تور لحظه آخری تایلند: برترین پناهگاه های حیات وحش تایلند را بشناسید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، در سفر به تایلند، از پناهگاه های حیات وحشی تماشا کنید که به صورت مسئولانه و انسانی با حیوان ها برخورد می نمایند و آن ها را برای منافع خود به استثمار نمی کشند.

تور لحظه آخری تایلند: برترین پناهگاه های حیات وحش تایلند را بشناسید

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

در سال 2016، بیش از 30 میلیون توریست به تایلند سفر کردند؛ هرچند که بسیاری از این مسافران علاقه مند، ناخواسته باعث تشدید توریستی حیات وحش شدند که روشی ظالمانه و غیرانسانی به شمار میرود.

با اینکه همه پناهگاه ها، رفتار بدی با حیوان ها ندارند؛ اما تعداد زیادی از آن ها از حیات وحش فوق العاده تایلند سوء استفاده می نمایند که می تواند منجر به آزارواذیت فیل ها، میمون ها یا ببرها گردد. به همین علت در این مقاله از خبرنگاران، پناهگاه هایی را به شما معرفی می کنیم که به نجات، توان بخشی و حفظ جان حیوان ها مشغول هستند و می توانید با خیالی آسوده و حفظ اصول اخلاقی، از این مراکز تماشا کنید.

اگر دوست دارید سفری بی دغدغه به تایلند داشته باشید، برترین و مقرون به صرفه ترین تور تایلند را با یاری خبرنگاران جستجو و بخرید. در خبرنگاران، مجموعه ای از برترین تورها از معتبرترین آژانس های توریستی گرد هم آمده اند تا به راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب ترین تور را بخرید.

پارک طبیعی فیل ها

بازدید از پارک طبیعی فیل ها (Elephant Nature Park)، یکی از برترین تجربه های سفر به تایلند به شمار می رود؛ به خصوص که به تمام زوایای این بازدید پرداخته شده و از سواری آموزنده تا پناهگاه و رستورانی با غذاهای خوشمزه برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.

این پارک در منطقه ای کوهستانی در بیرون چیانگ مای قرار گرفته است که با فرازوفرود تپه های سرسبز و حیوان های وحشی احاطه شده است. پارک طبیعی فیل ها در دهه 1990 تأسیس شد و از آن موقع به بعد، کارکنان و افراد داوطلب، جان ده ها فیل را نجات داده اند. فیل ها تنها حیوان این پارک نیستند و اینجا زیستگاه گربه ها، سگ ها، گاومیش ها و حیوان های دیگر است.

بازتماشامایندگان برای بازدید یک روزه باید 71 دلار بپردازند؛ اقامت شبانه که شامل دو روز و یک شب می گردد نیز 165 دلار هزینه برمی دارد. هزینه ورودی برای بچه ها به طور کلی با 50 درصد تخفیف همراه است.

بازتماشامایندگان علاوه بر وقت گذرانی با فیل ها، می توانند از تورهای مختلف پارک استفاده نمایند که به گشت وگذار در روستاهای اطراف چیانگ مای اختصاص دارد و همین طور پکیج های داوطلبانه که امکان تعامل با حیوان های ساکن در پارک را فراهم می نمایند.

پناهگاه نجات پنجه ها

در سراسر کشور تایلند، سگ های خیابانی زیادی وجود دارند که در جستجوی غذا، سرپناه و گاهی اوقات هم صحبت، در حال پرسه زدن هستند. پناهگاه نجات پنجه ها (Rescue Paws)، به عنوان مؤسسه ای غیرانتفاعی، فعالیت خود را به منظور نجات حیوان های ولگرد، از سال 2013 شروع کرد که شامل برنامه ساده تغذیه می شد. آن ها خستگی ناپذیر به کوشش خود ادامه داده اند و 3,539 واکسن ترکیبی و هاری، 741 عقیم سازی، 4,242 درمان انگل و... خود گواه این موضوع است.

بعضی از وظایفی که افراد داوطلب این پناهگاه انجام می دهند، شامل غذادادن به سگ های سطح شهر، نگهداری از کلینیک، به روزرسانی صفحه های رسانه های اجتماعی پناهگاه و البته محبت ورزیدن و مراقبت از سگ های ولگرد می گردد.

پناهگاه نجات پنجه ها در منطقه هوا هین واقع شده است و فاصله زیادی با ساحل ندارد. زمانی که افراد داوطلب مشغول نگهداری از سگ ها نیستند، می توانند از جاهای خیره نماینده اطراف، تماشا نمایند. داوطلب ها برای یک تا دو هفته اقامت در این پناهگاه باید 1000 دلار، برای دو تا چهار هفته، 1,550 دلار، پنج تا هشت هفته، 2000 دلار و برای 9 تا 12 هفته، 2,350 دلار بپردازند.

پناهگاه فیل بون لات

پناهگاه فیل بون لات (Boon Lotts Elephant Sanctuary) که به نام BLES نیز شناخته می گردد، به همت کاترین کونر (Katherine Connor) تاسیس شد. این پناهگاه، داستان غم انگیزی دارد که به شخصیت اصلی آن یعنی بون لات (در زبان تایلندی به معنای نجات یافته) مربوط می گردد. بون لات در واقع، بچه فیلی بود که از خطرها و مصائب زیادی، جان سالم به در برد؛ از زمانی که او را تقریبا از مادرش جدا کردند تا صدمه ای که دید و باعث فلج شدن پاهای عقبش شد، این فیل جوان به راحتی تسلیم نشد. در نهایت با وجود کوشش های کاترین کونر، این بچه فیل جان خود را از دست داد و کاترین نیز به یاد او، پناهگاه مذکور را راه اندازی کرد.

پناهگاه فیل بون لات، با فراهم کردن آسایشگاهی برای فیل هایی که مورد بدرفتاری قرار گرفته اند، توان بخشی آن ها و حمایت از مالکان محلی فیل ها، در پی بهبود زندگی این حیوان ها بوده است.

البته تعداد گروه های داوطلب این پناهگاه زیاد نیست؛ موضوعی که هم به نفع فیل ها و هم داوطلب هایی است که برای حضور در این پناهگاه، وقت گذاشته اند. پناهگاه مذکور در استان تاریخی سوخوتای قرار گرفته است و شرکت نمایندگان برای یک شب اقامت باید 142 دلار بپردازند که شامل غذا، اینترنت، خدمات خشک شویی و البته وقت گذرانی با فیل ها می گردد.

پروژه توان بخشی گیبون

پروژه توان بخشی گیبون (The Gibbon Rehabilitation Project)، سازمانی در تایلند است که بخشی از فعالیت هایش به نجات میمون های گیبون از تجارت غیرقانونی و صنعت توریستی حیوان ها اختصاص دارد. گفته می گردد، افراد داوطلب می توانند در فرایند توان بخشی این حیوان ها و برگرداندن آن ها به محیط زندگی شان (جنگل) شرکت نمایند.

برای غذادادن به گیبون ها، نظارت بر سلامتی آن ها، حفظ و نگهداری از امکانات مجموعه یا سرکشی به حیوان هایی که به تازگی در جنگل رها شده اند، از داوطلب ها استفاده می گردد. بعضی از داوطلب ها به حدی خوش شانس هستند که لحظه برگرداندن گیبون ها به جنگل را مشاهده خواهند کرد.

برای اقامت شرکت نمایندگان، خانه های ییلاقی ساده ای در روستایی در شمال شرقی پوکت در نظر گرفته شده است؛ همان جایی که پروژه توان بخشی گیبون قرار گرفته است. وعده های غذایی در رستوران محلی نزدیک به این سازمان طبخ و تهیه می گردد و غذاهای گیاهی نیز برای علاقه مندان مهیا است. زمانی که داوطلب ها مشغول بهبود زندگی گیبون ها نیستند، می توانند در جزیره خیره نماینده پوکت به گشت وگذار بپردازند.

بنیاد دوستان حیات وحش تایلند

ارتباط نزدیک با فیل ها، رویای بسیاری از مسافران است که در بنیاد دوستان حیات وحش تایلند (Wildlife Friends Foundation Thailand) این فرصت را خواهند داشت؛ البته با رعایت روش های اخلاقی تا این حیوان ها مورد استثمار قرار نگیرند.

حیوان های این مجموعه، مورد بدرفتاری قرار گرفته اند و اغلب به همین علت نمی توانند به حیات وحش برگردند. علاوه بر یاری به حیوان های آسیب دیده، از دیگر اهداف اصلی سازمان مذکور، اطلاع رسانی به مردم راجع به تجارت غیرقانونی و شکار حیوان ها و به طور کلی، آموزش مردم برای توقف آزارواذیت حیوان های وحشی است. یکی از وظایف توریستان، رزرو کردن فعالیت های توریستی مسئولانه است تا به این ترتیب جلوی آزار بیشتر حیوان ها گرفته گردد. تام تیلور (Tom Taylor)، معاونت بنیاد مربوطه، می گوید:

همه ما حق انتخاب داریم. اگر تمام توریستانی که سالانه به تایلند سفر می نمایند، از جاذبه های توریستی حیوان ها که به صورت اخلاقی و مسئولانه فعالیت می نمایند، تماشا نمایند، دیگر این پول روانه کمپ های غیراخلاقی فیل ها، باغ وحش ها یا جاذبه های حیوان های وحشی نمی گردد و به این ترتیب، تقاضا برای این جاذبه های ضدحیوان به شدت کاهش می یابد.

هر یک از توریستان برای نصف روز حضور در بنیاد دوستان حیات وحش تایلند باید 31 دلار و برای یک روز کامل، 46 دلار پرداخت نمایند. این مبلغ برای بچه ها، قدری کمتر است. توریستان علاوه بر اینکه می توانند زمان مفید و مسئولانه ای را با حیوان ها سپری نمایند، در ازای پرداخت هزینه ای که ذکر شد، به نوشیدنی و یک بوفه بزرگ نیز دسترسی خواهند داشت که گزینه های گیاهی را نیز در بر می گیرد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2403

به "تور لحظه آخری تایلند: برترین پناهگاه های حیات وحش تایلند را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: برترین پناهگاه های حیات وحش تایلند را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید