شکوفه های گیلاس ژاپن سال جاری زودتر باز می شوند

به گزارش تور ارمنستان ارزان، فصل ساکورا یا شکوفه های صورتی رنگ گیلاس در ژاپن با اختلاف برترین زمان بازدید از این کشور است. سال جاری این اتفاق زودتر رخ می دهد.

شکوفه های گیلاس ژاپن سال جاری زودتر باز می شوند

در بهار هر سال وقتی شکوفه های گیلاس در ژاپن باز می شوند، شهرها، سواحل رودخانه ها، دشت ها و جنگل ها غرق رنگ صورتی زیبای آن ها می شوند. هانامی (Hanami) در ژاپنی به معنای تماشای شکوفه های گیلاس و یکی از رسوم باستانی ژاپن است. این رسم نمادی از غنیمت شمردن طبیعت گذرای زندگی و البته دلیل سرازیر شدن میلیون ها دنیاگرد از سراسر دنیا به ژاپن است. سال جاری پیش بینی می گردد که شکوفایی آن ها زودتر اتفاق بیفتد پس اگر قصد تهیه تور ژاپن را دارید، ادامه خبر را در خبرنگاران بخوانید.

باز شدن شکوفه های گیلاس شروع بهار را نوید می دهد و هر سال، بسیاری منتظر این اتفاق هستند. این شکوفه ها تنها حدود دو هفته دوام می آورند و به همین دلیل مشخص دقیق برترین زمان برای تماشا شان کمی سخت است. به عنوان یک قانون کلی، در بیشتر نقاط ژاپن، مانکای (mankai) یا اوج شکفتن در ماه های مارس و آوریل (10 اسفند تا 10 اردیبهشت) اتفاق می افتد. سازمان هواشناسی ژاپن با دقت بسیار، پیش بینی زمان این اتفاق را در حدود 1000 منطقه از ژاپن انجام می دهد تا دنیاگردان بتوانند سفر خود را بهتر برنامه ریزی نمایند. طبق پیش بینی سال جاری اولین شکوفایی در 19 مارس (28 اسفند) در توکیو و کوچی و کمی زودتر از زمان معمول رخ خواهد داد. بعلاوه اوج گگردده شدن این شکوفه ها در این منطقه ها در حدود 27 مارس (7 فروردین) خواهد بود. جاهای دیگری که در ماه مارس شاهد شکوفه های گیلاس باز شده خواهند بود شامل کیوتو (از 23 مارس معادل 3 فرودین)، ناگویا (21 مارس معادل اول فروردین)، فوکوکا (20 مارس معادل 29 اسفند) و هیروشیما (22 مارس معادل دوم فروردین) می شوند.

در منطقه ها شمالی ژاپن که هوا سردتر است، شکوفه های صورتی گیلاس دیرتر باز می شوند: آئوموری (23 آوریل برابر 3 اردیبهشت) و ساپورو (1 ماه مه معادل 11 اردیبهشت)

سازمان هواشناسی ژاپن به تازگی اپلیکیشنی عرضه نموده است که با استفاده از آن مسافرین می توانند به راحتی و با سرعت بیشتر، رد باز شدن شکوفه های گیلاس را بگیرند. این نرم افزار بر اساس چندین فاکتور شامل دما، آب و هوا و شرایط رشد درختان کار می نماید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2335

به "شکوفه های گیلاس ژاپن سال جاری زودتر باز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوفه های گیلاس ژاپن سال جاری زودتر باز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید