بقایای یک معبد قدیمی بودایی در پاکستان کشف شد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، باستان شناسان با کاوش در #پاکستان بقایای یک معبد باستانی بودایی را که به قرن های اولیه ظهور آیین بودایی تعلق دارد کشف نموده اند.

بقایای یک معبد قدیمی بودایی در پاکستان کشف شد

به گزارش دنیای سفر و به نقل از لایوساینس، کاوش در منطقه سوات واقع در شمال پاکستان، بخشی از گنداره باستانی که زمانی تحت حکومت اسکندر مقدونی بود، به کشف بقایای یک معبد بودایی بسیار قدیمی منجر شده است.

باستان شناسان معتقدند این معبد به اواسط قرن دوم پیش از میلاد تعلق دارد و در بالای معبد بودایی قدیمی تری ساخته شده است که احتمالا به قرن سوم پیش از میلاد تعلق دارد. این یعنی مردم معبد قدیمی تر را چندصد سال از پس از درگذشت گوتاما بودا بنا نموده بودند.

ارتفاع بعضی از بقایای به جای مانده از معبد کشف شده به سه متر می رسد. این معبد که بارها بازسازی شده بود، بقایای یک بنای گنبدی شکل، یک اتاق مخصوص راهبان، یک راه پله، راهروهای مسقف و یک حیاط مشرف به جاده ای باستانی را شامل می شد.

تاریخ گذاری رادیوکربن قدمت دقیق تر این بنا را تعیین خواهد نمود، اما کارشناسان معتقدند این معبد قطعا یکی از قدیمی ترین بناهای بودایی است که تا به امروز در منطقه گنداره کشف شده است.

باستان شناسان ایتالیایی کاوش در سوات را از سال 1955 شروع نموده اند. ماموریت آن ها محافظت از آثار باستانی مهم این منطقه به وسیله کاوش و مقابله با کاوش های غیرقانونی بوده است.

باستان شناسان علاوه بر بقایای این معبد، بیش از 2000 اثر تاریخی از جمله سکه، جواهرات، مُهر، تکه های ظروف سفالی، آثار هنری سنگی و مجسمه هایی را که بر روی بعضی از آن ها نوشته های باستانی وجود دارد نیز کشف نموده اند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2395

به "بقایای یک معبد قدیمی بودایی در پاکستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقایای یک معبد قدیمی بودایی در پاکستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید