تور ترکیه ارزان: تور ترکیه، تور محبوب ایرانی ها

به گزارش تور ارمنستان ارزان، وب سایت سالیان سفر، به ارائه انواع تورهای خارجی و داخلی مقرون به صرفه قیمت با برترین پشتیبانی پرداخته است.

تور ترکیه ارزان: تور ترکیه، تور محبوب ایرانی ها

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

آمار استقبال جهانگردان ایرانی از تور ترکیه شگفت انگیز است!

تور ترکیه با وجود ناآرامی های سیاسی هنوز در جاده توریسم و جهانگردی یکه تازی می نماید؛ چنان که بر حسب آمار و ارقام رسمی در سال 2018 میلادی یکی از پر بازدیدترین کشورهای خاورمیانه بوده است!

از این میان، با در نظر آوردن نوسانات ارزی، نزدیک به یک میلیون از بازدیدنمایندگان ترکیه را جهانگردان ایرانی تشکیل می دهند که برای گذران تعطیلات این کشور را انتخاب نموده اند. با تکیه بر این آمار و ارقام می توان ادعا کرد تور ترکیه اگر نه محبوب ترین، بلکه لااقل یکی از محبوب ترین تورهای خارجی در نزد ایرانیان است.

اما چرا تور ترکیه تا به این مقدار برای جهانگردان ایرانی مجذوب نماینده است؟ چه چیز آن را از دیگر کشورها پیش انداخته و در چشم ایرانیان جلوه ای خاص بدان بخشیده است؟

چرا تور ترکیه محبوب ترین تور خارجی در میان ایرانی ها است؟

عوامل متعددی در محبوبیت تور ترکیه نزد خارجی ها، به خصوص جهانگردان ایرانی، نقش ایفا می نمایند. این عوامل حاصل زیر ساخت های اجتماعی و مالی و فرهنگی به شمار می فرایند؛ مواردی که امروز از ترکیه یک قطب جهانگردی در خاورمیانه و دنیا ساخته اند.

جاذبه های جهانگردی

ترکیه همه آن چه که یک کشور می تواند برای جذب جهانگرد طراحی کند و سامان ببخشد را یک جا با هم دارد؛ سواحل درخشان، بازارهای لوکس و شبانه، آیین ها و مراسمات سنتی، سرگرمیات ریز و درشتِ بکر و نوین و غیره. سیاست گذاری ترکیه مبنی بر جمع آوری همه ظرفیت های جهانگردی و بعلاوه سامان دهی این ظرفیت ها در کار رونق تور ترکیه تأثیر به سزایی داشته است. ترکیه نه تنها در احیای ظرفیت های جهانگردی کوشیده است بلکه با پدید آوردن امکانات مدرن پا به پای غول های جهانگردی قدم بر می دارد و پیش می رود.

قیمت ارزان

تور ترکیه ارزان است؛ فرقی نمی نماید که آن، تور ترکیه هوایی باشد یا زمینی! سفر به ترکیه عمدتا بسیار ارزان تر از دیگر تورهای خارجی تمام می گردد. حتی همین حالا هم که ما ایرانی ها به خاطر مسائل ارزی با چالش های مالی روبرو هستیم، تور ترکیه چه در حمل و نقل و چه در گشت و گذار و خورد و خوراک، به واسطه استفاده از ترفندهایی همانند تور لحظه آخری ترکیه ، برایمان مالی تر است و تازه این تنها به ایرانیان محدود نمی گردد.

بسیاری از اقشار میانه کشورهای اروپایی ترکیه را برای عوض کردن آب و هوا انتخاب می نمایند چرا که گاه قیمت تور ترکیه لوکس حتی در مقایسه با سرگرمیات کشور خودشان به صرفه تر است. آمار و مشاهدات نشان می دهد که سیاست ترک ها در قیمت گذاری یکی از عوامل بسیار مهم محبوبیت تورهای این کشور است.

مشابهت های فرهنگی

کافی است که به خیابان های جزایر کوچکی همانند مارماریس پا بگذارید تا ببینید چگونه یک مسلمان آسیایی در کنار یک مسیحی استرالیایی قدم می زند و هم زمان از فرهنگ بکر ترکیه و غذاها و آیین هایی که ریشه در همین فرهنگ دارند، لذت می برد. هم نشینی جهانگردانی از اقصی نقاط دنیا در یک جغرافیای ریشه دار از جادوهای تور ترکیه است.

جهانگردان ایرانی اما به واسطه قرابت های فرهنگی با این کشور بیش از مردمان هر کشوری به ترکیه هجوم می آورند و از این شباهت ها و تفاوت ها لذت می برند.

هزینه تور ترکیه ، مشابهت های فرهنگی، جاذبه های جهانگردی و بعلاوه امکاناتی مثل هتل ها و سهولت رفت و آمد باعث محبوبیت تور ترکیه در میان جهانگردان ایرانی شده است.

ایرانی ها بیشتر به کدام شهرهای ترکیه سفر می نمایند؟

اگر سفرهای کاری و حرفه ای را کنار بگذاریم، در چهار ماهِ ابتدایی سال 2018 میلادی 820 هزار نفر ایرانی برای سرگرمی به ترکیه سفر نموده اند. اما کدامیک از تورهای ترکیه بیش ازپیش مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته است؟ در زیر سه تور محبوبِ ایرانیان در ترکیه را جدا کردیم و پیش روی شما گذاشتیم. مرور مزیت ها و مجذوب نمایندهیت ها هر یک از این تور ها به تصور ما از محبوبیت تور ترکیه در ایران یاری خواهد نمود.

تور آنکارا

آنکارا یکی از بزرگ ترین منطقه ها توریستی ترکیه به شمار می رود؛ خاکی که آتاتورک در آن آرمیده و مسجد قوجاتپه بر پهنایش بنا شده است. تور آنکار با بیش از بیست جاذبه جهانگردی هر ساله از میلیون ها جهانگرد ایرانی و خارجی پذیرایی می نماید. آب و هوای آنکارا قاره ایست؛ زمستانش پر برف و باران و تابستانش گرم و خشک. اما آنکارا تنها به خاطر جاذبه های جهانگردی اش گل سر سبد ترکیه نیست. آنکار مرکز سیاسی ترکیه و مجمع اقوام گوناگون نیز است.

در تور ترکیه سال 98 نیز آنکار چه به صورت پکیج و چه در حالت تک مقصدی همیشه گزینه برجسته و مطلوب سفر جهانگردان به شمار میرود.

تور استانبول

مگر می گردد از یک تور ترکیه پنج ستاره حرف زد و استانبول را نادیده گرفت. استانبول در میان همه شهرها و جزایر ترکیه از سرآمدان جهانگردی ترکیه است؛ شهری که حقیقتا فرهنگ و تمدن ترکیه را نمایندگی می نماید و به واسطه بافت مدرن و سنتی اش دل جهانگردان تور ترکیه را می برد. استانبول بعلاوه مرز میان اروپا و آسیا در تنگه بسفر و قطب مالی اصلی ترکیه نیز است.

تور بدروم

تور بدروم همانند تور باتومی در گرجستان، در میان جهانگردان ایرانی و خارجی طرفداران بسیار زیادی دارد. این بندر شهری در جنوب ترکیه، در احاطه آب های دریای اژه و از پاهای ثابت تور ترکیه است. جهانگردان بدروم برای آرام گرفتن در سواحل دریای اژه و استفاده از بازی های مجذوب نماینده و هیجان آور انتخاب می نمایند.

امروزه آژانس های مسافرتی بسیاری همانند شرکت سالیان سفر در ثبت نام تور ترکیه فعالیت دارند؛ تور ترکیه رفت و برگشت، تور ترکیه با هواپیما، تور ترکیه لوکس و غیره.

منبع: کجارو / saliansafar.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2359

به "تور ترکیه ارزان: تور ترکیه، تور محبوب ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: تور ترکیه، تور محبوب ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید