خانه گوا، موزه ای با سبک نوین معماری هند و پرتغال

به گزارش تور ارمنستان ارزان، گوا را چگونه توضیح دهیم تا حق مطلب ادا گردد؟ گوا فقط یک شهر ساحلی نیست. تاریخ گوا را در برگرفته است. در واقع اولین برخورد شرق و غرب در گوا رخ داد. اگر بخواهیم واضح تر صحبت کنیم، اگر چه گوا پیش از تصرفش به دست امپراتوری پرتغال دارای فرهنگ غنی و پر باری بود، این برخورد به ایجاد فرهنگ، هنر و معماری جدید و بی نظیری شد. بله درست است. این بار سراغ موزه خانه گوا (Houses of Goa Museum) می رویم تا صحبتی از معماری هندو پرتغالی نموده باشیم و هم از فعالیت های موزه شما را آگاه کنیم. مجموعه گردشگری خبرنگاران همیشه در حال ارائه خدمات تور گوا به گردشگران است. با مراجعه به وب سایت اقدام به خرید تور گوا خبرنگاران نمایید یا با شماره تلفن 8540-021 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما در مراحل خرید هدایت بفرمایند. با ما همراه باشید.

خانه گوا، موزه ای با سبک نوین معماری هند و پرتغال

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

تاریخچه مختصر موزه خانه گوا

گوا در نتیجه تاثیرات دو فرهنگ غربی و شرقی تاریخ منحصر به فردی از خود برای امروزیان به ارمغان گذاشته است. تصرف این سرزمین توسط امپراتوری پرتغال به مدت 450 سال باعث ایجاد سبک معماری نوینی در طی سال ها شد. از ادغام دو هنر هندی و پرتغالی بناهای بسیاری باقی مانده است. یکی از این بنا ها موزه خانه گوا نام دارد. چه چیزی این خانه را خاص می نماید؟ طراح و معمار خانه گوا می گوید: وقتی پرتغالی ها گوا را به استعمار خود در آوردند، سبک معماری خود را نیز با خود به همراه آوردند و سعی کردند بر روی فرهنگ و هنری غنی گوا تاثیر خود را به جای بگذارند. در نتیجه این ادغام پدیده ای کاملا نو ظهور پیدا کرد. آن چه که در گوا به عنوان معماری خانه می بینید نه در پرتغال و نه در هیچ جای دیگر جهان می توانید مشاهده کنید.

این معمار نیز باور دارد که: این سبک معماری سبک معماری اهالی گوا است. اهالی گوا به دنبال یک هویت جدید بودند به همین دلیل به سوی معماری روی آوردند تا به فراوری سبکی که تا به آن موقع در هیچ جایی دیده نشده بود بپردازند. هدف از این موزه نمایش دادن تاریخ فرهنگی و معماری منطقه به بازدید نمایندگان و گردشگران است.

ویژگی های معماری موزه خانه گوا

میراث قابل توجه و منحصر به فرد دوره استعمار گوا کاملاً سوء تفسیر شده است و به عمد نادرست بیان می گردد. معمول ترین خطایی که می توان شاهد بود این است که معماری این ایالت کوچک هند را صرفا معماری اروپایی پرتغالی دید. درست است که بسیاری از جنبه های هند توسط عده کثیری از اروپایی ها برنامه ریزی، ساخت و دیکته شده اند. اما در گوا چنین نبود. تقریباً تمام ساختمان هایی که تا زمان استعمار این بندر ساحلی در سال 1964 ساخته شدند توسط بومیان این منطقه نیز طراحی و به اجرا گذاشته شدند. در دهه های اخیر و با اوج دریافت صنعت گردشگری گوا، خانه های مناطق با عنوان معماری پرتغالی معرفی شده و به فروش می رسند.

ساختمان موزه شکل عجیبی دارد. به خاطر طرح مثلثی خانه، شکل کشتی به خود گرفته است. وقتی از داخل به این گوشه تیز مثلثی شکل دقت کنید متوجه خواهید شد که معمار به زیبایی از این فضا ها استفاده نموده است و آن را محلی کاربردی تبدیل نموده است. جایگاه های راحتی در گوشه ها تعبیه شده است که می توانید به استراحت بپردازید و از موسیقی گوا در حال پخش لذت ببرید.

موزه خانه گوا موزه کوچکی است و مناسب افرادی است که مایلند در خصوص تاریخ گوا بیشتر بدانند. فروشگاه کوچکی نیز داخل موزه وجود دارد که می توانید سوغاتی های خود را با قیمت مناسب تهیه کنید. به عقیده معمار این موزه، معماری خانه ها هویت گوا هستند.

راه های دسترسی به موزه

موزه خانه گوا در سالوادور دو موندو (Salvador-do-Mundo)، روستای بالدز تالوکا (Baldez Taluka) شمال گوا ساخته شد. این خانه در 5 کیلومتری مرکز گوا، پانجیم (Panjim) قرار گرفته است. 10 کیلومتر با شهر ماپوسا (Mapusa) نیز فاصله دارد.

اگر به وسیله هواپیما قصد بازدید از این مکان را دارید، فرودگاه بین المللی دابولیم (Dabolim International Airport) در 30 کیلومتری پانجیم قرار گرفته است. وسایل نقلیه عمومی از پانجیم به سمت موزه قابل دسترس هستند.

ایستگاه راه آهن تیویم کونکان (Tivim Konkan Railway Station) 9 کیلومتر با شهر ماپوسا قرار گرفته است. ایستگاه راه آهن کارمالی کونکان (Karmali Konkan Railway Station) نیز 10 کیلومتر با شهر پانجیم فاصله دارد.

راحت ترین روش دسترسی به موزه به وسیله اتوبوس است که به صورت روزانه در اختیار مردم قرار می گیرند. اتوبوس های مسافر بری روزانه گردشگران بسیاری را از بمبئی، پون، بنگلار، حیدر آباد به پانجیم منتقل می نمایند.

گزینه دیگری نیز پیش رو دارید که از همه جالب تر است. با کشتی خود را به بندر مارماگوئا (Marmagoa Port) برسانید که در 35 کیلومتری شهر پانجیم قرار گرفته است.

آدرس موزه خانه گوا:

House No. 674, Near Nishas Play School,Torda ,Salvador do Mundo, Penha de França, Goa 403101, India

شماره تلفن موزه خانه گوا:

+918322410711

لایه های پیچیده و پر فراز و نشیب تاریخ، گوا را در آغوش خود گرفته است. معماری خانه های گوا صرفا معماری اروپایی پرتغالی نیست. بلکه پدیده ای کاملا نو ظهور است که توسط اهالی گوا پدیدار شده است. آیا شما هم به معماری گوا علاقه مند هستید؟ با سفر به گوا خود را در معماری با شکوه گوا غرق کنید. اگر دوست دارید در خصوص جاذبه های گردشی گوا اطلاعات بیشتری کسب کنید به وب سایت رسمی توریسم گوا سر بزنید. اگر که قبلا مسافر این شهر شگفت انگیز بودید منتظر تجربه شما هستیم. لطفا آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 735

به "خانه گوا، موزه ای با سبک نوین معماری هند و پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه گوا، موزه ای با سبک نوین معماری هند و پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید