری پیراهن خود را در نیاورید!

در اسپانیا برخلاف بعضی کشورها، مانند بریتانیا و استرالیا، پیراهن درآوردن در محیط های عمومی (مانند خیابان ها و فروشگاه ها) پذیرفته نیست و حتی ممکن است جریمه داشته باشد! این کار تنها در سواحل مجاز است و در غیر این صورت، می تواند منجر به ممانعت از ورود یا حتی پرداخت جریمه گردد. بنابراین، برای جلوگیری از مسائل احتمالی، بهتر است همواره لباس مناسب بپوشید و از قدم زدن بدون پیراهن در مکان های عمومی خودداری کنید.

5. پرچم های ساحل را جدی بگیرید!

برای داشتن سفری ایمن و لذت بخش در سواحل اسپانیا، به پرچم های رنگی که در خط ساحلی نصب شده اند، توجه کنید. هر رنگ معنای خاصی دارد که به امنیت شما یاری می نماید:

سبز: مجاز به شنا هستید.

زرد: شنا با احتیاط؛ به خصوص با بچه ها.

قرمز: شنا ممنوع است.

نارنجی: غریق نجات در ساحل حضور ندارد.

6. انتظار نداشته باشید مغازه ها و رستوران ها تمام روز باز باشند!

در بیشتر منطقه ها اسپانیا، به خصوص شهرهای کوچک، مردم از سنت سیستا (استراحت بعد از ظهر) پیروی می نمایند. در نتیجه، بسیاری از مغازه ها و رستوران ها ساعت 1 یا 2 بعدازظهر بسته می شوند و تا حدود ساعت 4 یا 5 عصر باز نمی شوند. اگر برنامه دارید بعد از ناهار خرید کنید، بهتر است بدانید بیشتر مغازه ها تا بعدازظهر تعطیل هستند. (البته استثناهایی ممکن است در شهرهای بزرگ و منطقه ها توریستی وجود داشته باشد.)

بیشتر بخوانید: معرفی شهر مادرید اسپانیا

7. انتظار نداشته باشید که روز یکشنبه جایی باز باشد!

یکشنبه ها در اسپانیا روز استراحت محسوب می گردد، به طوری که بیشتر مغازه ها، سوپرمارکت ها، بانک ها و دفاتر پست تعطیل هستند. البته جاذبه های گردشگری و موزه ها معمولاً باز هستند و حتی بعضی از آنها در ساعات مشخصی ورود رایگان ارائه می دهند. بنابراین در برنامه ریزیتان حتما این نکته را مدنظر داشته باشید.

8. بلیط ها را از قبل رزرو کنید!

بعضی از جاذبه های توریستی اسپانیا، به ویژه جاذبه های محبوبی مانند الحمرا در گرانادا و ساگرادا فامیلیا در بارسلونا، به سرعت رزرو می شوند. بنابراین بهتر است بلیط این مکان ها را از چند روز یا حتی چند هفته قبل رزرو کنید تا فرصت بازدید را از دست ندهید.

9. در دادن انعام زیاده روی نکنید!

در اسپانیا، انعام دادن برخلاف بعضی کشورها مثل ایالات متحده، معمولاً اختیاری است. پیشخدمت ها حقوق ثابتی دارند و نیازی به دادن انعام زیاد نیست. اگر از خدمات رضایت داشتید، انعامی بین 7 تا 10 درصد از مبلغ صورت حساب کافی است.

10. مقداری پول نقد همراه داشته باشید!

بسیاری از تاکسی ها و فروشگاه های کوچک در اسپانیا کارت اعتباری نمی پذیرند، بنابراین بهتر است مقداری پول نقد و خرد همراه خود داشته باشید تا در هنگام خرید یا پرداخت کرایه مسئله ای پیش نیاید.

سخن پایانی:

سفر به اسپانیا می تواند تجربه ای بی نظیر و فراموش نشدنی باشد، به شرط آنکه از این 10 اشتباه رایج در سفر به اسپانیا که مطرح کردیم، اجتناب کنید. با آگاهی و توجه به تفاوت های فرهنگی و نکات مهم، می توانید به برترین شکل از تمام جاذبه ها و زیبایی های اسپانیا لذت ببرید و سفر خود را به خاطره ای شیرین و پرمعنا تبدیل کنید. برای رزرو بلیط و هتل در اسپانیا می توانید با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس حاصل فرمایید تا مقدمات سفرتان را به برترین نحو فراهم نمایند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اسپانیا از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور اسپانیامنبع: ستاره ونک
انتشار: 17 مهر 1403 بروزرسانی: 17 مهر 1403 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2677

به "10 اشتباه رایج در سفر به اسپانیا و نحوه اجتناب از آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اشتباه رایج در سفر به اسپانیا و نحوه اجتناب از آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید