راه اندازی قطار سریع السیر پرمافراست به مقصد سردترین شهر جهان

به گزارش تور ارمنستان ارزان، خط آهن 900 کیلومتری قطار سریع السیر پرمافراست، امکان سفر گردشگران و ماجراجویان به یاکوتسک، سردترین شهر جهان را فراهم نموده است.

راه اندازی قطار سریع السیر پرمافراست به مقصد سردترین شهر جهان

پایان امکان سفر به سردترین شهر جهان با قطار فراهم شد، این خط آهن، جهتی 900 کیلومتری در خاک منجمد شمال روسیه را می پیماید. قطار سریع السیر پرمافراست (Permafrost Express) رسماً اولین سفر خود را در تاریخ 27 ژوئیه انجام داد. این جهت ریلی از دو خط آهن معروف روسیه و احتمالاً جهان منشعب می گردد: از خط آهن سراسری سیبری (معروف به BAM) که مسکو، مرکز روسیه را به شهر ولادی وستوک وصل نموده و خط آهن Baikal-Amur Mainline که به موازات خط آهن سراسری سیبری در شرقی ترین نقطه روسیه تردد می نماید.

خط آهن Baikal-Amur Mainline از خط آهن سراسری سیبری در شهر تایشت منشعب شده، در حالی که قطار تازه سریع السیر پرمافراست در شهر تیندا از خط آهن سراسری سیبری جدا می گردد و در جهت شمال به سمت سردترین شهر جهان، شهر یاکوتسک در کنار رودخانه لنا می رود. یاکوتسک، مرکز الماس روسیه و بزرگ ترین شهر جهان است که روی خاک منجمد دائمی ساخته شده است؛ دمای هوا در این شهر به طور میانگین منفی 10.4 درجه سانتی گراد است، هرچند پایین ترین دمای ثبت شده برای این شهر با منفی 64.4 درجه سانتی گراد در دهه 1860 رخ داد.

پیش از شروع به کار قطار سریع السیر پرمافراست، رفت وآمد به یاکوتسک فقط به وسیله دو فرودگاه کوچک شهر امکان پذیر بود و هیچ دسترسی جاده ای وجود نداشت. با اینکه خط آهن مذکور عملاً در ایستگاه Nizhny Bestyakh، درست آن طرف رودخانه شهر توقف می نماید، اما مطمئناً به راه اندازی جاده ای که در گذشته فقط برای حمل بار استفاده می شد، یاری خواهد نمود.

خط آهن سراسری سیبری 9,280 کیلومتر است که این شاهکار مهندسی در دهه 1890 در دوره سلطنت نیکولای دوم، آخرین تزار روسیه ساخته شد و قطار سریع السیر پرمافراست، 1200 کیلومتر خط آهن به آن اضافه می نماید، هرچند که تا به امروز 900 کیلومتر آن ساخته شده است و کار ساخت آن ادامه دارد. خط آهن تازه با چالش های مشابه خط آهن سراسری سیبری روبرو است، نظیر مشکلاتی که آب وهوای سرد برای ساخت وساز ریلی ایجاد می نماید و به همین علت به آن Little BAM می گویند.

با شروع به کار قطار سریع السیر پرمافراست و سفر افراد ماجراجو به قلب سیبری، صحبت هایی راجع به امتداد این خط به سمت شمال و آلاسکا مطرح شده است؛ به این ترتیب، عبورومرور از گذرگاه فرضی برینگ استریت امکان پذیر خواهد شد و مسافران می توانند به جای پرواز، از لندن تا نیویورک را با قطار سفر نمایند.

اگر شما هم مشتاق سفر به روسیه هستید می توانید به یاری خبرنگاران قیمت تور روسیه آژانس های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از آژانس های همکار خبرنگاران خریداری کنید.

تور ترکیبی روسیه

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2315

به "راه اندازی قطار سریع السیر پرمافراست به مقصد سردترین شهر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی قطار سریع السیر پرمافراست به مقصد سردترین شهر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید