برترین های جام جهانی 2022 ، آرژانتینی ها همه جوایز را درو کردند به جز یکی!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، با درخشش کیلیان امباپه در فینال تکلیف آقای گل مسابقات جام جهانی معین شد و به زودی درباره دو بازیکن منحصربه فرد این جام تصمیم گیری می گردد.

برترین های جام جهانی 2022 ، آرژانتینی ها همه جوایز را درو کردند به جز یکی!

به گزارش خبرنگاران، بالاخره یکی از مهیج ترین رقابت های جام دنیای به سرانجام رسید و با تساوی 3 بر 3 دو تیم فرانسه و آرژانتین در سرانجام 120 دقیقه جام قهرمانی برای سومین مرتبه به آلبی سلسته رسید. در این رقابت ها انسو فرناندس عنوان برترین بازیکن جوان جام دنیای قطر را به دست آورد و جایزه این عنوان به او اهدا شد.

کیلیان امباپه؛ این جایزه از او گرفتنی نیست

یکی حالا وقت آن رسیده که نفرات برتر این جام برترین بازیکن، برترین دروازه بان و برترین گلزن معرفی شوند و در این بین کیلیان امباپه تکلیف یکی از جوایز را با درخشش خیره کننده ای که در فینال داشت معین کرد و با ثبت سه گل مقابل آرژانتین 8 گله شد تا کفش طلای جام دنیای قطر را به نام خودش بزند.

مسی برترین بازیکن جام می گردد

در جام دنیای قطر شاهد نمایش بسیار خوبی از سوی بعضی تیم ها و بازیکنان آنها نظیر مراکش، کرواسی، انگلیس و ... بودیم ولی وقتی صحبت انتخاب برترین بازیکن جام باشد، گزینه های محدود می شوند و می توان به سه نام ویژه اشاره نمود.

لوکا موردیچ در 37 سالگی توانست بار دیگر با کرواسی به جمع 4 تیم دنیا برسد و این دستاورد او را بار دیگر به عنوان یکی از برترین بازیکنان جام مطرح نموده است. کاپیتان کرواسی در قطر رهبر تیمش بود و هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی مهره کلیدی دالیچ بود. او در این جام سن را بی معنا کرد، با این حال در مقابل دو نامزد دیگر این عنوان شانسی ندارد.

امباپه در 24 سالگی توانست در قطر رکورد پله را که 8 گل پیش از 24 سالگی در جام دنیای به ثمر رسانده بود را بشکند و با هت تریک در فینال خودش را در جوانی به بازیکنی دست نیافتنی در تاریخ فوتبال بدل کرد. نمایش امباپه در قطر حتی اگر به کسب عنوان برترین بازیکن جام منتهی نگردد، فراموش نشدنی باقی می ماند و جایگاه او را در تاریخ مستحکم تر کرد.

درنهایت به لیونل مسی می رسیم که توانست یک گل کمتر از امباپه ستاره فرانسه برساند و با 7 گل رقابت های جام دنیای را تمام کرد. اگرچه 4 گل این اسطوره فوتبال آرژانتین از روی نقطه پنالتی ثبت شد اما نسل های آینده جام دنیای قطر را با یک نام ویژه به یاد می آورند و آن هم کسی نیست جز لیونل مسی. مسی با گلزنی در فینال جام دنیای به اولین بازیکنی تبدیل شد که در تمامی مراحل حذفی مهم ترین فستیوال فوتبال دنیا گلزنی نموده است. او بالاخره توانست جام دنیای را هم به کلکسیون افتخارات پرشمارش اضافه کند تا حالا خیلی ها او را بدون ترس برترین بازیکن تاریخ بدانند. شماره 10 آلبی سلسته شانس اصلی برای کسب عنوان توپ طلایی جام دنیای 2022 قطر است و حدس زدن این اتفاق مهم برای مسی خیلی هم سخت نیست.

برترین دروازه بان؛ مارتینز نام ها را کنار می زد

در جام دنیای قطر شاهد درخشش دروازه بان های زیادی بودیم که می توان به هوگو لوریس دورازه بان تیم ملی فرانسه، یاسین بونو سنگربان شگفتی ساز مسابقات، لیواکوویچ گلر کرواسی که برگ برنده این تیم در رسیدن به نیمه نهایی بود اشاره نمود. با این حال املیانو مارتیتز کاری کرد که در تاریخ آرژانتین ماندگار شد. او که با درخشش خود در ضربات پنالتی موجب حذف هلند شد، در آخرین ثانیه های ملاقات فینال مقابل فرانسه هم با واکنشی بی نظیر تیمش را در بازی نگه داشت تا کار به ضربات پنالتی کشیده گردد. در ضربات پنالتی هم بار دیگر این دروازه بان درخشید و او بود که طرف برنده جنگ بی بدیل مسی و امباپه در فینال را معین است. او را هم بدون تردید می توان برترین دروزاه بان جام دنیای 2022 قطر دانست و این عنوان را با شایستگی به نام خود خواهد زد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2545

به "برترین های جام جهانی 2022 ، آرژانتینی ها همه جوایز را درو کردند به جز یکی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین های جام جهانی 2022 ، آرژانتینی ها همه جوایز را درو کردند به جز یکی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید