افزایش موارد بستری در تهران و قم، استفاده از ماسک به زیر 50 درصد کاهش یافته است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، حریرچی گفت: در حال حاضر تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در برخی از استان ها از جمله تهران و قم بیشتر از موج اول و دوم است.

افزایش موارد بستری در تهران و قم، استفاده از ماسک به زیر 50 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری 5 مهر به بررسی شرایط کرونا در کشور پرداخت.

حریرچی با اشاره به اینکه بنده انواع ماسک را استفاده می کنم و تاکید دارم که اگر مردم قادر به تهیه ماسک نیستند از ماسک پارچه ای استفاده کنند، گفت: مردم می توانند ماسکی که خصوصیات پارچه را دارد استفاده کنند و خجالت نکشند.

او با اشاره به اینکه متاسفانه استفاده از ماسک به زیر 50 درصد در کشور رسیده است، افزود: ما در استفاده از ماسک سقوط کرده ایم و این موضوع اثرات بدی دارد. با پوشش 95 درصدی ماسک از هنگام خروج از خانه تا بازگشت به خانه می توانیم بیماری کرونا را مدیریت کنیم؛ لذا این موضوع می تواند اثر قرنطینه را داشته باشد و می توانیم استفاده از ماسک را وظیفه اجتماعی، دینی و اخلاقی برای خودمان تصور کنیم.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ما با امواج متعددی روبرو هستیم و در دریای مواج طوفانی با شدت بسیار زیاد درگیر هستیم، ادامه داد: تست های تشخیص کرونای ما خیلی زیاد نیست، ولی نسبت به موج اول و دوم تعداد ابتلا خیلی بیشتر است. همچنین تعداد افراد بستری در برخی از استان ها از جمله تهران و قم بیشتر از موج اول و دوم است.

او با اشاره به اینکه آمار کرونا زیبنده کشور ما نیست، بیان نمود: تا موقعی که شرایط این گونه است و رعایت مردم در همین حدود است، این ویروس نقش خود را ایفا می کند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1574

به "افزایش موارد بستری در تهران و قم، استفاده از ماسک به زیر 50 درصد کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش موارد بستری در تهران و قم، استفاده از ماسک به زیر 50 درصد کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید