اولین آیفون USB، C دنیا 86001 دلار فروخته شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدتی قبل یک دانشجوی رشته مهندسی رباتیک از ساخت اولین آیفون مجهز به پورت USB-C اطلاع داد و سپس آن را برای فروش در سایت eBay گذاشت و در نهایت با قیمت 86001 دلار فروش رفته است. آقای کن پیلونل (Kenn Pillonel) که توانسته پورت USB-C را به جای لایتنینگ در آیفون X تعبیه کند، گفته که با استفاده از این پورت امکان شارژ و انتقال اطلاعات وجود دارد. البته او به خریدار این گوشی اعلام نموده که از آیفون موردنظر نباید به عنوان گوشی روزمره استفاده کند و بعلاوه بهتر است سیستم عامل آن را هم آپدیت نکند زیرا چنین کاری ممکن است منجر به از کار افتادن پورت گردد.

اولین آیفون USB، C دنیا 86001 دلار فروخته شد

این واقعیت که گوشی فوق با 80 برابر قیمت اولیه فروخته شده اصلا تعجب آور نیست. اگرچه آقای پیلونل تمام فرایند این کار را شرح داده و دستورالعمل های مربوط به طراحی برد PCB اختصاصی و برش CNC را ارائه نموده است، اما افزودن پورت USB-C به بدنه آیفون به هیچ عنوان کار ساده ای محسوب نمی گردد.

مزایده این گوشی در سایت eBay با قیمت فقط 1 دلار شروع شد و در همان روز اول قیمت پیشنهادی برای آن به بیش از 3000 دلار افزایش پیدا کرد و پس از آن قیمت به شکل تصاعدی بالاتر رفت. اگرچه بعضی افراد قیمت پیش از 100 هزار دلار را برای خرید این گوشی پیشنهاد داده بودند، اما در نهایت پیشنهاد خود را پس گرفتند. در کل در فرایند این مزایده 116 پیشنهاد برای خرید این گوشی ثبت شده است.

اپل با وجود نقدها گسترده، همچنان آیفون ها را همراه با پورت لایتنینگ راهی بازار می نماید. در همین زمینه باید به تصمیم اتحادیه اروپا برای اجباری کردن استفاده از پورت USB-C به منظور کاهش فراوری زباله های الکترونیکی اشاره کنیم. با این کار کاربران فقط با استفاده از یک شارژر می توانند گجت های مختلف را به راحتی شارژ نمایند و بعلاوه از نظر لوازم جانبی هم این رویکرد فواید زیادی دارد.

ولی با وجود این فشارها، اپل اعلام نموده که انجام چنین کاری جلوی پیشرفت تکنولوژی را می گیرد. این در حالی است که در حال حاضر تمام آیپدهای تازه از پورت USB-C استفاده می نمایند.

در هر صورت بعد از فروش اولین آیفون مجهز به پورت USB-C، آقای کن پیلونل گفته که به افزودن پورت USB-C به آیفون ها ادامه می دهد و امیدوار است ویژگی هایی مانند شارژ سریع، مقاومت در برابر نفوذ آب و پشتیبانی از وسایل جانبی USB-C را امکان پذیر کند. با توجه به اینکه تمام جزئیات مربوط به این ویژگی در اینترنت منتشر شده، احتمالا در حال حاضر چندین نفر از متخصصان در سرتاسر دنیا مشغول انجام چنین کاری هستند و به زودی شاهد چندین آیفون مجهز به پورت USB-C خواهیم بود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2258

به "اولین آیفون USB، C دنیا 86001 دلار فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آیفون USB، C دنیا 86001 دلار فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید