تایید ترکیب دو دارو برای درمان بیماری آسم

به گزارش تور ارمنستان ارزان، این دارو برای درمان یا پیشگیری از انقباض برونش (مسیر های هوایی باریک) و کاهش خطر حملات آسم در بیماران مبتلا به آسم 18 ساله و بالاتر استفاده می گردد.

تایید ترکیب دو دارو برای درمان بیماری آسم

این دارو بعلاوه اولین داروی تأیید شده در ایالات متحده است که حاوی کورتیکواستروئید استنشاقی است که به عنوان تسکین دهنده به جای کنترل نماینده علائم آسم تأیید شده است.

آسم یک بیماری طولانی مدت است که در آن مجاری هوایی ملتهب و باریک شوند. فردی که دچار حمله آسم می گردد ممکن است سرفه، خس خس سینه، احساس سفتی قفسه سینه و تنگی نفس داشته باشد.

قبل از تأیید، این سازمان، اثربخشی دارو را در کاهش حملات شدید آسم در یک مطالعه تصادفی با بیمارانی که آسم میانه تا شدید داشتند، ارزیابی کرد.

بیماران شرکت نماینده در این مطالعه به طور تصادفی از Airsupra یا فقط آلبوترول به تنهایی استفاده کردند. بیماران حداقل 24 هفته تحت درمان قرار گرفتند.

محققان مشاهده کردند بیماران بزرگسال تحت درمان با Airsupra در مقایسه با افرادی که فقط از آلبوترول استفاده می کردند، 28 درصد کاهش خطر حمله شدید آسم داشتند. Airsupra به وسیله دو استنشاق خوراکی دریافت می گردد.

طبق گفته سازمان غذا و دارو، بیماران نباید بیش از شش دوز، در مجموع 12 استنشاق، در یک دوره 24 ساعته استفاده نمایند. افرادی که دارای اختلالات قلبی عروقی، اختلالات تشنجی، پرکاری تیروئید، دیابت و عوارض کتواسیدوز هستند باید با احتیاط از دارو استفاده نمایند.

شایع ترین عوارض جانبی برای کسانی که Airsupra مصرف می کردند، سردرد، عفونت قارچی دهان، سرفه و مشکل در صحبت کردن بود.

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2540

به "تایید ترکیب دو دارو برای درمان بیماری آسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید ترکیب دو دارو برای درمان بیماری آسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید