ضرغامی از رشد 48.5 درصدی تعداد گردشگران در شش ماهه اول سال 1402 اطلاع داد

به گزارش تور ارمنستان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، ضرغامی از رشد 48.5 درصدی تعداد گردشگران در شش ماهه اول سال 1402 اطلاع داد.

ضرغامی از رشد 48.5 درصدی تعداد گردشگران در شش ماهه اول سال 1402 اطلاع داد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آمار گردشگری در شش ماهه اول سال اظهار کرد: در شش ماهه اول سال 1402 آمار گردشگری در کشور چهار میلیون و 400 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته 48.5 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که بعد از حوادث ناآماری های سال 1401 خیلی ها پیش بینی می کردند که با توجه به تبلیغات ایران هراسی از آمار گردشگران کاسته گردد ولی رشد 48.5 درصد نشان می دهد که این رقم معکوس است. هر چند که یک رقم درشت که یک میلیون و 800 هزار نفر است مربوط به کشور آذربایجان است که متاسفانه هنوز مرزهای زمینی را باز نکرده که البته اقدامات لازم در حال اجرا شدن است.

ضرغامی در ادامه بیان نمود: پیش بینی می گردد با مصوبه ای که ما درباره لغو یک طرفه ویزا داشتیم، ورود گردشگران خارجی سرعت بگیرد و همزمان با آن فرصتی فراهم شده که دستگاه های مختلف را توجیه کنیم تا بعضی مسائل اولیه ای که گردشگران دارند، رفع گردد.

وی با اشاره مصوبه دولت درباره اجازه خروج 211 شی تاریخی ارزشمند در پی تفاهمنامه با چین برای نمایش در نمایشگاه شکوه پارس در پکن به مدت شش ماه گفت: وجود اشیاء تاریخی ما و توضیحاتی که کارشناسان ما در آنجا می دهند، می تواند نقش بزرگی در اشاعه تمدن و میراث فرهنگی کشور ما باشد. متقابلا هم در نماشگاهی که بعدا در ایران خواهیم داشت، آثار تاریخی چینی ها نمایش داده می گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در حوزه میراث فرهنگی معرفی در سطح جهانی است، اضافه کرد: هر چند متاسفانه در داخل هم سواد میراث فرهنگی به خصوص در مسئولین کلا خیلی پایین است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آذر 1402 بروزرسانی: 29 آذر 1402 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2648

به "ضرغامی از رشد 48.5 درصدی تعداد گردشگران در شش ماهه اول سال 1402 اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی از رشد 48.5 درصدی تعداد گردشگران در شش ماهه اول سال 1402 اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید