تور اروپا ارزان: تصمیم اتحادیه اروپا برای تبدیل USB، C به پورت استاندارد شارژ به ضرر اپل خواهد بود

به گزارش تور ارمنستان ارزان، با توجه به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اجبار همه فراوری کنندگان به استفاده از USB-C به اسم درگاه استاندارد، شاید در نهایت اپل مجبور گردد پس از یک دهه به جای استفاده از لایتنینگ از این پورت استفاده کند.

تور اروپا ارزان: تصمیم اتحادیه اروپا برای تبدیل USB، C به پورت استاندارد شارژ به ضرر اپل خواهد بود

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در نوترین تصمیم اتحادیه اروپا از شرکت های فراوری نماینده گجت های هوشمند خواسته شده تا برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی بیشتر، به سمت کاهش فراوری زباله های الکترونیکی روی آورند. یکی از اقداماتی که در این راستا باید انجام گردد، پذیرش استاندارد USB-C به وسیله همه سازندگان است که به کاربران اجازه می دهد از یک شارژر برای هر دستگاهی استفاده نمایند.

این نهاد اروپایی بعلاوه خواهان فناوری شارژ سریع یکپارچه هم شده است. به عبارت دیگر، شرکت های فعال در مرزهای این اتحادیه باید با همکاری یکدیگر و به صورت دنیای استانداردهای شارژ سریع را توسعه دهند که با هر نوع شارژری سازگاری دارد.

ظاهرا اتحادیه اروپا از طرح فروش محصولات بدون آداپتور شارژر هم خوشش آمده و میخواهد این طرح را هم اجباری کند. اولین بار کمپانی اپل با معرفی آیفون 12 به حذف آداپتور از درون دستگاه اقدام کرد و علت آن را حفظ محیط زیست و استفاده از شارژرهای قدیمی که سالم هستند دانست.

پس از آن شرکت های دیگر هم از این سیاست پیروی کردند، اما در نهایت شاهد هستیم که آداپتورهای شارژ سریع این کمپانی ها در فروشگاه های آنلاین خودشان و خرده فروشی های زیادی در سراسر دنیا به فروش می رسد!

البته اگر پورت ها و تکنولوژی های شارژ سریع در همه دستگاه ها از یک استاندارد پیروی نمایند، حذف آداپتور از جعبه محصولات نباید نگرانی خاصی به وجود بیاورد.

آخرین درخواست اتحادیه اروپا از شرکت ها این است که اطلاعات مناسبی درباره شارژ دستگاه های فراوری شده شان ارائه نمایند که شامل استانداردهای پشتیبانی شده به وسیله هر دستگاه و اندازه انرژی مورد احتیاج خواهد بود.

پس از اجرای این طرح، کاربران می توانند با داشتن اطلاعات کافی برای خرید محصولات نو اقدام نمایند و محصولات را با شارژرهایی که در حال حاضر در اختیار دارند مقایسه نمایند تا از سازگاری آن ها با هم و یا احتیاج به خرید آداپتورهای نو مطمئن شوند.

برای تبدیل شدن درخواست های اخیر این اتحادیه به قانون، مجلس اروپا باید رای گیری انجام دهد که طبق تجربه، در بیشتر مواقع چنین طرح هایی با رای مثبت روبرو می شوند. در نتیجه، احتمالا شرکت ها ملزم به ایجاد این تغییرات خواهند شد.

پس از تصویب این قانون، فراوری نمایندگان محصولات الکترونیک 24 ماه زمان خواهند داشت تا از آن پیروی نمایند. پیش بینی می گردد این قانون در سال آینده میلادی به تصویب برسد، در نتیجه می توان انتظار داشت USB-C که همین حالا هم استاندارد بسیاری از شرکت هاست، در سال 2024 به یک استاندارد دنیای تبدیل گردد.

آیفون، آیپد و ایرپادز احتمالا از USB-C استفاده خواهند کرد

اگرچه کاربرد گوشی های هوشمند نسبت به سایر گجت ها بیشتر است، اما اتحادیه اروپا از تمامی برندهای سازنده تبلت، دوربین، بلندگوهای قابل حمل، کنسول های بازی و هدفون ها هم درخواست نموده تا USB-C را به اسم درگاه استاندارد شارژ بپذیرند.

در حال حاضر بیشتر فراوری نمایندگان گوشی های اندرویدی در تمامی محصولات خود از درگاه USB-C پشتیبانی می نمایند، در نتیجه ایده اتحادیه اروپا برای آن ها مسئله ای به وجود نمی آورد.

اما اپل ممکن است تحت تاثیر این قانون محبور گردد درگاه شارژ محصولات خود را تغییر دهد. تقریبا یک دهه است که درگاه لایتنینگ به اسم استاندارد شارژ آیفون شناخته می گردد. با تصویب قانون نو اتحادیه اروپا، اپل مجبور خواهد شد در قلمرو این کمیسیون از USB-C به اسم پورت استاندارد استفاده کند و با توجه به این که فراوری دو مدل آیفون با دو پورت شارژ جداگانه اصلا منطقی به نظر نمی رسد، در نتیجه به احتمال زیاد پورت لایتنینگ به صورت کامل حذف خواهد شد.

در حال حاضر آیپد 9 (Entry level) و خانواده ایرپادز هم هنوز از درگاه لایتنینگ استفاده می نمایند که تصمیمات اخیر اتحادیه اروپا سرنوشت نسل های بعدی آن ها را هم تغییر خواهد داد.

در بیانیه ای که از سوی رویترز منتشر شده است، اپل اعلام نموده که نگران است قوانین سخت گیرانه ای که فقط یک نوع درگاه را مجاز می دانند، به جای تشویق نوآوری باعث سرکوب آن شوند که در نتیجه آن، به کاربران در اروپا و در دنیا آسیب خواهد رسید.

این گفته های عجیب اپل در حالی است که اکنون بسیاری از محصولاتش مانند خانواده مک بوک و خانواده آیپد (به غیر از آیپد 9) از USB-C به اسم پورت شارژر پشتیبانی می نمایند. ظاهرا مقاومت اپل نه به علت نگرانی از سرکوب نوآوری، بلکه به علت از دست دادن عایدی خودش است!

این شرکت از هرگونه محصولی (عمدتا لوازم جانبی) که به درگاه لایتنینگ مجهز باشد، مبلغی را به اسم کمیسیون خود دریافت می نماید.

آیا قوانین اتحادیه اروپا روی آینده شارژ بی سیم و مگ سیف هم تاثیرگذار است؟

طرح های نو اروپا در حال حاضر شامل شارژ بی سیم نمی گردد. در واقع اگر اپل ایده آیفون بدون پورت را که مدت هاست در شایعات به آن اشاره می گردد به مرحله فراوری برساند، می تواند این قوانین را دور بزند.

مدل های سال جاری و سال گذشته آیفون از تکنولوژی مگ سیف پشتیبانی می نمایند که امکان شارژ بی سیم گوشی را هم فراهم نموده است، اما ممکن است اتحادیه اروپا پس از اجباری کردن USB-C به سراغ تبدیل کردن شارژ بی سیم Qi به استاندارد دنیای هم برود که در این صورت اپل باز هم باید نگران از دست دادن عایدیهای ناشی از حق کمیسیون لوازم جانبی مگ سیف باشد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2158

به "تور اروپا ارزان: تصمیم اتحادیه اروپا برای تبدیل USB، C به پورت استاندارد شارژ به ضرر اپل خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: تصمیم اتحادیه اروپا برای تبدیل USB، C به پورت استاندارد شارژ به ضرر اپل خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید