راهنمای سفر به هند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، هند کشوری هیجان انگیز برای سفر می باشد که سالانه تعداد زیادی توریست را از اقصی نقاط جهان به سمت خود می گشاند. در این مطلب سعی شده است تعدادی از نکاتی که می تواند در سفر به هند به شما یاری کند، ارائه گردد .

راهنمای سفر به هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

آب و هوای هند و بهترین زمان سفر به هند

تابستان هند از خاتمه ماه فوریه (اسفند) آغاز می گردد و تا خاتمه ماه می (خرداد) طول می کشد. باران های موسمی از ماه ژوئن (نیمه خرداد) تا جولای (نیمه مرداد) آغاز به باریدن می نماید. از ماه آگوست (نیمه مرداد) تا ماه اکتبر (نیمه آبان)، بهترین زمان سفر به هند است و بیشترین تعداد بازدید نمایندگان به هند سفر می نمایند و به نوعی اوج فصل گردشگری در هند است.

حمل و نقل در هند

جابجای در هند و بین شهرهای بزرگ آن، از طرق مختلف قابل انجام می باشد. هستند خطوط هوایی (ایرلاین های) مختلفی در هند وجود دارند که برای انتقال از یک شهر به شهر دیگر هند می تواند از آنها استفاده نمایید. اگر شما واقعا می خواهید هم از دیدن هند و جابجایی بین شهرها لذت ببرید و هم راحت هم باشید، بهترین راه استفاده از قطار و یا اتوبوس است. راه آهن هند بزرگترین راستا ریلی در جهان است و درصد زیادی از جمعیت هند بصورت روزانه از این طریق جابجا می شوند. اتوبوس های هند نیز به دو دسته تقسیم می گرند؛ دسته اول آنهاییکه توسط دولت اداره می گردند و دسته دوم آنهایی که توسط شرکت های خصوصی اداره می گردند. بهترین راه برای استفاده از اتوبوس در هند (و خصوصا بصورت گروهی) اینستکه یک اتوبوس لوکس خصوصی را به وسیله یک شرکت مسافرتی معتبر در هند رزرو نمایید و با آن کل شهر را بگردید.

سوغاتی هند

هند یک مرکز خرید معمولی مانند دیگر کشورها نیست بلکه صندلی ویژه ای در قلب علاقه مندان خرید دارد. اگر قصد سفر به هندوستان دارید و فکرتان درگیر سوغات آوردن است اول و آخر دو تا چیز حتما از هند با خود بیاورید، ادویه و چای. توصیف چای هند را که حتما شنیده اید. این را هم گفته باشیم چای مشمول هزینه گمرک می گردد، پس مراقب باشید به مشکل نخورید. هند به سرزمین ادویه جات معروف است و واقعا هم درست است. چون به خاطر شرایط مختلف آب و هوایی در قسمت های مختلف کشور، بیشترین انواع ادویه جات را در جهان دارد و اگر بگوییم بهترین ادویه جهان، بیراه نگفته ایم. البته تا جایی که می توانید خود گیاه ادویه رو بیاورید و ایران آسیاب کنید، به جز زردچوبه که ریشه آن خیلی سفت است و به خوبی آسیاب نمی گردد. صنایع دستی هند هم یکی از محبوب ترین سوغاتی هایی است که گردشگران خارجی خریداری می نمایند. هنگام بازدید از هر شهر هند به بازارهای سنتی هند که صنایع دستی در آنجا موجود است بروید. اگر به دنبال خرید هدیه یا سوغاتی برای خانم ها هستید ساری سنتی هند بهترین هدیه است که قطعا دوست خواهند داشت. ساری کالای اصلی مغازه های پوشاک مخصوص بانوان در هند به شمار می رود. زیورآلات و عطر هم می توانند در سبد سوغاتی های شما قرار بگیرند. ضمن اینکه روغن نارگیل هم هدیه خوبی است.

توصیه های ضروری سفر به هند

در هند دنبال تاکسی نباشید، چون علاوه بر اینکه به سختی گیر می آید، خیلی هم گران است. توصیه می کنیم برای رسیدن به مقصد از اتو ریکشا یا توک توک بهره ببرید، فقط قبل از سوار شدن حتما سر قیمت توافق کنید.

در هند چانه زدن عمل رایجی است، پس تا جایی که راه دارد سر قیمت بحث کنید. توصیه دیگر اینکه در روزهای اول زیاد خرید نکنید و تا می توانید قیمت کنید.

برخی حیوانات نظیر گاو، میمون، طاووس و موش و همین طور برخی اشجار نظیر درختی به نامبی بل به دلیل پیوندی که با خدایان هندوها دارند، مقدس و محترم شمرده می شوند، بنابراین حتما رعایت کنید.

هندوستان که بروید متوجه خواهید شد که در برخی جاها خیلی هم بهداشت رعایت نمی گردد و صحنه هایی پیش روی تان قرار می گیرد که عمرا مشابه اش را جایی دیده باشید. استفاده از مکان های عمومی، از کوچه و خیابان گرفته تا کنار جاده و مراکز خرید و فضای باز محلی به جای دستشویی رایج است.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 787

به "راهنمای سفر به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید