ضریب نفوذ پهنای باند سیار اینترنت استان کرمانشاه به 98 درصد رسید

به گزارش تور ارمنستان ارزان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، گفت: مقدار استفاده کاربران از اینترنت تلفن های همراه طی سال گذشته تا به امروز 10 درصد افزایش پیدا نموده و به عدد 98 درصد رسیده است.

ضریب نفوذ پهنای باند سیار اینترنت استان کرمانشاه به 98 درصد رسید

شهریار بهنیا روز دوشنبه با بیان اینکه پهنای باند استان از 700 گیگابیت بر ثانیه به هزار و 57 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است، افزود: بعلاوه در یکسال اخیر ضریب نفوذ پهنای باند سیار استان از 87 درصد به 98 درصد در سال 1400 رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه گفت: تعداد کل سیم کارت های تلفن همراه در استان کرمانشاه سه میلیون و 25 هزار سیم کارت است.

بهنیا در ادامه گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه اپراتور همراه اول به هشت درصد در سال 1400 رسیده و اپراتور ایرانسل در سال 1400 نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل رشد 12 درصدی داشته است.

این مقام مسئول توضیح داد: سرعت اینترنت همیشه برای کاربران دغدغه بوده و از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی است و به وسیله وب سایت Speedtest.ir شاخص های جهانی اینترنت را می توان آنالیز کرد.

اتصال سه سایت همراه اول به فیبرنوری پروژه تار در آبان ماه 1400

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی و توسعه متوازن ارتباطی، توضیح داد: سه ایستگاه مخابراتی همراه اول در روستاهای شهرستان صحنه و گیلانغرب به فیبرنوری پروژه تار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متصل شدند.

بهنیا با اشاره به اجرای پروژه فیبرنوری در روستاها و منطقه ها کمتر پیشرفته و محروم استان کرمانشاه، افزود: پروژه فیبرنوری تار استان 75 درصد پیشرفت دارد و در کوشش هستیم که تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد.

وی افزود: با توجه به فرایند توسعه زیرساخت های ارتباطی منطقه ها روستایی، 2سایت روستایی همراه اول در روستاهای سنگ سفید و سربرزه شهرستان صحنه و یک سایت همراه اول در روستای چم سورک شهرستان گیلانغرب به فیبرنوری پروژه تار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متصل شد.

وی با اشاره به تامین بخشی از نیازهای توسعه فیبرنوری اپراتورهای سیار از محل خدمات عمومی اجباری توسعه روستایی، توضیح داد: با اتصال این سه سایت تلفن همراه به فیبرنوری، شرایط اینترنت پهن باند سیار و کیفیت آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای مذکور ارتقا پیدا نموده است.

بیش از سه میلیون سیمکارت 3G و 4G در کرمانشاه فعال است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش گفت: تا به امروز هزار و 528 روستای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده که این مقدار رشد سبب افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از بخش ICT می گردد.

بهنیا با اشاره به توسعه خدمات در بخش تلفن همراه، افزود: در 2 سال اخیر تعداد سیم کارت های تلفن همراه نسل سوم و چهارم در استان به سه میلیون و 25 هزار سیمکارت رسیده است.

وی در ادامه توضیح داد: در بحث هوشمندسازی مدارس تمامی مدارس شهری و 2 هزار و 23 مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده که با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.

او با اشاره به اجرای پروژه توسعه فیبرنوری در روستاها و منطقه ها کمتر پیشرفته استان کرمانشاه، گفت: سه راستا فیبرنوری برای یاری به پهنای باند در روستاها در حال انجام است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: armeniaro.ir شناسه مطلب: 2226

به "ضریب نفوذ پهنای باند سیار اینترنت استان کرمانشاه به 98 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب نفوذ پهنای باند سیار اینترنت استان کرمانشاه به 98 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید