تایلند پایتخت خود را تغییر می دهد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تایلند احتمالا یک کشور دیگر در جنوب شرق آسیا خواهد بود که پایتخت خود را از بانکوک تغییر می دهد.

تایلند پایتخت خود را تغییر می دهد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این اقدام پس از آن مطرح شد که پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند به این مساله اشاره نمود که چنین اقدامی می تواند در دوران فعالیتش در این سمت امکان پذیر گردد.

تایلند با الهام دریافت از میانمار و برنامه های مشابه از سوی اندونزی قصد نموده تا پایتخت را از بانکوک تغییر دهد تا با چالش های رو به رشد شهری مقابله کند.

بانکوک هم مانند جاکارتا، اندونزی با جمعیت رو به رشد، آلودگی، افزایش سطح آب دریا و ترافیک زیاد روبه روست.

نخست وزیر تایلند در جریان سخنرانی در کنفرانس ارتباط تایلند با دنیا که 18 سپتامبر برگزار گردید، به دو گزینه جابه جایی پایتخت اشاره نمود و گفت: نخست این که باید شهری را بیابیم که برای این کار نه خیلی دور و نه خیلی گرانقیمت باشد و دوم اینکه، این اقدام باید به کاهش جمعیت در بانکوک منجر گردد.

او به این مساله نیز اشاره نمود که جابه جایی دولت به حومه های بانکوک می تواند به کاهش بار ترافیک و کاهش احتیاج به حمل و نقل به داخل و خارج از مرکز شهر یاری کند اما برای دستیابی به این هدف، تحقیقات جامعی احتیاج است.

این پیشنهاد چند هفته پس از آن مطرح شد که جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی اظهار داشت که پایتخت دولت به کالیمانتان شرقی یا بورنو اندونزی منتقل می گردد.

این نخستین باری نیست که ایده تغییر پایتخت تایلند مطرح می گردد. پیشتر تاکسین شیناواترا، نخست وزیر برکنار شده و در تبعید این کشور نیز چنین پیشنهادی را مطرح نموده و گفته بود که بهتر است پایتخت به استانی واقع در 100 کیلومتری بانکوک جابه جایی پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 620

به "تایلند پایتخت خود را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند پایتخت خود را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید