راهنمای سفر به سئول ؛ پایتخت کره جنوبی

به گزارش تور ارمنستان ارزان، سئول، پایتخت و بزرگترین شهر کره جنوبی، از نظر ساختارهای شهری و پیشرفت های فناوری در جهان بی نظیر است. در عین حال، سنت های اصیل خود را حفظ نموده و به یک مقصد گردشگری کامل تبدیل شده است.

راهنمای سفر به سئول ؛ پایتخت کره جنوبی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

سئول با وجود اینکه از نظر مد و فناوری، جزو برترین شهرهای جهان است، از نظر سنت ها و آداب و رسوم دیرینه هم اصالت خود را حفظ نموده است. این شهر پرجنب و جوش و جذاب، ترکیبی از معابد قدیمی، کاخ های باشکوه، راه آهن های کوهستانی، بناهای مدرن با جدیدترین طراحی های روز جهان و هزاران جاذبه تفریحی و تاریخی دیگر است.

در دهه های اخیر، مسئولان این شهر کوشش نموده اند تا چهره صنعتی و مدرن سئول را با افزودن جاذبه های سنتی و فرهنگی و فضاهای سبز دیدنی، تلطیف نمایند. بناهای شیشه ای بتنی و فولادی با طراحی های دوستدار طبیعت جایگزین شده اند. فضاهای سبز زیبا و طبیعت مسحورنماینده پارک ها در کنار راستاهای جذاب دوچرخه سواری، حال و هوای دیگری به شهر داده اند.

بوتیک های مجلل و مراکز خرید مدرن سئول، فرصتی عالی برای گشت و گذار و خرید بهترین محصولات روز جهان است. کافه ها و رستوران های متعدد با سبک های آشپزی متنوع، تفریح شما را در سئول کامل می نمایند.

علاوه بر جاذبه های مدرن و امروزی، سئول از نظر تاریخی و طبیعی نیز بسیار حائز اهمیت است. در واقع در این شهر در عین حال که از مدرن ترین امکانات روز جهان بهره مند می شوید و بهترین ساختمان های مدرن و محصولات جدید را می بینید، از نظر تاریخی ناامید نمی شوید. این شهر ده ها جاذبه تاریخی دارد که بسیاری از آنها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند؛ از جمله معابد دیدنی، خانه های چوبی سنتی و دیوارهای تاریخی شهر.

سئول، یک شهر همواره بیدار و 24 ساعته است. بازارهای شبانه، بازدید صبحگاهی از معابد، خرید بعدازظهر از بهترین فروشگاه ها، غذا خوردن در غرفه های خیابانی، در مجموع برای هر ساعت از شبانه روز، تفریح و جاذبه ای در این شهر کره جنوبی وجود دارد.

وسایل حمل و نقل عمومی در سئول بسیار کامل و پیشرفته است بنابراین هیچ عذر و بهانه ای برای ماندن در این شهر پذیرفته نیست. به راحتی می توانید به مناطق اطراف سئول سفر کنید و برای دیدن جاذبه ای بی نظیر آنها وقت بگذارید. مثلا منطقه ای به نام Demilitarized Zone، جایی که کره شاقتصادی و جنوبی از هم جدا می شوند، یکی از مهم ترین جاذبه های اطراف سئول است. دهکده فرهنگی و هنری Heyri در نزدیکی همین منطقه قرار گرفته است. بندر Incheon در غرب یکی دیگر از دیدنی های کره جنوبی است که در فاصله نزدیکی از سئول قرار گرفته است.

راهنمای سفر به سئول شما را با این شهر دیدنی و جاذبه های آن آشنا می نماید. با یاری این راهنمای سفر می توانید سفری آگاهانه تر به سئول را برنامه ریزی کنید و از تک تک لحظات سفرتان لذت ببرید.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهرانسئول در منطقه زمانی UTC/GMT +9 قرار گرفته است و 5 و نیم ساعت از تهران جلوتر است.
زبان رسمیکره ای
واحد پولوون (₩)
نوع برق شهریبرق شهری در کره جنوبی 220 ولت و 60 هرتز است. دوشاخه ها و پریزها از نوع C و F است.
کد کشور+82
شماره های اضطراریاورژانس و آتش نشانی: 119 | پلیس: 112
جهت رانندگیراست
فرودگاه های بین المللیفرودگاه بین المللی گیمپو | فرودگاه بین المللی اینچئون

شرایط آب و هوا

آب و هوای سئول قاره ای و مرطوب است و زمستان های خشکی دارد. این شهر دارای 4 فصل متمایز است و تفاوت دمای هوا بین گرم ترین روز سال و سردترین روز سال، بسیار قابل توجه است.

بهترین زمان سفر به سئول

بهترین زمان سفر به سئول از مارس تا مه و از سپتامبر تا نوامبر است؛ زمانی که آب و هوا در شرایطی معتدل و مناسب قرار گرفته است و هزینه های سفر، مناسب تر از فصل های شلوغ گردشگری است.

هزینه سفر به سئول

هزینه های روزانه در سفر به سئول

سفر ارزان: تا 100 هزار وون کره جنوبی (won)

  • هزینه اقامت در خوابگاه هاستل 20 هزار وون
  • هزینه هر وعده غذای خیابانی هزار تا 5 هزار وون
  • بلیط مترو: 1400 وون

سفر میان رده از 100 هزار تا 300 هزار وون

  • مسافرخانه های محلی 70 هزار وون
  • تورهای پیاده روی و غذایی 60 هزار وون
  • ورودی Gyeongbokgung 3 هزار وون
  • یک وعده غذای کبابی 50 هزار وون
  • بلیط تئاتر 40 هزار وون

سفر لوکس بیش از 300 هزار وون

  • اقامت در هتل: 200 هزار وون
  • ماساژ در اسپای لوکس 60 هزار وون
  • تور بازدید از DMZ، صدهزار وون

صرفه جویی در هزینه ها

اگر می خواهید در سفر به سئول تا حد امکان در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید، این نکات را مد نظر داشته باشید. این شهر بیست میلیونی فرصت های زیادی برای خرج کردن پول دارد ولی باید برای خرج کردن، حساب شده عمل کنید و برای مواردی هزینه کنید که واقعا باعث بهتر شدن سفرتان می شوند و هزینه اضافه نیستند.

زمان سفر را به درستی انتخاب کنید

بهترین زمان برای سفر به سئول در فصل پاییز است. زمانی که از گرمای هوا خبری نیست و آب و هوا تقریبا معتدل است و زیبایی های پاییز و برگ های هزار رنگ آن به خصوص در ماه اکتبر، توجه هر بیننده ای را جلب می نماید. فصل بهار، زمان مناسب دیگری برای سفر است وقتی هوا رو به گرمی می رود و درختان با شکوفه های رنگارنگ، حال و هوای دیگری به طبیعت می دهند.

تابستان سئول گرم و مرطوب است و البته بارندگی های شدید از اواخر ژوئن تا اواخر جولای وجود دارد. این فصل، فصل اوج گردشگری در سئول است و شهر پر از گردشگر می شود. در نتیجه قیمت هتل ها و پروازها از سایر ایام سال بیشتر است.

از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید

حمل و نقل عمومی در سئول کاملا قابل اطمینان و ارزان است. سریع ترین و بهترین روش برای جابه جایی در شهر، استفاده از مترو است. اسم ایستگاه های مترو و علائم راستایابی به زبان انگلیسی است اما در خصوص سیستم اتوبوسرانی، تمام علائم و نام ایستگاه ها به زبان کره ای است. در ایستگاه های قطار و اتوبوس می توانید بلیط های قابل شارژ بخرید که هم برای اتوبوس و هم برای مترو قابل استفاده هستند. البته استفاده از تاکسی هم انتخاب دیگری است که برای حمل و نقل در شهر دارید که البته زیاد گران نیست.

محل اقامت خود را با دقت انتخاب کنید

در مناطق تجاری و اداری سئول، هتل ها در روزهای هفته به سرعت رزرو می شوند بنابراین دنبال تخفیف های آخر هفته باشید. برای اینکه در هزینه اقامت تان به مقدار قابل توجهی صرفه جویی کنید، هتل های دور از مرکز شهر را انتخاب کنید. این هتل ها بسیار ارزان تر هستند. هتل های زنجیره ای لوکس زیادی در سئول وجود دارند ولی جای نگرانی نیست و در این شهر بزرگ می توانید هتل ارزان و میان رده هم به راحتی پیدا کنید.

جای مناسب را برای غذا خوردن پیدا کنید

در سئول مجبور نیستید برای خوردن غذای خوب، هرینه های زیادی بپردازید. در واقع در سئول با بودجه کم و محدودیت اقتصادی هم می توانید غذاهای بسیار لذیذی بخورید مثلا نودل های عالی و سوپ های خوشمزه. اسنک های خیابانی در عین حال که ارزان هستند، طعم بی نظیری دارند. برنج و انوع سبزیجات از مهم ترین مواد غذایی تشکیل دهنده غذاهای ساده و سنتی کره ای است که تقریبا هر ذائقه ای آن را می پسندد. یکی دیگر از غذاهای رایج، گوشت های کبابی است که این غذاها به راحتی در بسیاری از غرفه های خیابانی پیدا می شوند و برای امتحان کردن آنها لازم نیست به رستوران های لوکس و مجلل بروید. مثلا خیابان Sinchon یکی از بهترین خیابان های شهر برای پیدا کردن غرفه های غذای خیابانی است که در آنها انواع غذاها و اسنک های لذیذ را می توانید نوش جان کنید.

از جاذبه های ارزان و رایگان بازدید کنید

خبر خوب اینکه بسیاری از جاذبه های این شهر رایگان است و هزینه ورودی ندارد مثلا موزه ملی کره که ششمین موزه بزرگ جهان است و در آن انواع آثار تاریخی از دوره های مختلف، پاگوداهای سنگی، چینی های قدیمی، نقاشی های سنتی، تندیس های بودا و سایر آثار ارزشمند تاریخی به نمایش درآمده است. یکی از آثار دیدنی این موزه، یک تاج طلایی است که با یشم زینت داده شده است.

ورودی این موزه در چهارمین شنبه هر ماه، رایگان است. کاخ قرن چهاردهمی Gyeongbokgung، قدیمی ترین کاخ دودمان Joseon در یک باغ واقع شده و میزبان موزه ملی فولکلور کره است. ورودی این کاخ برای افراد بالای 65 سال و زیر 6 سال رایگان است.

نکاتی در خصوص هزینه ها در سئول

در سئول دسترسی به اینترنت بسیار ارزان است و به راحتی قابل دسترس است. هات اسپات های وای فای سایبرکافه های فراوانی در سراسر سئول وجود دارد. در هتل ها، فرودگاه ها ایستگاه های قطار اینترنت پرسرعت به راحتی در اختیار مردم قرار گرفته است. در نتیجه برای برقراری تماس ارزان با خوانواده مسئله ای نخواهید داشت.

جاذبه های گردشگری

همان طور که در مقدمه این مطلب هم عنوان کردیم، سئول ترکیبی از سنت و مدرنیته است. در این شهر هم معابد و کاخ های تاریخی وجود دارد و هم بناهای مدرن و جدید. جاذبه های این شهر هم به خوبی نشان دهنده این چهره دوگانه و البته جالب سئول است. در ادامه با تعدادی از مهم ترین جاذبه های سئول آشنا می شویم که بسیاری از گردشگران این شهر در طول سفر برای آن وقت می گذارند.

مجموعه کاخ های گایونگ بوک (Gyeongbokgung)

کاخ Gyeongbokgung بدون شک زیباترین کاخ در بین پنج کاخ قدیمی است که با عنوان کاخ شاقتصادی هم شناخته می شود چون در شاقتصادی ترین قسمت این مجموعه، نسبت به کاخ های دیگر قرار گرفته است. نام این کاخ را اگر به فارسی ترجمه کنیم به معنای کاخ شادی درخشان است. کاخ قبلی در جریان یک آتش سوزی آسیب دیده بود. بعدها همه 7700 اتاق کاخ ها بازسازی شدند. موزه ملی کاخ کره، در جنوب دروازه Heungnyemun و موزه ملی فولکلور کره در کاخ Hyangwonjeong از دیدنی های جذاب این مجموعه تاریخی است.

ساعت کار این مجموعه از مارس تا نوامبر از 9 صبح تا 18 و از نوامبر تا فوریه از 9 صبح تا 17 است. این مجموعه، سه شنبه ها تعطیل است. با خط 3 مترو می توانید خود را به این مجموعه برسانید. باید در ایستگاه Gyeongbokgung پیاده شوید و از خروجی شماره 5، ایستگاه را ترک کنید.

منطقه تجاری Myeongdong

این منطقه یکی از شیک ترین و مشهورترین مناطق خرید در سئول است که سرتاسر آن به مد اختصاص یافته است. اگر به دنبال تنوع محصولات هستید، هیچ جایی بهتری از این منطقه برای خرید پیدا نمی کنید. در این محدوده هر آنچه که فکر کنید از برندهای مشهور بین المللی گرفته تا محصولات خاص و منحصربه فرد را به راحتی پیدا می کنید. رستوران های خانوادگی، فست فود و غذاخور های کره ای، چینی و غربی زیادی در این منطقه وجود دارند که بعد از خرید و گشت و گذار می توانید در آنها استراحت کنید و غذا بخورید. در بسیاری از این رستوران ها می توانید نودل های لذیذ کره ای را سفارش دهید. نباید فراموش کنید که غیر از پوشاک و مد، اینجا بهترین مکان برای خرید لوازم آرایشی مشهور کره از برندهای محبوبی مثل اتود هاوس، اسکین فود، لا نژ، فیس شاپ و Missha است. هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب می توانید برای خرید به این منطقه سر بزنید. به وسیله خط 4 مترو به راحتی به این محدوده دسترسی خواهید داشنت.

برج N Seoul

این برج بر فراز قله نامسان قرار گرفته است و از آنجا می توانید چشم اندازهایی زیبا و پانوراما از شهر را تماشا کنید. این برج از زمان افتتاحش در سال 1980 به یکی از نمادهای شهر تبدیل شده است. البته این برج اخیرا بازسازی شده و تغییراتی پیدا نموده است و متناسب با این تغییرات نام جدیدی برای آن انتخاب نموده اند. امروزه این برج یک مجموعه فرهنگی کامل است که اجراهای گوناگون، نمایش فیلم، نمایشگاه های مختلف و رویدادهای فرهنگی متفاوتی در آن برگزار می شود. رستوران های عالی و کافه های جذاب، بخش دیگری از این برج را تشکیل می دهند. بلیط ورودی این برج را می توانید آنلاین تهیه کنید.

ساعت کار این برج از یکشنبه تا پنجشنبه به این توضیح است:

سکوی بازدید و رصدخانه از 10 صبح تا 11 شب

رستوران ها از 11 صبح تا 11 شب

موزه خرس تدی از 10 صبح تا 10 شب

ساعت کار این مجموعه از آدینه تا شنبه به این ترتیب است:

سکوی بازدید و رصدخانه: از 10 صبح تا 24

رستوران از 11 صبح تا 11 شب

موزه خرس تدی از 10 صبح تا 10 شب

با اتوبوس و مترو می توانید خودتان را به این برج برسانید. برای استفاده از مترو از خطوط 3 یا 4 بهره ببرید و در ایستگاه Chungmuro از خروجی 2 پیاده شوید. برای استفاده از اتوبوس باید از خطوط دو یا پنج بهره ببرید.

منطقه Dongdaemun

این منطقه یکی از بزرگترین مناطق تجاری و خرده فروشی در کره جنوبی است که 26 مرکز خرید بزرگ، 30 هزار فروشگاه اختصاصی و 50 هزار تولیدی دارد. در این منطقه از ساعت 10 و نیم صبح تا 5 صبح می توانید خرید کنید یعنی حتی نصفه شب می توانید برای خرید به این منطقه سر بزنید. غیر از دوشنبه ها و تعطیلات رسمی، این منطقه همواره باز است. پارچه و پوشاکی که در این منطقه عرضه می شوند، جدیدترین انواع بازار جهانی هستند. اگر از علاقه مندان به مد هستید، سر زدن به این منطقه را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

با خط یک یا چهار مترو می توانید خود را به اینجا برسانید. باید در ایستگاه Dongdaemun پیاده شوید و ایستگاه را از خروجی 8 یا 9 ترک کنید.

عمارت آبی یا Cheong Wa Dae

این مجموعه، دفتر اجرایی و اقامتگاه رسمی رئیس جمهور کره جنوبی است. نام کره ای این بنا را می توان عمارتی با کاشی های آبی ترجمه کرد. یکی از مهم ترین شاخصه های این مجموعه، کاشی کاری آبی آن است؛ اولین چیزی که به محض ورود، توجهتان را جلب می نماید. رنگ آبی کاشی ها و ترکیب ترکیب ملایم سقف بنا با پس زمینه ای از کوه Bugaksan، منظره ای دیدنی را ایجاد می نماید که نباید فرصت سر زدن به آن را از دست بدهید. این مجموعه منحصربه فرد از بخش های مختلفی تشکیل شده است؛ دفتر اصلی، اقامتگاه مهمانان، عمارت بهاری و پاییزی، باغ و...

تورهای بازدید از این مجموعه در ساعت های 10، 11، 14 و 15 برگزار می شوند.

در فصل تابستان این ساعت ها تغییر می نماید و تورها در ساعت های 10، 11، 15 و 16 آغاز می شوند. این مجموعه روزهای یکشنبه، دوشنبه و تعطیلات رسمی، تعطیل است.

حداقل ده روز قبل به وسیله ایمیل باید تور را رزرو کنید. پاسپورت و کارت شناسایی همراه داشته باشید. برای اینکه از ساعت دقیق تورها اطلاع کسب کنید، وب سایت رسمی مجموعه را آنالیز کنید.

به وسیله خط 3 مترو می توانید خود را به این مجموعه برسانید. در ایستگاه Gyeongbokgung Palace پیاده شوید و از خروجی 5 خارج شوید. از ایستگاه تا عمارت، 10 دقیقه پیاده روی کنید.

روستای Bukchon Hanok

این روستا بین دو کاخ Gyeongbokgung در غرب و Changdeokgung در شرق قرار گرفته است و یکی از برزگترین مجموعه های هانه های سنتی و چوبی کره ای را در اختیار دارد. به این خانه های سنتی هانوک می گویند. منطقه Bukchon یک منطقه مسکونی قدیمی است که بیش از 600 سال سابقه دارد. خانه هایی که در این منطقه ساخته شده اند کاملا با توجه به منابع و شرایط جغرافیایی موجود، طراحی شده اند.

ساعت کار مرکز فرهنگ سنتی Bukchon به این ترتیب است:

از دوشنبه تا آدینه از 9 صبح تا 6 بعدازظهر

شنبه و یکشنبه از 9 صبح تا 5 بعدازظهر

با مترو می توانید به این منطقه سر بزنید. خط 3 مترو را سوار شوید و در ایستگاه Anguk از خروجی دو پیاده شوید. از اینجا 300 متر با این منطقه فاصله دارید.

کاخ چانگ دیکو کونگ (Changdeokgung)

این کاخ، دومین ویلای سلطنتی سئول است که بعد از کاخ Gyeongbukgung در سال 1405 ساخته شده است. این بنا طی شش قرن گذشته صحیح و سالم باقی مانده است. آخرین پادشاه کره در همین کاخ در سال 1926 از جهان رفت. این کاخ، تاثیر زیادی بر توسعه معماری کره داشت. طراحی باغ های و فضاهای سبز آن و هنرهای مرتبط با ساخت این بنا تا سال ها زبانزد بود. این کاخ به زیبایی ارزش های معماری سنتی کره را نشان می دهد و هارمونی زیبایی با محیط دارد.

با استفاده از مترو می توانید خود را به این کاخ زیبا برسانید و از دیدن آن لذت ببرید. خط 3 مترو را سوار شوید و ایستگاه Anguk را از خروجی شماره 3 ترک کنید. از اینجا 5 دقیقه تا کاخ فاصله دارید. راستا دیگر، استفاده از خط یک، سه یا پنج مترو است. باید در ایستگاه Jongno 3 پیاده شوید و خیابان Donhwamun-ro را تا کاخ، ده دقیقه پیاده روی کنید.

منطقه اینسا دونگ (Insadong)

این منطقه یکی از به یادماندنی ترین جاذبه های سئول است. در این منطقه با فرهنگ و صنایع دستی سنتی کره به خوبی آشنا می شوید. فروشگاه های این منطقه به تنوع وسیعی از کالاها اختصاص دارند کالاهایی که فقط در کره می توانید آنها را پیدا کنید مثلا لباس های سنتی، نوعی کاغذ قدیمی، چای ها و دمنوش های سنتی، آثار سفالی و صنایع دستی بومی. در این منطقه در حدود 100 گالری وجود دارد که در آنها می توانید با بهترین نمونه های هنرهای زیبا و معاصر بومی آشنا شوید. بهترین آثار نقاشی و مجسمه سازی در این نگارخانه ها به نمایش و فروش گذاشته شده اند. چای خانه ها و رستوران ها، تکمیل نماینده تفریح شما در این منطقه خواهند بود و در آنها می توانید بهترین غذاها و نوشیدنی های محلی را امتحان کنید. هر یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب برخی از خیابان ها بسته می شوند و ماشین ها اجازه تردد ندارند. در این روزها، این منطقه به یک مجموعه فرهنگی بزرگ تبدیل می شود. فروشگاه ها غرفه هایی بیرون از مغازه برپا می نمایند و نمایش های سنتی و نمایشگاه های بومی برپا می شود.

با مترو می توانید خود را به این منطقه برسانید. خط 3 را سوار شوید و در ایستگاه Anguk پیاده شوید. خروجی 6 را که مستقیما ادامه دهید، صد متر بعد، به سمت چپ بپیچید. خط یک مترو در ایستگاه Jonggak پیاده شوید.

منطقه Hongdae

این منطقه و نواحی اطراف آن به عنوان مرکز تجمع جوانان شناخته می شود. به دلیل اینکه دانشگاه Hongik در همین نزدیکی قرار گرفته است، بسیاری از کسانی که در این منطقه رفت و آمد می نمایند، دانشجو هستند و در مجموع، این منطقه حال و هوای جوان پسندتری دارد. غرفه های فروش لباس، مغازه های قدیمی و رستوران ها و کافه های این منطقه، پاتوق جوانان است. اگر از هواداران هلو کیتی هستید مطمئنا از سر زدن به این منطقه لذت می برید. یک کافه با تم هلوکیتی در این منطقه وجو دارد که بدون شک سر زدن به آن، یکی از جالب ترین تجربیات سفر شما به سئول خواهد بود.

با مترو می توانید به این منطقه بروید. خط 2 مترو را سوار شوید و در ایستگاه دانشگاه Hongik پیاده شوید و از خروجی 6 ایستگاه را ترک کنید.

موزه Hongdae Trickeye

این موزه، اولین موزه واقعیت افزوده در جهان است و اگر به سئول سفر می کنید، یکی از جاذبه هایی است که حتما باید ببینید. این مجموعه بزرگ و کامل جاذبه های متنوعی دارد که به واقعیت افزوده محدود نمی شود. مثلا موزه یخ یکی از بخش های دیدنی آن است که با یخ شاخته شده است. منطقه واقعیت مجازی، موزه عشق، هزار توی آینه ای و سایر جاذبه های دیدنی دیگر، این مجموعه جذاب را تشکیل داده اند. در این مجموعه امکان پوشیدن و کرایه لباس های سنتی کره ای وجود دارد. این موزه در منطقه Hongdae واقع شده است و اگر به این منطقه سر زدید به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را از دست بدهید. برای اینکه از افکت های واقعیت افزوده، عکس و فیلم بگیرید به گوشی هوشمند خود احتیاج دارید بنابراین آن را از قبل شارژ کنید یا حتما پاوربانک همراه ببرید.

ساعت کار این موزه از 9 صبح تا 9 شب است.

برای رفت به این موزه باید خط 2 مترو را سوار شوید و ایستگاه دانشگاه Hongik را از خروجی 9 ترک کنید.

منطقه Itaewon

این منطقه شلوغ و پر رفت و آمد پر از رستوران، کافه و فروشگاه است که این فروشگاه ها هر محصولی که فکر کنید عرضه می نمایند. از لوازم خانگی کره ای گرفته تا لباس های سفارشی و سفالگری های کره ای. این منطقه جزو توریستی ترین مناطق شهر است چون در آن، گردشگران بین المللی با تنوع فرهنگی این شهر آشنا می شوند و می توانند از امکانات تجاری و تفریحی متعدد آن استفاده نمایند. فروشگاه ها، رستوران ها و سایر امکانات این مجموعه از ساعت 10 صبح تا نیمه شب فعالیت می نمایند. با خط 6 مترو می توانید خود را به این منطقه برسانید. باید در ایستگاه Itaewon پیاده شوید و ایستگاه را از خروجی 1 ترک کنید.

زیارتگاه Jongmyo

این زیارتگاه یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین زیارتگاه های سلطنتی در سئول است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. این مجموعه به نیاکان دودمان Joseon اختصاص دارد و از قرن شانزدهم تا به حال، باقی مانده است. لوح های مختلفی در این مجموعه آرامگاهی وجود دارد که اطلاعات جالبی در خصوص تاریخ سئول به گردشگران می دهد.

مراسم مذهبی با آهنگ ها، پایکوبی ها و لباس های سنتی هنوز هم در این زیارتگاه برگزار می شود. قدمت این مراسم سنتی به قرن چهاردهم برمی شود. برای بازدید از این مجموعه بهتر است که تورهای همراه با راهنما شرکت کنید. تورهای انگلیسی زبان در ساعت های 10، 12، 14 و 16 برگزار می شوند.

با مترو از دو طریق می توانید خود را به این مجموعه برسانید.

یکی با خط 1 مترو که باید در ایستگاه Jongno 3 پیاده شوید و ایستگاه را از خروجی 11 ترک کنید. از ایستگاه تا زیارتگاه، 7 دقیقه پیاده روی دارید.

دوم اینکه خط 3 یا 5 مترو را سوار شوید و در ایستگاه Jongno 3 پیاده شوید و ایستگاه را از خروجی 8 ترک کنید.

جزیره Namiseom

اگر از علاقه مندان به سریال های کره ای باشید حتما این جزیره را می شناسید چون بخش هایی از سریال مشهور زمستان سوناتا در این محل فیلمبرداری شده است. در واقع اگر از دوستداران فیلم های کره ای هستید نباید این فرصت را از دست بدهید. این جزیره به شکل ماه نیمه در حدود 463 هزار مترمربع پوسعت دارد. این جزیره در نتیجه ساخت سد Cheongpyeong تشکیل شد. با یاری مترو، تاکسی و قطار می توانید خود را به این جزیره برسانید. خط 7 مترو را سوار شوید و در ایستگاه Sangbong پیاده شوید. از آنجا قطار خط Gyeongchun را سوار شوید و در ایستگاه Gapyeong پیاده شوید. این جا باید با تاکسی خود را به جزیره برسانید.

پارک موضوعی اورلند (Everland)

این پارک توسط گروه سامسونگ اداره می شود و برزگترین پارک موضوعی کره جنوبی است. این پارک، 100 هکتار وسعت دارد و با 8/6 یلیون بازدید نماینده، چهارمین پارک موضوعی پربازدید در جهان است. 5 فستیوال مهم و جشنواره های هیجان انگیز متعدد در این پارک هر سال برگزار می شود. این پارک میزبان بیش از 40 جاذبه و وسیله تفریحی پرهیجان است. علاوه بر بخش جهانی سافاری که دارای ببرهای سفید، شیر و خرس است، بخش دیگری به نام سافاری گیاهخواران در سال 2010 به این مجموعه اضافه شده است. در این بخش، بازدیدنمایندگان می توانند به حیواناتی مثل زرافه، فیل و شترمرغ نزدیک شوند.

این پارک را علاوه بر همه این جاذبه ها به خاطر طراحی زیبای فضای سبز، گل های متنوع و باغ های زیبایش می شناسند.

ساعت کار این مجموعه از یکشنبه تا آدینه از 1 صبح تا 6 بعدازظهر و روزهای شنبه و تعطیلات رسمی از 10 صبح تا 7 بعدازظهر است. با مترو و اتوبوس می توانید خود را به راحتی به این پارک برسانید.

مجموعه تفریحی Lotte World

این مجموعه از چند بخش تشکیل شده است؛ بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان که در تمام طول سال باز است و یک پارک روباز به نام جزیره اسرار آمیز که یک جزیره مصنوعی است و در دریاچه ای قرار گرفته است که با مونوریل به بخش دیگر پارک متصل می شود. این مجموعه بزرگ امکانات متعددی مثل مرکز خرید، یک هتل لوکس، موزه فولکلور کره، امکانات ورزشی و سالن سینما و تئاتر دارد.

این مجموعه بزرگ و کامل در 12 جولای سال 1989 افتتاح شده است. سالانه بیش از 8 میلیون بازدیدنماینده از آن دیدن می نمایند و در کنار دیزنی ریزورت توکیو، جزو برترین پارک های موضوعی آسیا است.

یکی از مهم ترین دلایلی که گردشگران را جذب این پارک موضوعی می نماید، وسایل تفریحی و جاذبه های جذاب و هیجان انگیز آن است. انواع ترن های هوایی، نمایش های لیزری، قایق سواری در آب های خروشان و سایر تفریحات جذاب دیگر در این مجموعه گرد هم آمده اند تا مقصدی عالی برا تفریح خانواده ها باشند. ساعت ها بدون خستگی می توانید در این مجموعه در کنار سایر اعضای خانواده از لحظات سفر خود لذت ببرید.

کوه Seorakan

این کوه، بلندترین قله در رشته کوه Taebaek است که در استان Gangwon در جنوب شرقی کره جنوبی قرار گرفته است. این کوه در یک پارک ملی و در نزدیکی شهر Sokcho واقع شده است. این کوه سومین قله مرتفع کره جنوبی است. ارتفاع آن به 1708 متر می رسد و رشته کوه Taebaek گاهی به عنوان ستون فقرات شبه جزیره کره در نظر گرفته می شود.

برای رسیدن به این پارک ملی می توانید از اتوبوس بهره ببرید.

در ترمینال اتوبوس دونگ سئول، اتوبوس های بین شهری به مقصد Sokcho را سوار شوید که هر 30 دقیقه حرکت می نمایند. در ایستگاه اتوبوس تندوروی Sokcho، اتوبوس شهری خط 7 یا 7-1 را سوار شوید و در ورودی کوه پیاده شوید.

رژیم غذایی

آشپزی کره، طی قرن های اخیر و با تغییرات سیاسی و اجتماعی متعدد، به مرور زمان گسترش یافته و گسترده شده است. سنت های اصیل آشپزی این کشور از سنت های کوچ نشینان و کشاورزان دوران گذشته نشات گرفته است. تاثیرات فرهنگی و عوامل محیطی، موجب ایجاد تغییراتی در آشپزی کره شده اند.

آشپزی این کشور، مبتنی بر استفاده زیاد از برنج، سبزیجات و گوشت است. غذاهای سنتی کره ای به خاطر تعدد ساید دیش هایشان شهرت دارند. این ساید دیش ها در کنار برنج بخارپز شده سرو می شوند. کیمچی یکی از این ساید دیش ها است که کنار هر غذایی سرو می شود. مواد غذایی اصلی طعم دهنده به غذاهای کره ای عبارت اند از روغن کنجد، نوعی سس لوبیا، سس سویا، سیر، زنجبیل، فلفل، سس فلفل چیلی و کلم ناپا.

غذاها و مواد تشکیل دهنده آنها از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. بسیاری از این غذاهای منطقه ای به غذای ملی این کشور تبدیل شده اند و غذاهایی که زمانی فقط مختص به یک منطقه خاص بودن امروزه در سراسر این کشور با تغییرات اندک، سرو می شوند.

در ادامه با تعدادی از مهم ترین غذاهای کره جنوبی آشنا می شویم. این غذاها را می توانید در رستوران های سئول امتحان کنید و از چشیدن طعم های جدید، لذت ببرید.

کیمچی (سبزیجات تخمیر شده)

یکی از قدیمی ترین و شاید مهم ترین غذاها در آشپری کره جنوبی، کیمچی نام دارد. غذایی پرادویه و نمکین که با سبزیجات تخمیر شده تهیه می شود. این غذا را با انواع مختلف مواد تهیه می شنمایند اما معمولا ماده اصلی تشکیل دهنده آن، کم است. کیمچی بین گردشگران خارجی هم به خاطر طعم متفاوتی که دارد، محبوب است. البته علاوه بر طعم منحصربه فرد کیمچی، ارزش غذایی آن را نباید نادیده گرفت. این غذا سرشار از فیبر است و کالری بسیار کمی دارد. این غذا به خاطر همه این ویژگی های مثبت و به دلیل اهمیت فرهنگی، بین اهالی کره بسیار محبوب و حائز اهمیت است. بدون کیمچی، وعده های غذایی کامل نیستند و انگار چیزی کم دارند.

کیمچی همچنین به عنوان عنصری از خوراک های ترکیبی دیگر نیز به کار می رود. مردم کره بر این عقیده اند که کیمچی باید در هر جایی که یک کره ای حضور دارد وجود داشته باشد. آن چنان که این غذا به همراه نخستین فضانورد تاریخ کره جنوبی (یی سو یئون) با فضاپیمای سایوز به فضا فرستاده شد.

Bibimbap یا برنج مخلوط

این غذا در اصل ترکیبی از چند ماده غذایی مختلف است که البته هیچ محدودیتی ندارد. مهم ترین مواد تشکیل دهنده این غذا عبارت است از برنج، سبزیجات تفت داده و طعم دار شده، قارچ، گوشت گوساله، سس سویا، سس فلفل چیلی و تخم مرغ نیمرو. مواد تشکیل دهنده این غذا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است و هر منطقه با توجه به ذائقه و سلیقه خود، ماده ای را به آن اضافه یا از آن کم می نماید.

Bulgogi، گوشت گوساله کبابی

این غذای آبدار و لذیذ با کباب کردن گوشت گوساله مارینه شده تهیه می شود و یکی از محبوب ترین غذاهای گوشتی کره ای در سراسر جهان است. در نظرسنجی خوانندگان CNN Travel در سال 2011، این غذا در مکان بیست و سوم فهرست لذیذترین غذاهای جهان قرار گرفته است. برای تهیه آن معمولا گوشت را همراه با مواد دیگری مثل برش های پیاز و سیر بریان می نمایند که عطر و طعمی بی نظیر به غذا می دهد. گوشت را معمولا در کاهو می پیچند و همراه با یک سس قرمز و پرادویه سرو می نمایند.

Japchae، نودل سرخ شده

این غذا را معمولا به عنوان ساید دیش در وعده شام یا ناهار سرو می نمایند؛ غذایی سنتی تهیه شده از نودل که با سیب زمینی شیرین، سبزیجات خرد شده، گوشت گوساله و سس سویا و شکر تهیه می شود. هر سرآشپزی ممکن است از مواد دیگری به طور دلخواه به این غذا اضافه کند مثلا قارچ. این غذا را به خاطر طعم شیرینی و مطبوعش می شناسند و بافتی بسیار نرم و لذت بخش دارد.

Hoeddeok، پنکیک شربتی

این پنکیک تقریبا شبیه پنکیک های غربی است با این تفاوت که شیرین تر است و یکی از غذاهای خیابانی محبوب در کره است به خصوص در فصل زمستان. این پنکیک در واقع با خمیری گرد و تخت تهیه می شود که آن را با ترکیبی از دارچین، عسل، شکر قهوه ای و تکه های کوچک بادام زمینی پر می نمایند و می پزند. بافت بیرونی این پنکیک ترد و بافت داخلی آن بسیار نرم است و طعم و عطری فراموش نشدنی دارد.

Ddukbokkie، کیک برنج تند

این غذای تند و تیز کره ای بسیار رایج است که با موادی مثل برنج، ماهی، سبزیجات و نوعی سس چیلی شیرینی تهیه می شود. این غذا را معمولا می توانید از فروشنده ها و غرفه های خیابانی به راحتی تهیه کنید. اهالی کره به خاطر ترکیب طعم تند و شیرینی این غذا، آن را دوست دارند.

Seolleongtang، سوپ قلم گاو

این سوپ سنتی کره ای با استخوان و گوشت گاو تهیه می شود. این غذا را به عنوان غذای محلی سئول می شناسند و با نمک، فلفل سیاه، پیاز و سیر متناسب با ذائقه خود طعم دار می نمایند. آب این سوپ لذیذ را معمولا همراه با برنج سرو می نمایند. این غذا را به راحتی در هر رستوران کره ای سئول می توانید پیدا کنید و عطر و طعم متفاوت آن را بچشید.

Sundubu-jjigae، خوراک توفوی نرم

این غذا را معمولا در کاسه های بزرگ سنگی سرو می نمایند. یک غذای پرادویه و رایج کره ای است که با توفو، سبزیجات، قارچ، غذای دریایی، گوشت گاو یا سایر انواع گوشت و نوعی سس چیلی سرو می نمایند. این غذا از منطقه ای به منطقه دیگر و از سرآشپزی به سرآشپز دیگر با کمی تغیرات در مواد غذایی تهیه می شود. مثلا برخی از مواد اولیه حذف می شوند یا مواد دیگری اضافه می شوند. بنابراین انواع مختلفی از این غذا وجود دارد. به طور سنتی، قبل از سرو غذا، یک تخم مرغ خام روی خوراک می شنمایند و با خوراک مخلوط می نمایند که طعم متفاوتی به غذا می دهد.

Haemul Pajeon، پنکیک سبزیجات و غذای دریایی

این غذا که شبیه پنکیک است با پیاز، تخم مرغ هم زده، آرد گندم و آرد برنج و غذا دریایی تهیه می شود. غذاهای دریایی رایج مثل میگو، صدف و ماهی مرکب برای تهیه این غذا به کار می رود. این غذا را معمولا به عنوان غذای اصلی سرو می نمایند و به خاطر بافت نرم و طعم متفاوتی که دارد، مورد توجه قرار می گیرد.

Hobakjuk، پوره کدو حلوایی

این پوره سنتی کره ای با کدو حلوایی بخارپز شده و بلغور برنج خیس خورده تهیه می شود. با وجود اینکه ظاهری بسیار ساده دارد، خوش طعم و معطر است و این عطر و طعم متفاوت به خاطر کدو حلوایی است. این غذا را معمولا برای وعده صبحانه سرو می نمایند ولی برای کسانی که نمی توانند غذاهای سنگین بخورند، یک وعده غذای کامل است. پوره کدوحلوایی را هم سرد و هم داغ سرو می نمایند ولی بهتر است که داغ سرو شود.

Naengmyeon، نودل گندم سیاه

این غذا یکی از نودل های سرد رایج در کره است که با نوع نودل بلند و باریک، خیار، گلابی، تکه های گوشت و تخم مرغ آب پز تهیه می شود. این نودل ها را معمولا از گندم سیاه و سیب زمینی شیرین تهیه می نمایند اما ممکن است با غلات دیگر هم تهیه شوند. این غذا به خصوص در فصل تابستان بسیار رایج است.

Samgyetang ، سوپ مرغ و جینسنگ

این غذا یکی از غذاهای رایج فصل تابستان است؛ نوعی سوپ سنتی که با مرغ، سیر، برنج، جینسنگ کره ای و انواع ادویه جات تهیه می شود. این غذا، ارزش غذایی بسیار بالای دارد و به خاطر طعم عالی و بافت بی نظیرش بسیار محبوب است.

منبع: کجارو / lonelyplanet / tommyooi.com / tripsavvy / en.wikipedia.org / theculturetrip.com
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 961

به "راهنمای سفر به سئول ؛ پایتخت کره جنوبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به سئول ؛ پایتخت کره جنوبی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سئول ؛ پایتخت کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید