سون دونگ، بزرگ ترین غار زیرزمینی دنیا

به گزارش تور ارمنستان ارزان، بزرگ ترین غار زیرزمینی دنیا در کشور ویتنام قرار گرفته است. با خبرنگاران همراه باشید تا با این غار زیبا و مخوف آشنا شویم.

سون دونگ، بزرگ ترین غار زیرزمینی دنیا

غارها عموما از جاذبه های خاص و متفاوت برای گردشگران هستند. بعضی از آن ها بسیار مخوف و بعضی دیگر زیبا و دلنشین هستند. کشور ویتنام که از قطب های گردشگری جنوب شرقی آسیا به حساب می آید که جغرافیای طبیعی جذابی دارد و خاستگاه چندین غار زیرزمینی فوق العاده است.

بزرگ ترین غار زیرزمینی دنیا نیز در نزدیکی مرز همین کشور با لائوس واقع شده است.

هان سون دونگ یا همان سون دونگ غاری در پارک ملی ناکه در کشور ویتنام است که تا بحال از آن به عنوان بزرگ ترین غار دنیا نام برده شده است که رود بزرگی از آن عبور می نماید.

موقعیت جغرافیایی این غار و شرایط آب و هوایی آن باعث شده است تا زیستگاه حیوانات و پوشش گیاهی متنوعی باشد.

این غار توسط یک مرد بومی به نام هوخان در سال 1 369 کشف شد. ساکنین جنگل عموما از شنیدن صداهای سوت مانندی که از رودخانه زیرزمینی این غار می آمد به وحشت می افتادند.

هرچند که وجود این غار در سال 1387 بعد از انجام تحقیقات یک تیم بریتانیایی رسما به مردم اعلام شد. رهبری این تیم تحقیقاتی به عهده هوارد لمبرت بود.

براساس اطلاعات او، این غار پنج برابر بزرگ تر از غار فون نا می باشد که تصور می شد بزرگ ترین غار در ویتنام است.

بزرگ ترین دهلیز این غار بیش از 5 کیلومتر طول دارد با 200 متر ارتفاع و 150 متر پهنا. با انجام محاسبات تیم بریتانیایی معین شد که این غار از غار دیر در مالزی بزرگ تر است در نتیجه اولین غار بزرگ دنیا نام گرفت.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 795

به "سون دونگ، بزرگ ترین غار زیرزمینی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سون دونگ، بزرگ ترین غار زیرزمینی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید