بهار به کجا سفر کنیم؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بهار را به علت ویژگی های زیبایش در کشور ایران، می توان عروس فصل ها نامید.

بهار به کجا سفر کنیم؟

بهار از زیباترین فصل های کشور ایران است. زیبای های این فصل آن را باب مسافرت می نماید. مخصوصا ماه اردیبهشت که تمام ایران زمین مانند بهشت می ماند. جاهای دیدنی ایران هم در فصل بهار رنگ و بوی خاصی دارند برای آشنایی با برترین مقاصد گردشگری در فصل بهار مطلب ما را در خبرنگاران دنبال کنید.

گیلان، سرسبزترین استان ایران

شمال کشور در فصل بهار هوای سرد و خنکی دارد. شما نمی توانید در شهرهای خطه شمال ایران در فصل بهار، بدون لباس گرم قدم بزنید. اما سرسبزی استان گیلان در اردیبهشت ماه، حس و حال دیگری دارد. شهرهای رشت، بندرانزلی، ماسال، فومن، آستارا و… جزو شهرهای پرطرفدار برای گشت و گذار در بهار محسوب می شوند. با اینکه هوا در این ماه ها سرد است، اما رفتن به جنگل، ساحل و دریا می تواند حال و هوای کاملا متفاوتی را برای شما رقم بزند.

اگر به این دست مطالب علاقه مند هستید مطلب نام این بهشت ایران را شنیده اید؟ را هم بخوانید.

اردبیل، شهر چشمه های آب های گرم

اگر در پی تجربه متفاوتی در بهار می شد، پیشنهاد می کنیم به اردبیل سفر کنید. این منطقه به آب های گرم زیرزمینی اش مشهور است؛ که از کوه های سبلان سرچشمه می گیرند و خاصیت درمانی دارند. نشستن درون این آب ها برای پادرد و بسیاری از بیماری های دیگر مفید است. البته نباید فراموش کنید که این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از قبیل آرامگاه شیخ صفی الدن اردبیلی، موزه تاریخ طبیعی اردبیل، دریاچه شورابیل و نئور و جاذبه های دیگری است که باید رفت و از نزدیک مشاهده کرد. یادتان باشد که این منطقه دارای کوه و دشت های بسیار سرسبزی است که می توانید از این مکان ها عسل طبیعی نیز تهیه کنید.

جزیره کیش، گشت و گذار در جنوب کشور

جنوب کشور ایران معمولا در زمستان سرد و در تابستان بسیار گرم است. به همین علت هم بهار فصل مناسبی است برای سر زدن به این منطقه ها. برای نمونه جزیره کیش از مقاصد گردشگری پرطرفدار بهار به شمار می رود. این جزیره به علت داشتن سواحلی زیبا، آب های آبی خلیج فارس، تفریحات مهیج دریایی، مراکز خرید مدرن، حیات دریایی متنوع، ورزش های آبی هیجان انگیز، پارک های ساحلی و اقامتگاه های لوکس و مدرن از قبیل هتل ترنج، هتل مارینا کیش، هتل داریوش و غیره همیشه مورد توجه گردشگران بوده است.

تبریز، مرکز تاریخی ایران

تبریز را می توانیم مرکز تاریخی ایران بنامیم. این شهر، از دیدنی ترین شهرهای ایران است که شکوفایی آن در فصل بهار به اوج خود می رسد. تبریز با داشتن بناهای تاریخی و انواع جاذبه های گردشگری، هر ساله افراد زیادی را به سوی خود جذب می نماید. از ائلی گلی و مقبره الشعرا و مسجد کبود گرفته تا بازار بزرگ تبریز که در یونسکو ثبت شده و بسیاری از موزه های دیگر همانند مشروطه، موزه سنجش، موزه آهن، موزه قاجار همگی از جاذبه های دیدنی تبریز به شمار می فرایند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب گردشگری سری هم به برترین پارک های تهران برای پیک نیک های بهاری بزنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2398

به "بهار به کجا سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار به کجا سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید