بهترین غذاهای ارزان سراسر دنیا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، غذاهای ارزان دنیا

فرقی نمی کند به کدام نقطه دنیا بروید مطمئنا در هر مقصدی در انتظار بهترین و خوشمزه ترین غذاها هستید تا با آن ها طعم سفر شیرین تر شود. از نودل غذای خیابانی بانکوک گرفته تا پیتزاهای کوچک رستوران های رم، در نقاط مختلف دنیا غذاهای خوشمزه ای درست می شود که البته قیمت مناسبی هم دارند و به راحتی می توانید آن ها را بخرید. اگر می خواهید با خوشمزه ترین غذاهای ارزان دنیا آشنا شوید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

بهترین غذاهای ارزان سراسر دنیا

کایتن سوشی | Kaiten-zushi ، ژاپن

بدون شک سوشی معروف ترین غذای ژاپن است و کمتر گردشگر خوش غذایی پیدا می گردد که تا ژاپن برود و سوشی های آنجا را امتحان نکند. با اینکه همه ژاپن را کشور گرانی می دانند اما می توان در این کشور غذایی خوشمزه خورد بدون اینکه هزینه ها خیلی زیاد گردد. پیشنهاد ما این است که به رستوران های کایتن سوشی بروید تا غذایی مقرون به صرفه بخورید. در این رستوران ها سوشی ها بر روی ظرف های کوچکی قرار داده می شوند و به طور اتوماتیک بر روی تسمه ای چرخان می چرخند. می توانید هر کدام از این سوشی ها را انتخاب کنید و در آخر قیمت این سوشی ها محاسبه می گردد. در این رستوران ها هزینه یک وعده غذا چیزی حدود 100 ین می گردد.

برنج سرخ شده | Nasi goreng ، اندونزی

برنج سرخ شده از غذاهای خیابانی معروف اندونزی است که بر روی دکه های غذاخوری داغ و تازه سرو می شوند. در بازارهای شبانه اندونزی هم دستفروشان زیادی را می بینید که این غذای محبوب و خوشمزه را با قیمت مناسب می فروشند. می توانید سری به رستوران های وارونگ (Warung restaurants) بزنید چون برنج سرخ شده های مقرون به صرفهی دارد. برنج سرخ شده به همراه تکه های گوشت و انواع سبزیجات و یک تخم مرغ سرخ شده غذایی عالی و البته مقرون به صرفه قبل از شروع گشت و گذار در شهر است.

فیش اند چیپس | Fish and chips، انگلیس

این غذا امروز یکی از محبوب ترین و البته مقرون به صرفه ترین غذاهای انگلیس است. در روزهای سرد و بارانی لندن هیچ چیز مثل یک لقمه داغ ماهی و سیب زمینی نمی چسبد! برای خرید این غذا کافیست سری به اولین پارک محلی بزنید و این غذای خوشمزه را بر روی نیمکت پارک به همراه پوره نخود فرنگی میل کنید.

تالی | Thali ، هند

یکی از بهترین راه ها برای امتحان کاری های خوشمزه هند خوردن تالی است. تالی یعنی سینی! و همین که این غذا را سفارش دهید یک سینی بزگ شامل سه نوع کاری مختلف ماست، رایتا (یک جور آبدوغ خیار تند!)، ترشی و … برایتان آورده می گردد. با این غذا که قیمت آن فقط 100 روپیه است در واقع سه کاری مختلف را امتحان کرده اید.

فو | Pho ، ویتنام

این غذای خوشمزه ویتنام از شهر هانوی آمده، شهری که اهالی اش عادت دارند که این غذا را هنگام صبحانه و یا به عنوان اسنک آخر شب میل کنند. فو بدون شک یکی از محبوب ترین غذای ویتنام است و قیمت هر کاسه آن کمتر از 1 دلار است. این سوپ نودل برنج از طریق فرانسه در دیگر کشورها هم رواج پیدا کرد و امروز یکی از پرطرفدار ترین غذاهای آسیاست.

بستنی | Ice cream ، کوبا

غذاهای کوبا نسبت به دیگر کشورهای کارائیب چندان معروف نیستند اما برای امتحان مقرون به صرفه ترین غذاها می توانید به رستوران های محلی که از جاذبه ها دور هستند بروید. اما اگر در پی یک خوراکی خوشمزه و مقرون به صرفه هستید به بستنی فروشی های کوبا بروید بستنی های مخصوص کوبا حرف ندارند!

بسته ناهار | Lunch packets ، سریلانکا

اگر عاشق غذاهای تند و تیز هستید به سراغ بسته های ناهار سریلانکا بروید و از ساعت 11 صبح تا 2 ظهر به سراغ کافه ها و دکه ها بروید. این بسته ناهار شامل برنج، کاری گوشت و ماهی و انواع سبزیجات است و با خرید آن احساس می کنید که مثل اهالی سریلانکا هستید.

پدتای | Pad thai ، تایلند

تایلند شهری رنگارنگ و شلوغ و پر از غذاهای خیابانی است. مطمئنا معروف ترین غذای این کشور پدتای است که البته قیمت چندان گرانی هم ندارد. پدتای یا در واقع همان نودل سرخ شده یکی از محبوب ترین غذاهای تایلند است و حتی در قرن بیستم با غذای ملی شدن باعث اتحاد مردم هم شد.

پیتزا | Pizza، ایتالیا

ایتالیا بهترین غذاهای دنیا را دارد و با اینکه در سراسر دنیا غذایی نسبتا مقرون به صرفه است اما در ایتالیا خوشمزه ترین نوع این غذا را امتحان می کنید. برای خوردن بهترین پیتزاها به سراغ رستوران ها و فست فودی های محلی تر بروید.

شاوارما، عمان

بدون شک فست فودها از محبوب ترین غذاها هستند و به هر مقصدی که بروید این فست فودی ها پر از مشتری است. با اینکه ریشه شاوارما به مدیترانه شرقی برمی گردد اما شاوارما یکی از محبوب ترین غذاهای عمان است و بعضی از غذاخوری های هر روز حدود هزاران تا از این ساندیویچ ها می فروشند. البته خوبی این ساندویچ ها اینه که قیمت مناسبی دارند و در عین حال خیلی خوشمزه اند. در شب این مغازه ها پر از مشتری هایی می گردد که برای این ساندویچ های مقرون به صرفه صف های طولانی تشکیل داده اند.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2360

به "بهترین غذاهای ارزان سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای ارزان سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید