ستاری: دانشگاهی که نمی تواند کوچه های اطراف را درست کند چگونه جامعه را بسازد؟ ، به دانشجویان آموزش هایی می دهیم که به درد جامعه نمی خورد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانشگاه جزئی از جامعه است، اما ما به دانشجویان آموزش هایی می دهیم که به درد جامعه نمی خورد.

ستاری: دانشگاهی که نمی تواند کوچه های اطراف را درست کند چگونه جامعه را بسازد؟ ، به دانشجویان آموزش هایی می دهیم که به درد جامعه نمی خورد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: ما هشت سال پیش در همین نمایشگاه لوله آزمایشگاه می فروختیم، ولی امروز محصولاتی داریم که نمونه های خارجی آن بالای 60 تا 70 میلیارد تومان قیمت گذاری شده اند و این برای کشور ما افتخار است.

وی با بیان اینکه ما هفته گذشته دو ربات جراح به اندونزی صادر کردیم از این رو باید گفت که ما کی می توانستیم ربات جراح صادر کنیم و این هنر همین جوان های فعال در شرکت ها است، افزود: امروز پل های ارتباطی بین صنعت و دانشگاه کم کم در حال ساخته شدن هستند. به قول آقای زلفی گل، وزیر علوم ما باید دیوار های دور دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را برداریم. دانشگاه جزئی از جامعه است، اما ما به دانشجویان آموزش هایی می دهیم که به درد جامعه نمی خورد.

وی با بیان اینکه دانشگاهی که نمی تواند کوچه های اطراف خود را درست کند چگونه می تواند جامعه را بسازد، گفت: در گذشته در اطراف دانشگاه شریف تماما مغازه های ساندویچ فروشی فعالیت می کردند، اما امروز بیش از 600 شرکت فعالیت می کنند در اطراف این دانشگاه به گونه ای که یکی از این شرکت ها با کمک تحقیق و توسعه توانسته است دو واکسن درمان سرطان رحم و آنفلوآنزا را تولید کند و یک واکسن دیگر نیز تا آخر سال تولید خواهد کرد.

ستاری با بیان اینکه دانشجویان با توسعه شرکت های دانش بنیان در اطراف دانشگاه ها می توانند در بین کلاس های خود در این شرکت ها کار کنند با این وجود امروز تعاملی که ما انتظار داشتیم بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود به وجود آمده است، گفت: ما با حمایت از نخبگان و شرکت های فناور می توانیم ضمن ایجاد بازار برای آن ها از خروج نخبگان جلوگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2275

به "ستاری: دانشگاهی که نمی تواند کوچه های اطراف را درست کند چگونه جامعه را بسازد؟ ، به دانشجویان آموزش هایی می دهیم که به درد جامعه نمی خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: دانشگاهی که نمی تواند کوچه های اطراف را درست کند چگونه جامعه را بسازد؟ ، به دانشجویان آموزش هایی می دهیم که به درد جامعه نمی خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید