آیا بزرگترین جزیره روی زمین را می شناسید؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بزرگترین جزیره روی زمین، جزیره گرینلند است که در تمام سال سرد و یخی است. در این مقاله گرینلند از نظر شرایط جغرافیایی، آب و هوایی، مالی، فرهنگی و صنایع دستی آنالیز شده است.

آیا بزرگترین جزیره روی زمین را می شناسید؟

گریلند به زبان مردم خود الالیت نونات و به زبان دانمارکی گرونلند که نامی از نواحی خودگردانی دانمارک است. پایتخت عظیم ترین جزیره روی زمین، به زبان مرم خود، نووک و به زبان دانمارکی گودت هاب است. زبان این کشور بین دانمارکی و گرینلندی است و دین آن ها مسیحی و جان باوری (اسکیموها) است . سرود ملی این کشور گرونلند نونارپوت اوتُقارسوئان گوراویت است .

گرینلند علاوه بر زیبایی چشمگیر خود، عظیم ترین جزیره روی زمین است. در تمام سال این جزیره سرد و یخی است و از منظره های زیبا و خانه های رنگین ساخته شده است .

شرایط جغرافیایی گرینلند

مساحت جزیره گرینلند 2130800 کیلومتر مربع است و تقریباً با عربستان سعودی برابری می نماید و عظیمترین جزیره روی زمین محسوب می گردد. جمعیت این جزیره حدود 60000 نفر و از 18 شهر و 60 روستا تشکیل شده است و بیشتر جمعیت این جزیره در شهرها زندگی خود را سپری می نمایند.

از نظر جغرافیایی عظیمترین جزیره روی زمین، در نواحی آمریکای شمالی و در قسمت شمالی اقیانوس اطلس واقع شده که از مهم ترین دریاهای آن، دریای گرینلند است. در تمامی اطراف جزیره، کوه های عظیم از یخ قرار گرفته است و بلند ترین نقطه آن کوه گون بیورن است. عظیم ترین جزیره روی زمین چهار استان، کویالق، قاسیوتسوپ، ققاتا و سرمرسوق دارد.

شرایط آب و هوایی گرینلند

آب و هوای این جزیره قطبی و سرد و خشک است، به این دلیل است که فقط چند نقطه از این جزیره محل سکونت می باشد و بقیه مناطق یخ زده می باشد و هیچ کسی در آن زندگی نمی نماید. بارش در این جزیره بسیار اندک است و در قسمت های جنوبی بارش بیشتری نسبت به بخش های شمالی به ثبت رسیده است.

بارش برف نیز در تمامی قسمت های این جزیره متفاوت است. با اینکه این جزیره در تمامی طول سال پوشیده از یخ است اما نام آن را گرینلند به معنی سرزمین سبز یا سبزستان گذاشته اند. این جزیره مکانی زیبا برای تماشای شفق قطبی به حساب می آید .

شرایط مالی گرینلند

اقتصاد عظیمترین جزیره روی زمین، به دلیل شرایط آب و هوایی وابسته به صنعت ماهی است. به همین دلیل بیشتر افراد ساکن جزیره گرینلند، به وسیله ماهی گیری کسب درآمد می نمایند. عظیمترین جزیره غیر قاره ای دنیا، جزیره گرینلند است و با آب و هوای سرد خود معروف شده است.

جنبه های سیاسی و فرهنگی گرینلند

از نظر سیاسی و فرهنگی با بیشتر کشورهای اروپایی به ویژه نروژ و دانمارک رفت و آمد بیشتری دارد . در حال حاضر در بیشتر شهر های گرینلند موزه هایی احداث شده است که از آثار هنری و تاریخی نگه داری می گردد و در زمان های خاصی به نمایش عموم گذاشته می گردد. از مهم ترین موزه های گرینلند، خانه فرهنگ در نوک است. با گرم شدن زمین در سال های 2000 تا 2008، مقادیر زیادی از کوه های یخی گرینلند نابود شده است .

بیشتر مردم معتقد هستند که شرایط سخت زندگی و پیشرفت تکنولوژی باعث فراموشی سنت ها و عادات قدیمی مردم گرینلند شده است. ولی افزایش سفرها به این جزیره، باعث شده است که مردم محلی این سنت ها را حفظ نمایند . سنت های مردم گرینلند، وابسته به حیات وحش و طبیعت سخت این کشور است. حیواناتی که در این جزیره زندگی می نمایند شامل خرس های قطبی، گوزن های شمالی و نهنگ ها می باشد .

صنایع دستی گرینلند

از صنایع دستی مردم این جزیره می توان به توپیلاک اشاره کرد. توپیلاک به معنی روح نیاکان است و از استخوان های جانواران که بر روی آن ها کنده کاری شده است ساخته می گردد. این صنایع از عناصر بسیار ساده تشکیل شده است و تاریخ و اسطوره این سرزمین را معرفی می نماید. مردم بومی این کشور هر توپیلاک را طلسم شده از ارواح نیاکان می دانند که باعث شکست دشمن می گردد .

منبع: setare.com
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1736

به "آیا بزرگترین جزیره روی زمین را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بزرگترین جزیره روی زمین را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید