جاذبه های گردشگری چین ، پارادوکس مدرن و کهن

به گزارش تور ارمنستان ارزان، اکثر مردم دوست دارند تا در سفرهای جهانگردی خود طعم گردش در انواع جاذبه های گردشگری را بچشند؛ اعم از تاریخی و هنری و فرهنگی و جاذبه های مدرن و... . اما کشور یا شهرهایی که همه این جاذبه ها مخصوصا جاذبه هایی که پارادوکس یکدیگر می باشند مثل جاذبه های گردشگری تاریخی و مدرن را با هم داشته باشند کم می باشد. اگر هوادار چنین کشور و شهرهایی می باشید که تجربه های گوناگون را در آخر سفر در کنار یک دیگر بچینید و نهایت لذت را ببرید، می توانید به کشور چین سفر کنید. جاذبه های گردشگری چین کم نیست و چین در واقع نماد خوبی برای نمایش انواع لذت ها در زمینه غذاهای لذیذ، مکان های دیدنی، فرهنگی متمدن و همچنین گوینده ماهری در بیان حوادث باستانی این منطقه از کره خاکی می باشد. برای اثبات این قضایا کافی است تا در این مقاله با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای تماشای زیباترین جاهای چین...

جاذبه های گردشگری چین ، پارادوکس مدرن و کهن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

تاریخچه کشور چین

نام دیگر این کشور جمهوری خلق چین نام دارد. موقعیت این کشور نیز در بخش شرقی قاره آسیا به ثبت رسیده است. همان گونه که می دانید چین لقب پر جمعیت ترین کشور را در کل جهان از آن خود نموده است. مساحت کشور چین به قدری است که باعث شده تا این کشور را به عنوان دومین کشور از نظر مساحت در جهان بشناسند. در سواحل رودی به نام رود زرد در این کشور در گذشته های بسیار دور تمدنی پا به عرصه گذاشت که امروزه باعث شده تمدن چین، در لیست کهن ترین تمدن های تاریخ قرار بگیرد. اولین حکومت و پادشاهی که بر این کشور سایه افکند، قدمتش به 2 هزار سال پیش باز می گردد که این حکومت تحت عنوان دودمان شیا شهرت یافت. کشور چین از گذشته تا به امروز پیشرفت های چشم گیری را داشته است؛ به گونه ای که باعث شده در عصر معاصر به آن لقب دومین وارد نماینده کالا و بزرگ ترین صادر نماینده کالا را اختصاص دهند. این کشور بزرگ ترین ارتش دائمی در جهان را اختیار نموده است و دارای سلاح هسته ای می باشد. این کشور در زمینه هایی اعم از سیاسی و اقتصادی و... یک ابر قدرت نام گرفته است.

مبالغ پرداختی در سفر به چین

- هزینه های خورد و خوراک: به هر کشوری که سفر کنیم حداقل در روز باید 3 وعده از غذای آن جا تغذیه کنیم. این تغذیه هزینه هایی در بر دارد. در سفر به چین می توانید هم از غذای خوشمزه و ساده و هم غذای معمولی و یا لاکچری نهایت لذت را ببرید. چنان چه بودجه در نظر گرفته شده برای غذا در سفر کم می باشد، به راحتی و به سرعت می توانید غذاهایی را تحت عنوان نودل و... در این کشور با قیمتی بسیار ارزان تهیه نموده و لذت ببرید. اگر دوست دارید که طعم غذای حد وسط این کشور را نیز بچشید می توانید از رستوران هایی بهره ببرید که غذاهای معمولی را در خدمت گردشگران می گذارند. قیمت این غذاها معمولا در رنج 7 دلار می باشد. اگر هم که بودجه زیادی را برای غذا کنار گذاشته اید، رستوران هایی لوکس با غذاهایی بی نظیر در انتظار شما می باشند. در سفر به چین حتما طعم غذاهای محلی و مخصوصشان را امتحان کنید. از این غذاها می توان به کانگ یو بینگ، اردک پکینگ، یو شیانگ روسی، دونگ پو و لازی جی و... اشاره کرد.

هزینه اقامت

یکی دیگر از هزینه های اجباری در یک سفر هزینه اسکان می باشد. باز هم با توجه به بودجه ای که همراه خود دارید، می توانید به اقامتگاه مورد نظر خود دست پیدا کنید. اگر به اقامت در خوابگاه علاقه دارید، می توانید با پرداخت 6 دلار در یکی از خوابگاه های این کشور اقامت کنید. شهری به نام هنگ کنگ در بین دیگر مناطق چین از رنج قیمت های بالاتری برخوردار است که هتل هایش از حداقل قیمت 33 دلار برای رزرو یک اتاق برای یک شب آغاز می شوند. چنان چه در پکن باشید و به دنبال اقامتگاهی مناسب و ارزان بگردید می توانید سوئیت و یا اتاق هایی را اجاره کنید که تنها خودتان حق استفاده از آن را داشته باشید و برای هر شب اقامت در آن مبلغی حدود 20 الی 30 دلار را پرداخت کنید. اگر هم بودجه زیادی را برای اسکان خود در نظر گرفته اید که می توانید در هتل هایی شیک و لاکچری با پرداخت مبلغ بیشتر از امکانات ویژه ای برخوردار شوید. از این هتل ها می توان به هتل های گرند میلینیوم واقع در پکن، ونیز واقع در کوانجو، سوئیس واقع در پکن، دیزلی لند واقع در هنگ کنگ و... اشاره کرد.

هزینه جا به جایی در سفر

با شنیدن نام کشور چین، برای همه مردم بزرگی و وسعت این کشور تداعی می گردد و برای گردشگران نیز با تداعی شدن این مورد، مشغله ای تحت عنوان جا به جایی در این کشور ذهنشان را درگیر خواهد نمود. ولی هیچ جای نگرانی و درگیری ذهنی وجود ندارد! در این کشور اتوبوس های بسیاری را خواهیم دید که در طی روز مسافران زیادی را با مبلغی در رنج 25 الی 50 دلار درون شهر جا به جا می نمایند. این اتوبوس ها در هر ساعت حدود 3 دلار را برای جا به جایی مسافران اخذ می نمایند که مبلغی به صرفه می باشد. در این کشور چنان چه شهر مورد نظر از شهر های بزرگ مصوب می شد، امتیازی را در سفر به آن خواهید داشت که این امتیاز شامل هزینه حمل و نقل با تاکسی یا وسایل نقلیه دیگری که در زیر زمین فعالیت می نمایند می باشد و حدود یک دلار و گاهی نیز کمتر گزارش شده است!!

جاذبه های گردشگری چین

بعد از کسب آگاهی از قیمت انواع هتل و خورد و خوراک و حمل و نقل در این کشور وقت آن رسیده تا با جاذبه های گردشگری چین و زیباترین جاهای چین آشنا شده و طعم واقعی سفر و خوش گذرانی را در کنار انواع جاذبه های آن دریابیم.

دیوار معروف چین

تمام جهان نام دیوار چین و علت شهرت آن را می دانند. این دیوار یکی از زیباترین جاهای چین و پر از لذت در جهان است که هر زمان به آن سفر کنیم سیل عظیم گردشگران در آن توجه ما را به خود جلب خواهد نمود. این دیوار لقب طولانی ترین سازه مهندسی در کل جهان را بر روی خود نگه داشته است که در زمینه نظامی در گذشته از آن استفاده می کردند. قدمت این دیوار به قرن 5 تا 8 قبل از میلاد مربوط می گردد. طول این دیوار با عظمت، 7000 کیلومتر به ثبت رسیده است که باعث شده نام آن در لیست جاذبه های گردشگری چین و میراث جهانی به چشم بخورد. در این کشور تورهایی لذت بخش یافت می شوند که بسته به خواسته گردشگران چندین پیشنهاد را در پیش روی شما خواهند گذاشت که این پیشنهادات در واقع مدت زمان تورهایی است که به دیوار چین مربوط می گردد. گردشگرانی که به این کشور سفر می نمایند لذت بودن در کنار این شگفتی جهان را نباید از دست بدهند؛ چرا که بیشتر خاطرات در سفر به این کشور به گردشگری در این منطقه مربوط می گردد. بسته به بودجه و مدت زمان مورد علاقه از تورهای این دیوار بهره ببرید.

شهر زیبای پکن در چین

پکن در اصل پایتخت کشور چین می باشد که به عنوان یکی از پرجمعیت ترین شهرها در سراسر جهان نیز شناخته می گردد. این شهر عنوان مرکز آموزشی و فرهنگی و سیاسی کشور را به خود اختصاص داده است. فرودگاهی که در این شهر به چشم می خورد در واقع دومین فرودگاه شلوغ در جهان می باشد که با نام فرودگاه بین المللی پکن در بین مردم رواج دارد و مشهور است. قدمت این شهر 3000 ساله یکی دیگر از دلایل شهرت آن می باشد که با این حال شهری باستانی اما پیشرفته است! جاذبه های گردشگری چین در این شهر عبارت اند از: شهری به نام شهر ممنوعه، میدان Tian`anmen، مراکز خرید جذاب و فوق العاده، معبدی به نام بهشت و... . لذت گردش در این شهر پر رمز و راز را در سفر به این کشور از دست ندهید. ناگفته نماند که دیوار معروف چین نیز در این شهر دیده می گردد.

میدانی بزرگ به نام Tian`anmen

همان طور که در بالا ذکر شد، موقعیت این میدان توریستی در شهر پکن می باشد و از زیباترین جاهای چین است. برخلاف تصور اکثریت این میدان یک میدان عادی نیست؛ چرا که در دل خود بسیاری از جاذبه های گردشگری چین را در پکن را جای داده است. از این جاذبه های گردشگری لذت بخش می توان به برجی با همین نام، موزه ای ملی و تالاری بزرگ به نام تالار مردم و سازه یادبود قهرمانان مردم و البته Mao Zedong اشاره کرد. این میدان بزرگ ترین میدان در جهان شناخته شده است که همین مورد باعث شده تا به یکی از جاذبه های گردشگری چین و پکن تبدیل گردد. پل جین شوی و دیوار سرخو مجلس چین نیز در اطراف این میدان به چشم می خورند. از این میدان در گذشته های دور به عنوان دروازه ای برای شهر ممنوعه استفاده می شد. نام این میدان به معنای میدان آرامش آسمانی می باشد که با قدم زدن در جای جای آن معنی این میدان برای ما تداعی و اثبات خواهد شد. لذت دیدن مجموعه ای تاریخی در شهر پکن می تواند لذتی تکرار نشدنی در طول سفر باشد.

شهر هنگ کنگ در چین

موقعیت این شهر زیبا در جنوب کشور چین به ثبت رسیده است. این شهر در زمینه تجاری و اقتصادی در قاره آسیا و حتی در جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در خصوص گذشته این شهر جزیره ای می توان گفت که به مدت 99 سال تحت سلطه امپراطوری بریتانیا بود که در سال 1997 این شهر زیر سایه حکومت جمهوری چین رفت. گویش های موجود در هنگ کنگ انگلیسی و چینی می باشد ولی زبانی که در بین ساکنان این منطقه ترویج شده است در واقع نوعی زبان چینی است که به کانتونی شهرت دارد. با قدم زدن در دل این شهر برج های مرتفعی چشممان را مسحور بلندی و زیبایی خود می نمایند که همین ساختمان ها نام شهر آسمان خراش ها را به هنگ کنگ تقدیم نموده اند. لذت و تفریح را در هزارتوی جاذبه های گردشگری چین در این شهر نظیر خیابان هایی با سبک قدیم و معابدی کهن و پرقدمت و مراکز خریدی فوق العاده تجربه کنید.

شهری تاریخی در چین به نام Xian

کمی گشت و گذار در بین جاذبه های گردشگری چین و دل شهری باستانی در این سفر می تواند حال و هوای منحصر به فرد و لذت بخشی را به گردشگران ببخشد. در این شهر شما می توانید با بازدید از زیباترین جاهای چین و جاذبه های گردشگری تاریخی و کهنی مثل دیوار معروف شهر، ارتشی به نام Terracotta و سبک های مختلف و خارق العاده معماری در مناطق مختلف این شهر خاطراتی جاودانه و لذت بخش را در دفترچه خاطرات سفر به چین به ثبت برسانید. در خصوص موقعیت این شهر نیز می توان گفت که در بخش شمال غربی چین به ثبت رسیده است و یکی از قطب های اصلی تاریخی در این کشور به شمار می رود. لذت تاریخی این مکان را به دیگر لذت های تاریخی در این کشور اضافه کنید.

شانگهای؛ لذت تماشای شهری شلوغ در دل چین

خود را برای دیدن یکی دیگر از شلوغ ترین، زیباترین جاهای چین و پر هوادارترین شهرهای این کشور آماده کنید. یکی از شهرهایی که در سراسر جهان به پیشرفت روز افزون شهرت یافته است، همین شهر می باشد که با قدم زدن در جای جای آن به راحتی این قضیه برایمان اثبات خواهد شد. همان گونه که می دانید توکیو اولین شهر بزرگ در جهان می باشد که لقب بزرگ ترین شهر بعد از توکیو به شانگهای می رسد. در چین به عنوان یک بندر حائز اهمیت از شانگهای یاد می گردد. این شهر طولانی ترین مترو در جهان را در خود جای داده است که 337 ایستگاه و 14 خط را از آن خود نموده است. از امتیازات و گذشته درخشان این شهر می توان به تشکیل شدن حزب معاصر چین در این شهر اشاره کرد. اگر به این کشور سفر کردید، حتما به باغ های لذت بخش و سرشار از چشم انداز های فوق العاده باغ های YuYuan سر بزنید. رودخانه ای که از دل این شهر عبور می نماید آن را به دو قسمت تبدیل نموده است. عده زیادی از مردم شانگهای را با نام نیویورک شرق نیز می شناسند که این نام به علت شباهت عجیب و زیاد آن به نیویورک می باشد. نقش اصلی در زمینه تجارت چین را شانگهای بر عهده گرفته است.

تجربه ای متفاوت در رودخانه Li

برای لذت بردن از زیباترین جاهای چین و یکی از شگفتی های آبی جهان به این رودخانه 272 مایلی در چین سفر کنید. این رودخانه خود به تنهایی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که هر کدام به نحوی زیباییش را به رخ طبیعت و گردشگران می کشد. موقعیت این رودخانه در Xian می باشد. به عبارتی دیگر از گویلین آغاز شده و تا یانگ شو ادامه دارد. در تمام جهت این رودخانه شما شاهد تم متشکل از تپه های سرسبز و غار های پر رمز و راز و جاذبه هایی دیگر نظیر اسکله ای به نام Yangdi و Guilin خواهید بود. آب های این رودخانه در واقع لذت تماشای ابر ها و چشم انداز های اطراف را در آیینه خود به گردشگران هدیه می دهند. برای لذت بردن از این چشم انداز رویایی و افسانه ای کافی است تا با سوار شدن بر کشتی کروز سفر آبی 4 ساعته ای را تجربه کنید.

شهر تاریخی ممنوعه

این شهر یکی از زیباترین جاهای چین و ماهرترین گوینده ها در بیان تاریخ چین می باشد که هر ساله عده زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می نماید و اتفاقاتی از نیاکان و گذشتگان این شهر و کشور را بازگو می نماید. معماری که در این شهر از جنس چوب به چشم می خورد لقب بهترین معماری چوبی در جهان را به خود اختصاص داده است. احداث این شهر 14 سال به طول انجامید. در سال 1924 این شهر را به عنوان موزه ای برای بازدید بومیان و گردشگران در این کشور انتخاب نموده اند که توانسته به خوبی این نقش را در بین دیگر جاذبه های گردشگری تاریخی ایفا نماید. وسعت این شهر 72 هکتار به ثبت رسیده است. در هر یک از دیوار های این شهر دروازه ای دیده می گردد که حال و هوای خاصی را به این مجموعه اهدا نموده است. معماری این دیوار های شهر به گونه ای است که در برابر توپخانه ای که در زمان حکومت ادوار گذشته در زمان جنگ استفاده می شد، به خوبی از شهر محافظت می کردند و آسیبی نمی دیدند. دیدن یادگاری های گذشته های دور در این مکان می تواند به لذت سفر به چین بیفزایند.

ارتشی به نام Terracotta

نام دیگر این ارتش پیروز در چین لشکر سفالین می باشد. سربازهایی از جنس سفال که در این مکان به چشم می خورند در علم باستان شناسی این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردارند. سربازان سفالی که در این منطقه دیده می شوند در گذشته های دور نقش پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان را ایفا می کردند. با پرسه زدن در لا به لای این مجسمه به تفاوت آن ها پی خواهیم برد که هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند و این خود از شگفتی های این جاذبه محسوب می گردد که همین امر نیز بخشی از شهرتش را تشکیل می دهد. یکی دیگر از ویزگی های این مجسمه های سفالی این است که اندازه واقعی این سربازان را نمایش می دهد و باعث شده تا حال و هوای این منطقه منحصر به فرد باشد. حتما از این معدن لذت و زیبایی دیدن کنید که خالی از لطف نخواهد بود!

گردشگری در جاده تاریخی ابریشم

زیباترین جاهای چین را که تا این جا برایتان توصیف کردیم، جنبه تاریخی و باستانی داشتند، ولی جاذبه ای به نام جاده ابریشم در این کشور وجود دارد که از شهرت جهانی و خاصی برخوردار است و دیدن آن از واجبات سفر به چین می باشد. این جاده واصل منطقه ای به نام Chang`an به ایتالیا و رم می باشد. از این جاده در ادوار گذشته در زمینه تجاری استفاده می شد. لقب این جاده تا قرن 15 میلادی، بزرگ ترین شبکه تجاری جهان بود. نام این جاده توسط فردی به نام فردیناند ریختوفن که در زمینه جغرافیا فعالیت بسیاری داشت، انتخاب شد که دلیل این نام گذاری حمل ابریشم در این جاده بود. لذت تماشای منطقه ای با شهرت جهانی را در لیست زیباترین جاهای چین در این سفر بگنجانید. قدمت این جاده بیشتر از 2000 سال تخمین زده شده است.

نهایت لذت در کوه های معروف Karst

این کوه ها در طول سفر آبی به رودخانه لی توجهتان را به خود جلب خواهند کرد. لذت بخش بودن و خارق العاده بودن چشم اندازهای این کوهستان به حدی است که نمی توان در قالب کلمات توصیف کرد. تماشای منظره ای بی نظیر از طبیعت کوهستانی در هزارتوی زیباترین جاهای چین و جاذبه های گردشگری تاریخی بسیار لذت بخش و نشاط آور است و به میزان زیادی می تواند خستگی جسمی و روحی شما را از پرسه زنی در دل تاریخ پر رمز و راز این کشور تا حد زیادی کاهش دهد. تماشای این منطقه از چین را به شدت توصیه می کنیم.

تبت: منطقه ای متفاوت

نام دیگر این منطقه بام جهان می باشد که در بین گردشگران از شهرت خاصی برخوردار است. این منطقه در گذشته های دور به عنوان یک کشور جدا برای خود فعالیت می کرد که موقعیت آن در بخش غربی چین واقع شده است. این منطقه در سال های 1950 تا 1951 به جمع شهر های چین پیوست و ازتوابع این کشور شد. مساحت این منطقه 2400000 کیلومتر مربع به ثبت رسیده است. شهری به نام لهاسا در تبت به عنوان پایتخت این منطقه انتخاب شده بود. دو مذهب را در بین بومیان این منطقه شاهد خواهیم بود که این دو دین شامل بوداگری و دینی به نام بون می گردد. بیشتر بومیان این منطقه در بخش جنوب و شرق آن پراکنده شده اند. این نکته را نیز در خاطر داشته باشید که برای گشت و گذار و لذت بردن در این منطقه مملو از جاذبه های گردشگری باید مجوز مربوطه را همراه خود داشته باشید.

Mogao؛ مجموعه ای از غارهای دیدنی

نام این غار موگای بوده و از زیباترین جاهای چین است و موقعیت آن نیز در بخش جنوب شرقی منطقه ای به نام دان هوانگ به ثبت رسیده است. نام دیگر این جاذبه دیدنی و لذت بخش، خانه غار های هزار بودا می باشد. غار گردی پس از جاذبه های تاریخی بسیار دلنشین و خاطره انگیز خواهد بود. برای بهتر درک کردن موقعیت این غار می توان گفت که در جاده ابریشم، این مجموعه زیبایی خود را به رخ طبیعت باستانی این کشور می کشد. غارهایی که در سال 366 میلادی در این منطقه به عنوان اولین غار به وجود آمد، در زمینه پرستش و عبادت افراد بودایی فعالیت می کرد. نام این غارها در لیست میراث جهانی سازمان یونسکو به چشم می خورد که ثبت این صندلی در سال 1987 میلادی رخ داد. این غارها هم اکنون به عنوان مکان و منطقه ای فرهنگی مشهور می باشند.

Potala؛ کاخی از جنس چوب و سنگ

این کاخ در واقع در ادوار گذشته عبادتگاه بوداییان و خانه فردی به نام دالایی لاما بوده است. موقعیت این جاذبه در لهاسا می باشد که همان گونه که در بالاتر اشاره کردیم این منطقه در تبت قرار گرفته است. با گشت و کذار در این مکان اتاق هایی توجهمان را جلب خواهد نمود که آمارشان به بیش از 1000 عدد گزارش شده است. عناصر سازنده این کاخ قصر سرخ و قصر سفید و بناهایی متصل به این ها می باشد که نمایی خاص را به این مکان داده اند. برای بهتر درک کردن این جاذبه این گونه زیباتر است که بگوییم این کاخ در عصر معاصر به عنوان موزه ای پر هوادار در حال فعالیت می باشد که می تواند خاطراتی جاودانه و لذت بخشی را برای هر گردشگری رقم بزند. نام این موزه یا کاخ در سازمان جهانی یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. دیدن این موزه را در لا به لای دیگر جاذبه های چین بگنجانید.

سخن آخر

همان گونه که در مقاله خواندید، چین کشوری پر جمعیت و مهد انواع جاذبه های گردشگری لذت بخش می باشد. افراد ماجراجو سفر به این کشور را باید از واجبات زندگی خود بدانند؛ چرا که در دل این کشور اسرار زیادی نهفته است که کشف آن ها پرده از حقایق بسیاری را کنار خواهد زد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 648

به "جاذبه های گردشگری چین ، پارادوکس مدرن و کهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری چین ، پارادوکس مدرن و کهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید