سوخوتای، شهر باستانی تایلند، تصاویر

به گزارش تور ارمنستان ارزان، علاقمندان سفر به تایلند بد نیست بدانند که تمام جذابیت های این کشور منتهی به مرکز آن نمی گردد و می توان در سرزمین تایلند با جاذبه های فوق العاده دیدنی و جذابی رو به رو شد که حداقل ارزش یکبار سفر به این کشور را دارا هستند.

سوخوتای، شهر باستانی تایلند، تصاویر

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

یکی از جاذبه های کشور تایلند که می خواهیم کمی برایتان در مورد آن صحبت نماییم، منطقه ای است تاریخی و بسیار قدمتی به نام شهر سوخوتای (Sukhothai) که در حدفاصل 430 کیلومتری از مرکز تایلند یعنی شهر بانکوک قرار گرفته است.

شهر قدیمی سوخوتای تایلند هم به مقدار کافی از جذابیت های بصری برخوردار است و هم می توان در آن به امکانات رفاهی و تفریحاتی بسیار متعددی در کنار کلی غذای اصیل و خوشمزه دست پیدا کرد. گفتنی است که شهر قدیمی سوخوتای در چند زمینه مختلف از معروفیتی افسانه ای برخوردار است که در این مطلب به معرفی تعدادی از این عوامل خواهیم پرداخت.

ناگفته نماند که شهر باستانی تایلند از سال 1991 میلادی از سوی سازمان جهانی یونسکو به اسم یک میراث بی مانند به ثبت رسید.

حس خرید خوب

اشتباه نکنید! منظور از حس خرید خوب در شهر قدیمی سوخوتای تایلند، گشت و گذار در بازارهای متعدد و مراکز خرید سوپر لوکسی که اصلا هم در این شهر باستانی وجود خارجی ندارند، نیست و منظورمان خرید محصولات سنتی و اصیلی است که سالیان دور و درازی القا کننده بخشی از هویت ارزشمند سوخوتای در طول زمان بوده اند.

در شهر باستانی تایلند اجناس عتیقه و نفیس بسیاری وجود دارند که گل سر سبد آن ها، ظروف سفالی با نقش هایی کاملا چشم نواز بر روی آنان و بعلاوه طلا و نقره جاتی بسیار گران بها هستند.

جالب است بدانید که از سفال در صنایع دستی این شهر استفاده های گسترده ای به عمل آورده می گردد و به همین دلیل می توان در شهر قدیمی سوخوتای با اجناس کوچک و عظیم متعددی رو به رو شد که از جنس سفال ساخته شده اند و مزین گشته اند به نقش و نگارهایی فوق العاده هنرمندانه!

البته همانطور که گفتیم در این میان نباید از زیورآلات طلا و نقره هم غافل شد که برخلاف اغلب جاهای جهان در ساخت و پردازش آنان از هیچ وسیله ماشینی استفاده نمی گردد و تمام مراحل شروع تا خاتمه ایجاد یک شی کوچک از طلا و نقره در این شهر تایلندی، تماما با نیرو و توان انسانی صورت می پذیرد و به همین دلیل است که طلا و نقره هم از جمله فاکتورهای مهم در به معروفیت رسیدن شهر قدیمی سوخوتای تایلند در طول زمان تلقی شده اند.

فرهنگ غذایی حاکم در سوخوتای

نوع و تعداد غذاهای موجود در شهر باستانی تایلند هم همچون دیگر شهرها و نقاط دیگر کشور تایلند بوده و درست همچون آنان از طعم و مزه ای فوق العاده تند و سوزشی حداقل برای اتباع غیر تایلندی برخوردار است.

در بین تمام غذاهای جادویی این شهر باستانی شاید تنها نودل معروف سوخوتای را بتوان نام برد که به نسبت سایر غذاهای این شهر دارای هواداران و محبوبیت بیشتری است. البته فارغ از بحث کیفیت و شیوه تهیه شدن این نوع نودل، باید بگوییم که عمده معروفیت آن به خاطر داشتن مزه تند بی حد و حصری است که آن را بالاتر از سایر غذاهای تند کشور تایلند قرار داده و سالانه، گردشگران زیادی را تنها برای سرو کردن یک کاسه نودل روانه شهر قدیمی سوخوتای تایلند می نماید.

شایان ذکر است که بخش پر رنگی از فرهنگ غذایی حاکم در سوخوتای را اغذیه فروش ها و دستفروشان مواد غذایی فعال در کوچه و پس کوچه های این شهر تشکیل می دهند که نشان از پویایی فرهنگ غذایی کل کشور تایلند دارد.

جاذبه های توریستی و دیدنی

رفتن به تایلند به خودی خود از جذابیت ها و تجربیات کاملا منحصر به فردی برخوردار است و سفر به شهر باستانی تایلند، لذت مسافرت شما را قطعا دو چندان خواهد نمود. سوخوتای از جمله مقاصدی در این هستی بیکران است که می توان در آن با تاریخی چند صد ساله روبرو شد و در کنار آن از امکانات توریستی و تفریحاتی ایجاد شده هم نهایت استفاده را کرد.

واقعیت این است که این مکان تاریخی همچون دیگر اماکن باستانی و قدمت دار جهانی در طول زمان از سوی تایلندی ها نه تنها فراموش نشده، بلکه سال به سال امکانات متنوع و مختلفی هم برای رفاه حال بیشتر بازدیدکنندگان این نقطه از کشور تایلند از سوی دولت مردانشان در نظر گرفته شده تا امروزه بتوان شهر باستانی تایلند را به اسم یکی از تاپ ترین مقاصد توریستی و گردشگری کل تایلند به حساب آورد.

از مهمترین جاذبه های توریستی و اماکن دیدنی سوخوتای بایستی به پارک تاریخی این شهر اشاره نماییم که در مساحت تقریبی 70 کیلومتری بنا شده و در فضای داخلی خود بالغ بر 190 مکان مسکونی و مذهبی را جای داده است. درست در داخل این جاذبه سراسر سبز و خوش چشم انداز، یک خاکریز در کنار دیواری مستحکم به چشم می خورد که در مرکز آن بنای اصلی حکومت پادشاهی سوخوتای به نام وات موهاتات (Wat Mahathat) قرار گرفته است.

جالب است بدانید که بر طبق نوشته های موثق تاریخی، شهر سوخوتای در طول دوران حیات خود شاهد تاسیس و براندازی 9 امپراطوری خرد و کلان بوده است!

با تمام این اوصاف، در بخش شمالی شهر شما می توانید با ناحیه ای حفاظت شده رو به رو شوید که مطابق ادعای بومیان منطقه، این نقطه شروعگر نخستین سلسله سلطنتی برای شهر باستانی سوخوتای محسوب می گردد. علاوه بر این ها توجه داشته باشید که دسته کم در محیط داخلی پارک تاریخی سوخوتای شما با 3 نوع سبک مختلف معماری روبرو خواهید شد که در کنار سایر بخش های دیدنی دیگر این پارک، قطعا اجازه سپری کردن اوقات ناخوشایند را از شما خواهد گرفت.

اماکن اقامتی

بیشتر اقامتگاه ها و هتل های شهر باستانی تایلند در بخش نو و تازه راه اندازی شده قرار گرفته، ولی با این حال چنانچه تمایل به اقامت در مرکز تاریخی شهر یعنی پارک سوخوتای داشته باشید، هم می توانید سری به این مجموعه وسیع و بسیار سرسبز بزنید و در یکی از اماکن اقامتی نقلی و کوچک مستقر شده در این مجموعه ساکن شوید.

توجه داشته باشید که برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی که پیوسته در پی گشت و گذار در سطح شهر هستند، حضور در هتل های بخش مرکزی بسیار مناسب است و برای آن دسته از کسانی هم که در پی اقامت در هتل هایی لوکس و پر امکانات هستند، اقامتگاه های ساخته شده در شهر نو سوخوتای که از فاصله مکانی بسیار ناچیزی تا موقعیت اصلی شهر هم برخوردار بوده، عالی تلقی می گردد.

ناگفته نماند که هتل های شهر نو از امکان اجاره اسکوتر و دوچرخه هم بهره مند هستند که می توان با بهره گیری از آن ها به گشت و گذار سریعتری در سطح شهر پرداخت.

امکانات تفریحی

در کنار تمام جذابیت های دیدنی و لذت بخش شهر سوخوتای، این مکان از امکانات مختلف سرگرم کننده و تفریحاتی هم برخوردار شده است. مهمترین مکان تفریحی شهر سوخوتای در حقیقت همان پارک تاریخی شهر است که می توان در آن، آزادانه به گشت و گذار پرداخت و از جذابیت های نهفته شده در این مجموعه فوق العاده چشم نواز حسابی به وجد آمد.

البته از قلم نیاندازید که با تاریک شدن آسمان شهر، در این پارک صدا و نور به صورت ترکیبی با هم به اجرا گذاشته می شوند و لحظات ناب و تکرار نشدنی را برای تمامی حاضران این مجموعه به ارمغان می آورند. شایان ذکر است که در پارک تاریخی شهر سوخوتای، یک جاده سلامت هم تعبیه شده که در تمام طول راستا آن می توان با اغذیه فروشی ها و غذاخوری های گوناگونی روبرو شد.

بعلاوه در مورد مهمترین مکان تفریحاتی شهر سوخوتای هم بد نیست بدانید که این پارک در تمام روزهای هفته تنها تا ساعت 18 بعدازظهر باز است و فقط در روزهای آدینه تا ساعت 20 شب پذیرای بازدید کنندگان و حاضران خود هست.

کلام آخر

سوخوتای، شهری است باستانی با فاکتورهای مهم تاریخی و بعلاوه معابد بسیار متعدد که قطعا ارزش یکبار سفر را دارد.

همانطور که گفتیم شهر قدیمی سوخوتای تایلند بطور تقریبی در حدفاصل 430 کیلومتری از بخش شمالی مرکز کشور تاینلد قرار گرفته و می توان برای رسیدن به آن از تمامی ناوگان های حمل و نقل موجود در کشور تایلند نظیر تاکسی، اتوبوس، هواپیما و قطار بهره گیری نمود.

ایرانیان علاقمندان به بازدید و سفر به شهر سوخوتای توجه داشته باشند که جهت حضور در این شهر می توانند به وسیله تورها و آژانس های مسافرتی فراوانی که در برنامه های مسافرتی خود بازدید از شهر تاریخی سوخوتای را هم لحاظ نموده اند، اقدام کنند. از قلم نیفتد که فاصله زمانی شهر بانکوک تا سوخوتای چیزی حدود شش ساعت است.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2108

به "سوخوتای، شهر باستانی تایلند، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوخوتای، شهر باستانی تایلند، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید