جنگ های ترکیه با نام هایی امیدبخش!

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ارتش ترکیه عملیات نظامی بزرگی را در شمال سوریه با عنوان چشمه صلح کلید زد، پیش از آن نیز این کشور در سال 2018 عملیات شاخه زیتون را علیه کردهای ساکن عفرین سوریه انجام داده بود.این جنگ ها به رغم رمزهایی صلح جویانه اما ماهیتی خشونت طلبانه دارند.

جنگ های ترکیه با نام هایی امیدبخش!

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عملیات نظامی بزرگتری که ارتش ترکیه در تاریخ معاصر خود خارج مرزهای این کشور انجام داد، مربوط به سال 1974 در قبرس شمالی (بخش ترک نشین) است، آنکارا آن عملیات را آتیلا نامیده بود، آتیلا نام حمله آخرین رهبر قوم هون بود.

عملیات آتیلا اسم رمز عملیات ارتش ترکیه در حمله به قبرس در سال 1974 بود که به تقسیم این کشور جزیره ای به دو بخش یونانی و ترک نشین (قبرس شمالی) منجر شد

آتیلا در قرن سوم میلادی امپراتوری روم را شکسته داد و آن را مجبور کرد مالیات پرداخت کند، او فردی خشن و بی رحم شناخته می شد.

اسامی عملیات های ارتش ترکیه در خارج از مرزهای این کشور در دوره حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان تغییر بزرگی نموده اند، در دو نمونه آخر اسامی عملیات ها دارای رمزی امیدبخش، صلح جویانه و محبت آمیز بر خلاف عملیات آتیلا هستند که نماد خشونت، بی رحمی و تحکم بود.

اسامی دو عملیات آخر ترکیه به شکلی هستند که به نظر می رسد نه برای جنگی تمام عیار با سلاح های سنگین و جنگنده های اف 16 بلکه مربوط به طرح هایی خیرخواهانه و یا عملیات یاری های بشرمحبت آمیز هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 766

به "جنگ های ترکیه با نام هایی امیدبخش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ های ترکیه با نام هایی امیدبخش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید