راهنمای قدم به قدم رستوران گردی در چین

به گزارش تور ارمنستان ارزان، رستوران گردی در چین

شاید تا حالا درباره برخی از آداب عجیب غذا خوردن در چین چیزهایی شنیده باشید مثلا اینکه در این کشور نباید چاپ استیک را بصورت عمودی در ظرف فرو کرد که اتفاقا در مطالب قبلی خبرنگاران درباره آن مفصلا شرح داده شد، اما مطمئنا این تنها مسئله شما وقتی به یک رستوران چینی در چین می روید و می خواهید غذا سفارش دهید نیست! مسائل دیگری هم وجود دارند مانند اینکه چطور در سفر به چین یک رستوران خوب انتخاب کنیم و میزی پر از غذاهای لذیذ چینی را سفارش دهیم. با خواندن این مطلب می توانید راهکار مشکلتان را بیابید.

راهنمای قدم به قدم رستوران گردی در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

1- زود دست به کار شوید

اولین چیزی که باید رعایت کنید این است که زودتر از همواره آغاز به خوردن غذا کنید و تا آنجا که می توانید سریع باشید! خیلی از چینی ها عادت دارند تا شام خود را ساعت 6 بعد از ظهر بخورند بنابراین تعطیلی رستوران ها در ساعت 9 شب اصلا امر غیر عادی ای نیست. اما اگر نتوانستید تا آن ساعت شام بخورید، نگران نباشید. جهان به آخر نرسیده! به هر حال می توانید در یکی از رستوران های 24 ساعته مک دونالد غذا بخورید.

2- سیستم های جدید سفارش را در آغوش بگیرید!

معمولا در چین اینطور است که یک نفر (میزبان) برای بقیه دوستانش سفارش غذا می دهد و هزینه آن را پرداخت می نماید و به همین دلیل است که منو هم فقط به کسی که سفارش داده، داده می گردد. البته در رستوران های این کشور باید منتظر دیدن منوهایی صخیم تر از دفترچه تلفن باشید! چرا که چینی ها به توانایی درست کردن صدها نوع غذای مختلف به خودشان می بالند. موقع سفارش، بهتر است با خیال راحت فکرهایتان را بکنید و از بقیه نظرخواهی کنید چون خدمه رستوران عادت دارند در حین سفارش، خودشان را سرگرم نمایند. چینی ها اینطور فکر می نمایند که سپردن مسئولیت سفارش و پرداخت هزینه به یک نفر، بهتر از چند نفر است.

3- جایتان را در منوبشناسید!

در بیشتر رستوران های چینی مخصوصا رستوران هایی که حالت خانگی دارند، در ابتدای منو با غذاهایی مثل غذاهای دریایی و کباب ها مثل کباب اردک روبرو می شوید، اواسط منو پر است از غذاهای سرد و غذاهای سبزیجاتی و گیاهی و در آخر منو هم می توانید مواد غذایی حیاتی چینی ها مثل انواع نودل، برنج سرخ شده و کوفته را ببینید. شاید فکر کنید دانستن این موضوع چندان اهمیتی ندارد اما با توجه به اینکه منوهای چینی بیش از اندازه قطورند و خواندن آنها می تواند باعث گیج شدنتان گردد، دانستن این موضوع و پیدا کردن جای غذایی که مورد نظرتان است می تواند کمکتان کند.

4- مقدار سفارش تان را بدانید

یک قانون نانوشته در رستوران های چین وجود دارد و آن هم این است که به همراه سفارش دادن هر بشقاب باید یک کاسه سوپ و برنج هم سفارش دهید و به همین دلیل است که گروهی رفتن به رستوران های چین خیلی سرگرم نماینده است چون در ازای هزینه کمتر می توانید با تعداد زیادی غذا روبرو شوید! در چین، مفهوم پیش غذا، غذای اصلی و دسر خیلی معنایی ندارد پس همه چیز را با هم سفارش دهید. مثلا برای یک میز شش نفره، 2 بشقاب سالاد و 3 بشقاب غذای اصلیف کافی است.

5- موقع پرداخت صورتحساب موذب نشوید!

موقع پرداخت صورتحساب در چین لازم نیست خجالت بکشید یا از جایتان بلند شوید چون خدمه رستوران، در هر زمانی گوش به زنگ هستند. کافی است آنها را صدا بزنید تا خیلی سریع خودشان را به شما برسانند. ضمناً شاید راضی شوید اگر بدانید در چین به جز در هتل های آن، نیازی به پرداخت انعام نیست.

منیع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 635

به "راهنمای قدم به قدم رستوران گردی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای قدم به قدم رستوران گردی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید