ابزار قابل حملی که ویروس ها را به سرعت شناسایی می نماید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه های پنسیلوانیا و نیویورک با همکاری یکدیگر یک ابزار ارزان قیمت قابل حمل به نام VIRRION فراوری نموده اند که تنها چند سانتیمتر ضخامت دارد، اما می تواند در عرض چند دقیقه و با آنالیز میدانی هر محیطی ویروس های مختلف را شناسایی کند.

ابزار قابل حملی که ویروس ها را به سرعت شناسایی می نماید

ابزار مذکور که فعلاً نمونه اولیه آن ابداع شده، مجهز به مجموعه ای از لوله های نانوی کربنی است که از نانوذرات طلایی خاصی پوشانده شده اند. قطر هر یک از این لوله ها بسیار باریک است و نحوه طراحی آنها به گونه ای است که می توانند انواع ویروس ها را در خود گرفتار نمایند.

ویروس های مذکور که ابعاد مختلفی دارند، پس از گرفتار شدن در نانولوله ها با استفاده از روشی موسوم به طیف سنجی رامان شناسایی می شوند. در این روش از اشعه لیزر برای تحریک مولکول های ویروس ها و به لرزش درآوردن آنها استفاده می گردد. نانوذرات طلایی برای تقویت اشعه های لیزر به کار می فرایند و البته از فناوری هوش مصنوعی نیز برای افزایش دقت این روش استفاده می گردد.

در آینده با تقویت این فناوری می توان از آن برای شناسایی سریع ویروس های خطرناک در محیط های اداری و نیز در منازل استفاده کرد. کمک به ارتقای بهداشت محیطی در مناطق دورافتاده و نیز کمک رساندن به کشاورزان برای کنترل محصولات و تسهیل مقابله با بیماری ها از جمله دیگر مزایای استفاده از چنین روشی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 983

به "ابزار قابل حملی که ویروس ها را به سرعت شناسایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار قابل حملی که ویروس ها را به سرعت شناسایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید