روسیه از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا به صندلی سوم دنیا رسید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در روسیه به بیش از 221 هزار نفر افزایش یافت، بدین ترتیب این کشور از انگلیس و ایتالیا پیشی گرفته و در رده سوم جهانی از لحاظ تعداد افراد آلوده نهاده شد، البته شمار قربانیان تنها دو هزار نفر است.

روسیه از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا به صندلی سوم دنیا رسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، گزارش منتشره امروز، دوشنبه از سوی ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل کرونا در روسیه نشان می دهد که این کشور، از لحاظ شمار مبتلایان به عفونت ناشی از ویروس جدید کرونا، ا ز انگلیس و ایتالیا هم پیشی گرفته و اکنون به صندلی سوم جهانی ارتقاء یافته است.

بر اساس آخرین داده های این ستاد ، تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به 221 هزار و 344 نفر رسیده است.

مقامات انگلیسی و ایتالیایی هنوز اطلاعات مربوط به چگونگی شرایط شیوع کرونا در این دو کشور در روز دوشنبه را منتشر نکرده اند.

در حال حاضر در رده بندی جهانی، اسپانیا (با 224 هزار و 390 مورد ابتلا) مقام دوم را به خود اختصاص داده و صندلی نخست همچنان از آن ایالات متحده است که تقریبا یک میلیون و چهارصد هزار نفر از مردمش به ویروس کرونا آلوده هستند.

طبق اطلاعات ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل کرونا در روسیه، طی 24 ساعت گذشته در این کشور 11 هزار و 656 مورد جدید بیماری کووید-19 شناسایی شد و بدین ترتیب، درمجموع ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 221 هزار و 344 نفر افزایش یافت.

بیشترین تعداد موارد جدید همچون گذشته در شهر مسکو بود که 6 هزار و 169 ابتلا در آن ثبت شد. بعد از پایتخت، منطقه مسکو (با هزار و 79 نفر) و شهر سن پترزبورگ (307 مورد) قرار دارند.

در کل دوره شیوع این بیماری همه گیر در روسیه، تعداد افرادی که بهبود یافته بودند به 39 هزار و 801 نفر رسیده و دوهزار و نه (2009) نفر از مبتلایان هم جان خود را از دست داده اند.

شب گذشته ملیتا ووی نوویچ نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد اوج عفونت ناشی از ویروس جدید کرونا در روسیه، دیگر به دوره اوج خود رسیده و اکنون در حال تثبیت شدن است. و با توجه به نتایج حاصله طی روزهای اخیر، امید به هموار شدن سطح عفونت کرونا در روسیه وجود دارد.

به گفته وی، براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، از تاریخ 6 ماه مه (17 اردیبهشت ماه)، فرایند شیوع بیماری کووید-19 در روسیه به زیر شاخص اصلی، یعنی 7 درصد کاهش یافته و به میزان 5.5 درصد کاهش یافت .البته موارد جدید همچنان بالاست، ولی سطح رشد ابتلا در حالت ثباتی باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1347

به "روسیه از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا به صندلی سوم دنیا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا به صندلی سوم دنیا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید