به چه خانه هایی لوکس گفته می گردد؟

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خانه جایی است که همه ما بعد از گذراندن یک روز سخت به آنجا پناه می بریم. آن هایی هم که به هر دلیلی خانه نشین هستند، صبح تا شب را در خانه می گذرانند. بنابراین خیلی مهم است که خانه ای که در آن زندگی می کنیم را دوست داشته باشیم.

به چه خانه هایی لوکس گفته می گردد؟

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بعضی افراد طراحی و دکور منزلشان برایشان مهم نیست و همین که سقفی بالای سرشان است کفایت می نماید. اما عده ای دیگر هم هستند که نه تنها طراحی و آرایه گری خانه برایشان مهم است، بلکه دلشان می خواهد خانه لوکس و مدرن داشته باشند. اما داشتن خانه لوکس به این سادگی ها نیست و ویژگی های خاص خودش را دارد که باید آن ها را در ساختار اصلی خانه به کاربرد. اگر می خواهید خانه لوکس داشته باشید و بدانید که یک آپارتمان لوکس چه ویژگی هایی دارد در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی یک خانه لوکس و مدرن چیست؟

1) ورودی چشمگیر

ورودی خانه شاید به نظر شما اصلاً قسمت مهمی نباشد و احتیاجی نبینید که به این قسمت توجه خاصی داشته باشید، اما باید بدانید که ورودی خانه یکی از قسمت هایی است که می تواند خانه را لوکس و مدرن جلوه دهد.

اگر ورودی خانه تان به شکل راهروی تاریک و باریک است بهتر است از آینه های قدی و عظیم بهره ببرید. حتی می توانید در کف راهرو نیز آینه های ریز به کار ببرید تا درخشش ورودی خانه تان چند برابر گردد و آپارتمانتان بیشتر شبیه یک خانه لوکس گردد. حتی می توانید از گلدان های لوکس و زیبا در ورودی خانه لوکس خود بهره ببرید و آنجا را چشم گیرتر کنید. پهن کردن یک قالیچه زیبا هم می تواند جلوه زیباتری به ورودی منزلتان ببخشد. پس بهتر است به هیچ عنوان سعی نکنید ورودی خانه را نادیده بگیرید.

مهم ترین عاملی که یک خانه را تبدیل به خانه لوکس می نماید این است که به کوچک ترین ویژگی ها اهمیت دهید و هیچ چیز کوچکی را از قلم نیندازید.

2) به کارگیری تکنولوژی

تکنولوژی حرف اول را در خانه های لوکس میزند. به طوری که در حال حاضر تمام صاحبان خانه های لوکس، کل خانه خود را با یک گوشی تلفن همراه کنترل می نمایند. آن ها با زدن یک دکمه نور چراغ ها را تنظیم می نمایند و یا آن ها را خاموش می نمایند، اسپیلت را خاموش و روشن می نمایند، پرده ها را جمع یا باز می نمایند، درها را قفل می نمایند و هزاران کار دیگر که تنها با زدن یک دکمه بر روی گوشی موبایل انجام می گردد.

به طورکلی تکنولوژی صندلی بسیار ویژه ای در طراحی خانه های لوکس دارد، به شکلی که هرچقدر تکنولوژی های به کاررفته در خانه بیشتر باشد، خانه لوکس تر محسوب می گردد.

3) حمام لوکس

یک آپارتمان لوکس، احتیاج به یک حمام لوکس دارد. حمامی که با به کارگیری تکنولوژی های مختلف، در آن فرصت یک دوش دریافت رویایی را در وان های کف ساز مدرن تجربه کنید.

یکی دیگر از ویژگی های حمام های لوکس داشتن یک قسمت کامل برای لباس پوشیدن است. جایی که شما می توانید در آن لباس پوشیده و آماده شوید، بدون اینکه حتی یک قدم به بیرون از این قسمت بردارید. کمدهای دیواری، نور طبیعی و ملایم و آینه های مزین، از اجزا اصلی قسمت مخصوص لباس پوشیدن است.

چیزی که واقعاً یک حمام را لوکس می نماید، مواد استفاده شده در ساخت آن است. حمام های لوکس دارای مقدار زیادی سنگ مرمر، چوب های کار شده و کاشی های سفارشی در دیوار ها و کف هستند. استیل ضد لک و رنگ، کرومیوم و مس از دیگر فلزات اعلا هستند که در لوازم و دکور این حمام ها استفاده می گردد. با رعایت این نکات شما می توانید یک حمام لوکس در آپارتمان لوکس خود داشته باشید.

4) آشپزخانه مدرن

آشپزخانه همواره مهم ترین قسمت در خانه لوکس است که باید به طراحی آن دقت کرد. در آشپزخانه عوامل مهم زیادی هستند که آشپزخانه را تبدیل به یک آشپزخانه لوکس می نمایند. برای زیبایی آشپزخانه می توان، از سنگ مرمر استفاده کرد. رنگ سفید انسان را به وجد می آورد، بهترین انتخاب برای آشپزخانه، همین رنگ است که نه تنها فضا را باز بلکه نورانی و درخشان نیز می نماید.

رنگ برنز نیز انتخاب مناسبی برای دکور آشپزخانه آپارتمان لوکس و مدرن محسوب می گردد. این رنگ به فضای آشپزخانه نه تنها ظاهری مدرن و زیبا می دهد، بلکه گرمای خاصی نیز می بخشد. علاوه بر کاربردی بودن آشپزخانه، باید به طراحی آن نیز اهمیت دهید. دو کابینت جزیره در آشپزخانه بهتر از یک جزیره است و می توان استفاده بیشتری از آن برای درست کردن و سرو غذا کرد.

5) سالن پذیرایی های شیک

سالن پذیرایی قلب یک خانه است که باید دقت زیادی در طراحی آن به کار برد. بهتر است به طورکلی فضای پذیرایی منزلتان را از دیگر قسمت های منزلتان جدا کنید و طراحی و رنگ منحصر به فردی را به آن اختصاص دهید. بهتر است برای پذیرایی مبل های لوکس سلطنتی تهیه کنید و از ظروف و مجسمه های قیمتی در این قسمت بهره ببرید. تا جایی که می توانید تلویزیون را از سالن پذیرایی دور کنید و این قسمت را تشریفاتی تزئین کنید تا رسمی تر به نظر برسد. شکیل ترین رنگ ها برای سالن پذیرایی یک خانه لوکس، رنگ زرشکی و طلایی است که بهتر است از این رنگ ها بیشتر استفاده گردد.

6) اتاق بازی و سینما

می توانید در قسمتی از خانه یک یا دو دست مبل راحتی چرمی قرار دهید و یک تلویزیون عظیم و چندین دستگاه پخش در این قسمت تعبیه کنید. حتی می توانید چندین وسیله بازی مانند پلی استیشن و ایکس باکس و یا حتی یک میز بیلیارد زیبا برای این اتاق خریداری کنید. از مشخصه های یک خانه لوکس و مدرن داشتن اتاق بازی و سینما است که به شکل مدرنی طراحی گردد.

7) اتاق خواب شاهانه

اتاق خواب یک آپارتمان لوکس به تنهایی یک خانه کوچک محسوب می گردد که به این اتاق خواب ها مستر گفته می گردد. طراحی اتاق خواب مستر به گونه ای است که به طور معمول یک کلوزت، سرویس بهداشتی و … را به صورت مستقل دارا است. در بعضی از آرایه گری اتاق خواب های مستر امروزی از یک پارتیشن استفاده شده که در ابتدای فضای اتاق قرارگرفته و تخت خواب در پشت آن پنهان شده است.

این ایده برای مواقعی کاربردی است که شما فضای زیادی برای طراحی اتاق مستر دارید و درنتیجه دچار سردرگمی هستید و نمی دانید تخت خواب را به کجا تکیه دهید. وجود چنین پارتیشن مشکل شما را تا حد زیادی حل می نماید. این پارتیشن دید مستقیم به فضای داخلی اتاق خواب مستر را محدود می سازد و شما می توانید فضای مجاور آن را به طراحی کمد اختصاص دهید. از فضای بالای تخت نیز می توانید برای طراحی یک دکور زیبا بهره ببرید. توجه داشته باشید که نورپردازی این محدوده جلوه به کار رفته در دکوراسیون اتاق خواب را بیشتر و جذاب تر خواهد نمود.

8) کلوزت و لاندری روم

از فضاهایی که شاید بتوان گفت در سالیان اخیر از سبک ویلاهای غربی به خانه های ایرانی آمده اند می توان به کلوزت (اتاق لباس) و لاندری (رختشوی خانه) اشاره نمود. کلوزت معمولاً لوکس و زیبا ساخته می گردد و همه امکانات لازم برای نگهداری و تعویض لباس همچون آینه قدی و نورپردازی مناسب برای دیده شدن لباس بر تن را دارد.

لاندری روم در خانه فضایی خدماتی به حساب می آید و شست وشو و اتو کردن لباس ها در آن انجام می گیرد، اما همچنین می تواند طراحی شیک و دل نشینی داشته باشد. به دلیل فضای کوچک لاندری روم بهتر است از رنگ های روشن برای دیوارها ، کمدها و لوازم استفاده گردد و قفسه بندی بهینه ای انجام گردد و از فضای موجود نهایت استفاده صورت گیرد.

این مقاله از خبرنگارن موردپسند شما بود؟

منبع: هومینگ
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1336

به "به چه خانه هایی لوکس گفته می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چه خانه هایی لوکس گفته می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید