توسعه شهرستان هشترود بدون مشارکت فعال مردم ناممکن است

به گزارش تور ارمنستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، امین امینیان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن نوروز، آن را نقطه اتصال فرهنگ و تمدن ایرانی با تمدن اسلام و تجلی گاه ارزش های والایی همچون صله ارحام، مهرورزی، تفکر، نوآوری، عشق، پاکی و تعاملات اجتماعی دانست.

توسعه شهرستان هشترود بدون مشارکت فعال مردم ناممکن است

وی گفت: این ایام بهترین فرصت برای پناه بردن به دامن طبیعت جهت تأمل و تعمق در اسرار آفرینش است.

امینیان گفت: متأسفانه بدخواهان در سال 97 یک جنگ مالی همه جانبه ای را جهت ناامید کردن مردم از نظام و کشور شروع کرد و در این راه از تمامی ابزارهای رسانه ای و روانی، تحریم و تهدید بهره جست اما خوشبختانه در سایه هوشمندی و صبر و تحمل مردم و کوشش شبانه روزی مسئولان این فشارها به میزان زیادی کنترل شد و همچنان که بزرگان نظام وعده نموده اند عمر روزهای سخت کوتاه بوده و به زودی به خاتمه خواهد رسید.

فرماندار هشترود ادامه داد: خوشبختانه در سطح شهرستان علی رغم وجود این فشارهای مالی در سایه کوشش های مسئولین و همراهی مردم عملکرد مناسب تری در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، مالی و اجتماعی به نسبت سال های قبل داشته ایم.

وی لازمه ادامه این روند در سال آینده را وجود اتحاد، انسجام و همدلی بین مردم دانست و گفت: پیروزی ما زمانی است که هیچ بازنده ای نباشد و این محقق نمی گردد مگر با اتحاد و همدلی مسئولین با مردم.

وی در ادامه به مجموعه اقدامات انجام شده در شهرستان در طول یکسال گذشته اشاره نمود.

امینیان خاطر نشان کرد: اتفاق و تحول عظیم بخش کشاورزی شروع عملیات اجرایی پایاب سد سهند با اعتباری بالغ بر 27.5 میلیارد تومان بود که در طی 9 ما آینده 1300 هکتار از اراضی پایاب سد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که تجربه مشارکت اهالی در عملیاتی کردن طرح در سطح استان و کشور در نوع خود منحصر به فرد است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش کشاورزی می توان از فرآیند تکمیل دو سردخانه با ظرفیت 5000 تن که طی روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید، خرید بالای 160 هزار تن گندم و پرداخت به موقع پول آن، ارائه تسهیلاتی بالغ بر 13 میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی بمنظور خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تکمیل 3 واحد پرورش ماهی با ظرفیت سالانه 60 تن در سال که آماده بهره برداری در روزهای آینده می باشد، صدور مجوزهای لازم برای احداث دو واحد دامداری 1000 راسی و 2000 راسی به عنوان طرح هایی که در سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته یا درمرحله انجام است، نام برد.

امینیان در ادامه به اقدامات انجام شده در بخش صنایع و معادن شهرستان طی یکسال گذشته اشاره نمود که از آن جمله می توان موارد زیر را نام برد.

وی به افتتاح کارخانه فولاد دقیقی، انجام مراحل نهایی بهره برداری از پالایشگاه ارکان پارس با قابلیت تولید 6 محلول صنعتی، کلنگ زنی بزرگترین کارخانه فولاد بخش خصوصی با ظرفیت تولید 1 میلیون تن در سال در دهه فجر و با حضور استاندار، انجام مراحل نهایی راه اندازی واحد کنسانتره معدن مس قاضی کندی با قابلیت تولید مس 25 درصدی و با سرمایه گذاری بالغ بر 40 میلیارد تومان و انجام اقدامات لازم بمنظور راه اندازی واحد تولید معدن مرمر سبز کریم آباد اشاره نمود.

فرماندار هشترود گردشگری را دیگر حوزه ای معرفی کرد که اقدامات قابل توجهی طی سال گذشته در آن انجام شده و گفت: در این حوزه از جمله اقدامات می توان به تبدیل قلعه ضحاک به پایگاه ملی و ساماندهی راستا منتهی به قلعه و کوشش برای ثبت جهانی آن، انجام اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره ماهی گیری در شهرستان در 24 و 25 خردادماه سال آینده بمنظور معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری شهرستان، پرداخت تسهیلات لازم برای ایجاد دو واحد بوم گردی در سطح شهرستان، و در نظر دریافت اعتباری بالغ بر 5.5 میلیارد تومان بمنظور ساماندهی محوطه مسجد جامع اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 415

به "توسعه شهرستان هشترود بدون مشارکت فعال مردم ناممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه شهرستان هشترود بدون مشارکت فعال مردم ناممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید