شناسایی راحت تر نشتی آب ساختمان ها با حسگرهای جدید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، پژوهشگران دانشگاه واترلو(University of Waterloo) کانادا در مطالعه اخیرشان پیروز به توسعه یک حسگر نوین شده اند که می توان از آن برای شناسایی نشت آب در ساختمان ها استفاده نمود.

شناسایی راحت تر نشتی آب ساختمان ها با حسگرهای جدید

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فیز، پژوهشگران یک حسگر جدید که بدون باتری عمل می نماید توسعه داده اند که می تواند نشتی آب در ساختمان ها را به راحتی تشخیص دهد.

این دستگاه کوچک که توسط محققان دانشگاه واترلو ساخته شده است، از فناوری نانو برای تأمین انرژی خود استفاده می نماید و در صورت قرار دریافت در معرض رطوبت به تلفن های هوشمند کاربران هشدار ارسال می نماید.

محققان با از بین بردن باتری و مدارهای مرتبط تخمین می زنند که حسگر آنها می تواند با قیمت پنج دلار که حدود یک دهم هزینه دستگاه های تشخیص نشت فعلی در بازار است، تجاری سازی گردد.

جورج شاکر(George Shaker) استاد مهندسی دانشگاه واترلو گفت: یکی از مسائل بزرگ مربوط به آسیب آب در ساختمان ها این است که صاحبان خانه ها به اندازه کافی حسگر نصب نمی نمایند زیرا این حسگرها بسیار گران هستند. هزینه بسیار پایین حسگر ما این امکان را برای افراد ایجاد می نماید که به راحتی آن را خریداری و از آن استفاده نمایند.

نشت آب علت اصلی خسارت به آپارتمان ها، دفاتر و ساختمان ها است که منجر به تعمیرات هزینه بر و بسیار گرانی می گردد.

حسگر جدید که از نیکل به قطر پنج میلی متر نیز کوچک تر است، از نانوذرات انباشته تشکیل شده است. هنگامی که نانوذرات خیس می شوند، یک واکنش شیمیایی الکریسیته کافی برای تأمین انرژی رادیوی بی سیم و حسگرهای اضافی فراوری می نماید تا شرایط محیطی مانند دما را ضبط نمایند.

رادیو بی سیم و دیگر حسگرها بر روی صفحه مدار مجهز به حسگر نشت آب در یک جعبه فقط سه سانتی متر مربع قرار دارند.

نورمن ژو(Norman Zhou)، استاد مهندسی مکانیک و مکاترونیک گفت: ما انرژی که از در معرض قرار دریافت حسگرها در مجاور آب فراوری می گردد را جمع آوری می کنیم و انرژی پس از آن به الکترونیک قدرت می دهد تا هشدار به تلفن همراه کاربر به وسیله اینترنت ارسال گردد.

حسگرهای جدید علاوه بر ارزان تر بودن، سازگار با محیط زیست هستند و می توانند در مکان های با دسترسی غیرمستقیم از جمله مناطق غیرقابل دسترسی در هنگام ساخت و ساز نصب شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 1022

به "شناسایی راحت تر نشتی آب ساختمان ها با حسگرهای جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی راحت تر نشتی آب ساختمان ها با حسگرهای جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید