طراحی ویلا مدرن: باغ موزه مینیاتور تهران، محلی برای گشت و گذار یک ساعته دور ایران (بخش چهارم و پایانی)

به گزارش تور ارمنستان ارزان، امروز در بخش پایانی مقاله های آشنایی با موزه مینیاتور با ماکت های آبشارهای شوشتر، زیگورات چغازنبیل، مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی، مجسمه هرکول و بیستون آشنا می شویم. با تصاویر اختصاصی خبرنگاران همراه باشید.

طراحی ویلا مدرن: باغ موزه مینیاتور تهران، محلی برای گشت و گذار یک ساعته دور ایران (بخش چهارم و پایانی)

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ماکت آبشارهای شوشتر بسیار زیبا و خلاقانه ساخته شده است. شهرستان شوشتر در شمال استان خوزستان واقع شده است.

شهرستان مذکور با قریب به صد بنای آبی تاریخی متعلق به ادوار محتلف از معدود شهرهایی محسوب می گردد که شاهکارهای مهندسی آب در آن ساخته شده است.

آبشارهای شوشتر در سال 1388 با شماره ثبت 1315 در لیست میراث دنیای ثبت گشت.

تندیس هرکول یکی از جاذبه های گردشگری زیبای استان کرمانشاه است. این تندیس در دوران سلوکی و در محوطه تاریخی بیستون ساخته شده است.

نقش برجسته و کتیبه داریوش در 25 کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه و در راستا جاده تاریخی موسوم به جاده شاهی واقع شده است و یکی از پرارزش ترین اسناد تاریخی ایران و دنیا در دوران باستان است.

مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی یک برج آرامگاهی است که سطح داخلی آن با داخلی آن با نقاشی روی پارچه (کرباس) تزیین شده است.

سطح بیرونی بنا با تکرار کلمه مبارک الله با کاشی فیروزه ای در متن آجری با خط معلقی تزیین یافته است.

در کنار برج آرامگاه، قندیل خانه و در شرق قندیل خانه،تالار هشت گوش گنبد داری به نام چینی خانه وجود دارد.

مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی در سال 1389 با شماره ثبت 1345 در لیست میراث دنیای ثبت شد.

زیگورات چغازنبیل در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر شوش در استان خوزستان قرار گرفته است. این معبد در قرن سیزدهم پیش از میلاد به دستور پادشاه ایلام، اونتاش نپیرشا در شهری به نام دوراونتاش بنا شد.

در این معبد تعداد بسیاری آجر کتیبه دار به دست آمده است که نشان می دهد این معبد مربوط به وسیله آشور بانیپال در سال 640 پیش از میلاد تخریب شد.

درمجموع این باغ موزه مکانی بسیار زیبا و دوست داشتنی است که فضای آن نیز دارای یک معماری مدرن است و نیز در آن شیوه معماری پارسی رعایت شده است.

البته متاسفانه به علت اینکه برای چنین محل مهم و زیبایی تبلیغ خاصی صورت نگرفته است، متاسفانه تعداد کمی از مردم با آن آشنا هستند.

اما اگر به این باغ موزه زیبا سر بزنید حتما تماشا آن را به دوستان خود توصیه خواهید کرد.

اگر امکانات رفاهی مثل کافه در این باغ موزه فعالیت داشته باشند، قطعا بازدید از آن لذت بخش تر خواهد بود.

متاسفانه در زمان حضور خبرنگار خبرنگاران در این باغ موزه کارشناسی که در خصوص ساخت ماکت ها تخصص داشته باشد در موزه حضور نداشت تا با او درباره نحوه ساخت و نگهداری این ماکت های زیبا صحبت کنیم.

نظر شما درباره این باغ موزه و ماکت هایی که در آن قرار دارند چیست؟ آیا شما نیز به تماشا این موزه خواهید رفت؟ نظر های خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2272

به "طراحی ویلا مدرن: باغ موزه مینیاتور تهران، محلی برای گشت و گذار یک ساعته دور ایران (بخش چهارم و پایانی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا مدرن: باغ موزه مینیاتور تهران، محلی برای گشت و گذار یک ساعته دور ایران (بخش چهارم و پایانی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید