زیباترین دیدنی ها و تفریحات عمان را بشناسید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، عمان، یکی از مقصدهای گردشگری در خاورمیانه است که به خاطر زیبایی های طبیعی مورد توجه گردشگران سراسر جهان قرار گرفته است.

زیباترین دیدنی ها و تفریحات عمان را بشناسید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

عمان یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه، تنوع قابل توجهی دارد و طبیعت آن زیبا و دیدنی است. از سواحل طولانی گرفته تا قله های بلند، این کشور جاذبه های طبیعی فراوانی دارد که مورد توجه علاقه مندان به طبیعت گردی و ماجراجویی قرار می گیرد.

یکی از ویژگی های عمان که باعث شده یک مقصد محبوب برای علاقه مندان به طبیعت، فرهنگ و تاریخ باشد، این است که بیشتر جاذبه ها و دیدنی های آن در نزدیکی مسقط، پایتخت آن واقع شده است. یعنی حتی اگر زمان کمی در سفر به عمان داشته باشید، جاذبه های فراوانی وجود دارد که فرصت لذت بردن از آن ها برایتان فراهم است؛ از آثار به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو گرفته تا جزایر زیبا، کوهستان های مرتفع، قلعه های تاریخی، شهرهای فرهنگی و... همه این مقصدها با سفرهای کوتاه روزانه از مبدا مسقط قابل دسترسی است.

اگر دوست دارید سفر به عمان را تجربه کنید، با یاری خبرنگاران می توانید انواع تورهای داخلی و خارجی را جست وجو و تور مدنظرتان را با کمترین قیمت از فروشنده های معتبر تهیه کنید.

در ادامه تعدادی از زیباترین جاهای دیدنی عمان را معرفی می کنیم که می توانید در طول سفر خود، برای دیدن آن ها برنامه ریزی کنید.

1. غواصی در جزایر Daymaniyat

این جزایر از 9 جزیره کوچک تشکیل شده اند که در 70 کیلومتری از ساحل مسقط قرار گرفته اند. این جزایر، ذخیره گاه های طبیعی حفاظت شده هستند و آن ها را به خاطر صخره های مرجانی سالم و رنگارنگش می شناسند. تنوع حیات دریایی این منطقه بسیار قابل توجه است و در هیچ کجای دیگر خاور میانه، نظیر آن پیدا نمی گردد.

آب های اطراف این جزایر، آب های زلال و شفاف است و سواحل شنی سفید دارد. تورهای فراوانی برای سفر به این جزایر و کروزهای غروب آفتاب وجود دارد.

غواصی یکی از فعالیت های تفریحی محبوب در این منطقه است که به خاطر کیفیت آب، مورد توجه واقع شده است. قابلیت دید در آب های این منطقه بسیار زیاد است و می توانید انواع موجودات دریایی را اینجا ببینید.

2. غواصی اسکوبا در نزدیکی بندر الخیران

جزیره بندرالخیران نزدیک ترین جزیره به مسقط است و به همین دلیل یکی از پربازدیدترین جزایر منطقه است. این جزیره غرق در زیبایی های طبیعی است و با سه سایت غواصی اصلی احاطه شده است. بسیاری از غواصان محلی و بین المللی به اینجا سفر می نمایند تا در تمام طول سال، از این فرصت استفاده نمایند. البته تفریحات دیگری مثل قایق سواری هم در این جزیره وجود دارد.

در این جزیره زیبایی های طبیعی متعددی منتظر شما است از جمله صخره های سنگ آهکی زیبا که از قایق می توانید منظره زیبای آن را تماشا کنید. این صخره ها صدها سال قبل شکل گرفته اند. به مروز زمان به دلیل فرسایش بر اثر مجاورت با دریا، این صخره ها شکل هایی منحصربه فرد و خاص پیدا نموده اند.

تماشای دلفین ها یکی دیگر از تفریحات جذاب در این جزیره است. در راستا این جزیره، پانزده دقیقه که به سمت دریا حرکت کنید به جایی می رسید که صدها دلفین در زیستگاه طبیعی خود زندگی می نمایند. همه تورهای جزیره برای تماشای دلفین ها در این منطقه توقف دارند.

3. گشت و گذار در روستای الوکان

این روستا سه ساعت با ماشین از مرکز شهر مسقط فاصله دارد. این روستای کوهستانی یک مقصد محبوب برای پیاده گردی در دل طبیعت است. همچنین می توانید با یاری 700 پله سنگی خودتان را به مناطق مرتفع روستا برسانید. چشم انداز دره ها از بالای کوه بسیار دیدنی است و ارزش پیاده روی دارد. البته با وسایل آفرود هم می توانید خودتان را به اینجا برسانید. مزارع درخت انار گوشه ای از چشم اندازهای زیبای این روستای کوهستانی را تشکیل می دهند.

اهالی این روستا رفتاری محبت آمیز و صمیمانه دارند و مهمان نواز هستند.

4. تماشای لاک پشت ها در ساحل راس الحد

ساحل راس الحد را با نام ساحل لاک پشت هم می شناسند. در این ساحل یک منطقه حفاظت شده برای لاک پشت ها وجود دارد. این ساحل در منطقه راس الجنز واقع شده است که یک روستای کوچک ماهیگیری است. ساحل زیبای راس الحد بهشتی برای علاقه مندان به محیط زیست و جانداران دریایی است. این ساحل میزبان گونه در معرض خط انقراض لاک پشت های سبز است.

فصل لانه سازی این لاک پشت ها از سپتامبر تا ماه مارس است. در این زمان، صدها لاک پشت به ساحل می آیند تا تخم گذاری نمایند.

این ساحل دو قسمت اصلی دارد. یکی ساحل عمومی که برای عموم باز است و دیگری بخش حفاظت شده که فقط با مجوزهای خاص، قابل دسترسی است.

5. تماشای منظره ها از فراز جبل شمس

کوه جبل شمس در رشته کوه حجر واقع شده است و فرصتی عالی برای پیاده گردی و کوه پیمایی خارج از شهر مسقط است. نام این کوه به معنای کوه خورشید است و بلندترین کوه در شبه جزیره عربستان است و سه هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

بالای این کوه سه نقطه بازدید اصلی وجود دارد که با عبور از راستاهای سنگی متعدد می توانید خود را به آنجا برسانید. به خاطر ارتفاع و گرمای هوا در بیشتر ایام سال و راستاهای سخت و سخت و خطرناک، کوه پیمایی در این کوه ممکن است چالش برانگیز باشد. ولی چشم اندازی که از بالای کوه می بینید، ارزش زحمت کشیدن دارد. کمپینگ شبانه برای تماشای طلوع آفتاب از بالای کوه خورشید، یکی از فعالیت های رایج گردشگران است.

6. چشیدن طعم انار تازه در کوه جبل اخضر

جبل اخضر یا کوه سبز یکی از پربازدیدترین کوه ها در عمان است و احتمالا این استقبال یه خاطر نزدیکی به مسقط است. این منطقه به باغ های انارش مشهور است همین طور گونه های نادری از گل ها که در این کوه رشد می نمایند. اهالی این منطقه محصولات مزرعه خود را به گردشگران می فروشند.

این کوه امکانات توریستی خوبی مثلا مثل انواع کافه ها، مغازه ها و حتی پمپ بنزین دارد.

7. شنا در فروگودال Bimmah یا هـویـة نـجـم

این فروگودال با ماشین دو ساعت تا مرکز شهر مسقط فاصله دارد. این فروگودال به طور طبیعی در پارکی به همین نام ایجاد شده است. این فروگودال سال های قبل بر اثر ویرانی یک صخره سنگ آهکی تشکیل شده است. در سال های اخیر اینجا به یک مقصد محبوب برای شنا و پرش از صخره تبدیل شده است.

این فروگودال صدها متر عمق دارد و با صخره احاطه شده است. آب های زمردین آن برای شنا مناسب است و دارای دکتر ماهی یا گارا روفا است. این نوع ماهی برای اسپا درمانی استفاده می گردد و آن ها بر روی سطح پوست بیماران مبتلا به پسوریازیس جمع شده و از ذره های پوست تغذیه می نمایند.

8. پرش از صخره در وادی شاب ( Wadi Shab )

اینجا فقط ده دقیقه با ماشین از فروگودال Bimmah فاصله دارد. وادی شاپ، چشمه آب طبیعی است که از کوه جریان می یابد. دو استخر کوچک آب و یک استخر بزرگ تر در اینجا وجود دارد که برای شنا و پرش از صخره به مقصدی محبوب تبدیل شده است.

9. اقامت در کویر شنی وهیبه ( Wahiba Sands Desert )

این کویر شنی 4 ساعت با ماشین از مرکز شهر مسقط فاصله دارد. کویر شنی وهیبه دومین کویر بزرگ این کشور است و اگر دوست دارید از شلوغی و ازدحام شهرها فاصله بگیرید، بهترین مقصد برای سفر و گشت و گذار است.

اگر محدودیت زمانی دارید، می توانید تورهای کویرگردی از شهر مسقط را رزرو کنید. کمپ های صحرایی فراوانی در این کویر وجود دارد که می توانید شب را در آن ها اقامت کنید. توصیه ما این است که فرصت اقامت شبانه در کویر را از دست ندهید. این کمپ ها شبیه چادرهای بیابان نشین ها طراحی شده است و سبک زندگی سنتی دراین منطقه را به خوبی نشان می دهد. تماشای طلوع و غروب آفتاب از بالای تپه های شنی، تجربه جذابی است که نباید از دست بدهید.

10. استراحت در ساحل المغسیل ( Al Mughsail Beach )

برای دسترسی به این ساحل باید با پرواز یک ساعته خود را از مسقط به صلاله برسانید. در عمان سواحل بکر زیاد است؛ ولی این ساحل در شهر جنوبی صلاله واقع شده است از همه سواحل دیگر محبوب تر و پربازدیدترین ساحل عمان است. این ساحل در نزدیکی مرز یمن واقع شده است. یکی از ویژگی های این ساحل وجود دیگ جن (blowholes) های متعدد در ساحل است. دیگ جن سوراخی در نزدیکی ساحل دریا است که در سقفی غاری شکل تشکیل شده است. زمانی که بر اثر مد آب دریا بالا می آید، آب با فشار از این حفره ها خارج می گردد که یک فواره طبیعی را ایجاد می نماید.

منبع: کجارو / everything-everywhere.com
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 775

به "زیباترین دیدنی ها و تفریحات عمان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین دیدنی ها و تفریحات عمان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید